Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleem met aansluiten van Becker Traffic Pro in Astra G.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2014 om 14:05 #17267215
Sinds 2002 bezitter van een Becker Traffic Pro type 4721. Systeem werkt prima (zelfs mijn vrouw kan er goed mee overweg!)
Na 3 x het systeem in andere auto’s te hebben overgezet (2 x Mercedes, 1 x VW), nu in een wat bejaarde Opel Astra van 2001.
Heb in de ISO stekker van kamer A de duur- en de geschakelde plus omgewisseld (pinnen 4 en 7),van de andere draden in deze stekker heb ik geen gegevens en heb ik maar zo gelaten.In de Becker manual staat bij pin 5 “besturingsuitgang voor automatische antenne/versterker”!?
Nu krijg ik de melding “no fix”. In de servicemodus zegt modulproef “OK” en de GPS info “no fix”!!
Heb, van een ander, Traffic Pro 4742 systeem de antenne geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.Heeft iemand een suggestie wat ik nog kan ondernemen om binnenkort onbezorgd, met wat satellietjes, op vakantie te gaan?
Graag een reactie op: loodt000@planet.nl
Op voorhand hartstikke bedankt, ook namens mijn vrouw!
gijs 280811 augustus 2014 om 15:26 #18245224AnoniemLid sinds:
1 January 1970Even een upje.
Zijn er leden die hierop antwoord kunnen geven?
15 augustus 2014 om 05:28 #18245225AnoniemLid sinds:
1 January 1970De uitgang voor automatische antenne/versterker is de voeding naar je 16v antenne en heeft niets met de GPS antenne te maken.
Waar heb je de GPS antenne neergelegd van de Becker ?
Heb je toevallig een warmte werende voorruit (blauwe gloed over je ruit)
Zo ja, dan kun je de GPS antenne in de voorbumper of onder de parafaan leggen.
Oudere GPS antennes hebben vaak moeite om door een warmte werende voorruit heen te “kijken”En heb je het ook al geprobeerd met de GPS antenne even tijdelijk op je dak te leggen ?
22 augustus 2014 om 10:12 #18245226Bedankt voor de reactie.
Had al ‘ns geinformeerd bij de dealer of de Astra was voorzien van een warmte werende voorruit. Negatief.
Nu, alsnog, de antenne op het dak gelegd. Sat. ontvanger ziet helaas nog steeds geen satellieten!?Gr. gijs2808
23 augustus 2014 om 16:11 #18245227Je hebt de gps muis (antenne) dus op je hemeltje gelegd ?
Ligt de antenne dan wel met de goede kant boven ? Als deze met de magnetische / plakzijde tegen het metaal van het dak aanzit dan ga je never een fix krijgen. Deze plek is overigens verre van ideaal omdat het metaal de ontvangst nou niet echt bevorderd.
Betere plaats is om de gps muis op het dashboard te leggen of nog beter onder de parafaanplaat (afdekplaat van de ruitenwisser).
Let wel op dat je de juiste kant boven plaatst.6 september 2014 om 13:27 #18245228Sorry voor de late reactie, vanwege vakantie, zonder Traffic Pro!
Ik heb de antenne niet op het ” hemeltje” gelegd, maar op het dak van de auto met de “bolle” kant richting hemel, waar de satellieten staan en de engeltjes wonen.
In vorige auto’s lag de antenne altijd op het dashboard, onder de voorruit. Ook nu, maar om te checken of de voorruit niet van warmtewerend glas was, heb ik de antenne
buiten de auto gelegd. Ook een tweede antenne van hetzelfde type gaf geen resultaat!Becker Duitsland wil me wel een nieuwe navigator leveren, maar dan houdt hun “service” wel op!!
Begrijp dat er aan de antenne weinig is door te meten. Zou het zin hebben om een nieuwe antenne van plm. 20/25 Euro uit te proberen?
Gr. gijs2808
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.