Forumindex › Forums › Modellen › Astra › probleem met achterklepsluiting astra H opgelost(foto's
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2010 om 16:22 #17217069
Ik heb een probleem met de achterklepsluiting van mijn astra H station.
De klep blijft niet dichtzitten ontgrendeld zich vanzelf.
Misschien vocht in de openingsschakelaar?
Weet iemand hoe de bekleding van de achterklep makkelijk te verwijderen is? hoe je bij de openingsschakelaar komt?
Alvast bedankt!4 februari 2010 om 21:45 #17605181niemand een idee/tip?
5 februari 2010 om 13:17 #17605182Ik krijg de klep wel open lees wel vaker dat dit meestal het probleem s als die schakelaar kapot is dat de klep niet meer opengaat.
Bij mij gaat die vanzelf open dus denk ik aan vocht in de schakelaar.
als je hem opslot doet blijft ie wel dichtzitten. heel erg lastig!
weet iemand hoe de bekleding er makkelijk af te halen is?
hoop op reactie.
groeten,
Joop5 februari 2010 om 13:27 #17605183Achterklep bekleding is niet moeilijk te demonteren, zitten een paar schroeven in (vraag me niet meer waar want het is al 2 jaar geleden dat ik er zo nog één heb open gegooit) maar je zal ze wel zien zitten, voor de rst moet je goed doortrekken omdat de bekleding goed tegen de koffer geklikt zit. Schakelaar zit in de chrome strip gemonteerd en die is er ook in no-time uit. Binnen in de koffer is deze vast gevezen, wijst zichzelf uit eigenlijk. Mss een nieuwe schakelaar bij de dealer bestellen en dan nog een proberen. Véél succes
5 februari 2010 om 15:24 #17605184Ok Bjorn bedankt voor de tip. Heb opgevraagd bij de dealer kost de schakelaar €79,- lekker duur dus en moeten ze bestellen.
Ik ga eerst kijken of ik hem repareren kan (ben elektricien). want hij doet het wel, maar ook wanneer het niet moet haha.
denk dat het vocht is. laat nog weten hoe of of wat zal ook wat foto’s maken voor evt. een how2.7 februari 2010 om 21:28 #17605185Nou ben aan het sleutelen geweest. En inderdaad zoals ik dacht helemaal vochtig. ik heb de handgreep helemaal gedemonteerd en alles drooggefohnt.
Alles werkt weer naar behoren en heb tevens gezien dat als je de chromen sierstrip demonteerd dat er bij mij wat oppervlakkige roest zit.
Dit ga ik binnenkort maar even wegwerken/behandelen, gezien het nu nog onder de strip zit. Mensen die dit vaker hebben gezien?
Ik heb ook even foto’s gemaakt van hoe het uit elkaar te halen en hoe die switch eruit ziet. Ben benieuwd of je alleen de switch ook ergens kopen kan?Om te demonteren schroep je eerst de 2 torx schroeven los in de langwerpige sparing van de bekleding. Je trekt de kunstof handgreep onder in de klep los.
Dan trek je met veel kracht de bekleding los dit zit met interieurclips vast.Dan zie je de boutjes aan de binnenkant waar de chromen strip mee vastzit. zie foto’s de omcircelde boutjes allemaal losmaken. er zitten er 2 aan zijkant van de klep deze zijn afgedekt met rubber stootdopjes.
Dan heb je de chromen strip los en deze kun je er zo af pakken.
Dan klik je de handgreep eruit en kun je bij de microswitch.
Het rubber van de handgreep is er ook af te halen, dit geheel was bij mij zeiknat.7 februari 2010 om 21:34 #17605186
zie hier foto’s van de microswitch en handgreep en chromen strip.
7 februari 2010 om 22:01 #17605187Dus als iemand weet of deze switch ergens los te koop zijn, houd ik me aanbevolen.
Voor nu werkt hij weer na drooggemaakt te hebben en gaat niet meer vanzelf open.
Ik heb om te voorkomen dat er makkelijk weer vocht inloopt het een beetje afgetaped rondom de switch dat het vocht er langs loopt.
En nu maar afwachten.11 februari 2010 om 21:02 #17605188Niemand idee of de switch ergens universeel te koop is?
en meer ervaringen met roest onder de chromen sierstrip op de achterklep?
zou niet moeten mogen toch?12 februari 2010 om 06:16 #17605189He vervelend probleem joh :(
maar alvast wel duidelijke foto’s :thumbup
12 februari 2010 om 11:07 #17605190origineel gepost door JoopvanBennekom op 11-2-2010 op 21:03
Netjes gedaan.
Zo’n microswitch wil nogal eens de geest geven… bij de dealer krijg je een complete handgreep, zoals ik zie kan je hem ook uit elkaar halen en de switch loshalen dus dan kan je hem ook zelf los vervangen een bedrijf als conrad zal die dingen waarschijnlijk voor enkele euro’s wel leveren (dat is veel goedkoper dan een complete handgreep bij de dealer)
Als je auto gewoon dealer onderhouden is heb je gewoon 12 jaar garantie op doorroesten… claimen bij de dealer dus! en vooral zelf nog niks aan doen voordat je daar bent geweest!!!
12 februari 2010 om 17:07 #17605191Ik ben nog aan het zoeken voor de switch maar heb hem nog niet gevonden. De mijne werkt nog maar ben benieuwd af dit ergens te vinden is.
stond geen merk op alleen een nummer A4 45 maar heb gegoogled maar niets nog kunnen vinden.
zodra ik wat vind post ik het uiteraard hier.12 december 2010 om 14:33 #17605192Hallo Joop, De microswitch wordt geleverd door Conrad, het merk is Burgess, er zijn verschillende uitvoeringen, ze zijn ook daar niet echt goedkoop. Groet Henk.
12 december 2010 om 14:41 #17605193ok Thnx Henk!
heb hem droog gefohnt en werkt nu alweer een tijd en ik heb de handgreep binnen in afgeplakt. er loopt gewoon wat condenswater in en daardoor krijg je storing.
Tot nu toe geen last meer gehad.12 december 2010 om 15:11 #17605194Henk wil je even het conrad bestelnr doorgeven?
De link werkt namelijk niet bij mij……
b.v.d.12 december 2010 om 17:13 #17605195bij mij had ik laatst ook dit probleem, de schakelaar ging een eigen weg leiden, bij mij waren de 3 pinnetjes helemaal geroest waar de connector ingaat en maakten daardoor contact met elkaar. Ik had met alcohol de pinnetjes schoongemaakt en ik heb nergens geen last meer van gehad sindsdien.
12 december 2010 om 17:22 #1760519612 december 2010 om 17:30 #17605197Hoi Joop, ik merk dat ik de link niet kan kopieren. Op de site van Conrad Nederland zoeken naar burgess. Dan krijg je alle
microswitches en kun je het juiste model uitzoeken.
groet Henk.12 december 2010 om 20:59 #17605198oke bedankt Henk!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.