Probleem met 2.0 corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Probleem met 2.0 corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230020
    Timothy27
      Lid sinds:
      20 August 2010

      Hallo mensen, tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Allereerst Fijne feestdagen toegewenst vor iedereen ;)

      Nu het probleem :
      Vorige week stotterde mijn corsa zodra ik gas gaf. Als ik hem gewoon op 1 snelheid hield was er niets aan de hand totdat ik gas gaf. alsof hij dan maar op 3 pitten of zo liep eventjes. Dit was toen het zo heftig gesneeuwd had. Enig idee waardoor dit kan komen ?
      Vandaag wilde ik na mijn werk naar huis gaan, maar de corsa heeft vanaf afgelopen donderdag stilgestaan op mijn werk vanwege de sneeuw. Nu start hij dus gewoon niet meer. En nee, niet omdat de accu leeg is. Hij slaat gewoon niet aan. Stinkt ontzettend naar benzine als ik door blijf starten, maar gewoon geen leven. Op sleeptouw genomen en geprobeerd op de kippeling te starten, maar niets. Weet iemand wat dit is ??
      Misschien door de kouw/nattigheid ?

      #17780606
      corsaracer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 January 2005

        vonken de bougies??

        #17780607
        bd.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 July 2009

          bedrading van de temperatuursensor ff nameten en eventueel ff de sensor vervangen(kost 10 euro).

          #17780608
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            Vocht in de verdelerkap ?

            Rik

            #17780609
            Nick-C20XE
              Lid sinds:
              6 August 2010

              Normaal rijden bij normaal gas en dan hikken(echt 3 pitter gevoel) als je ineens een plof gas geeft had die van mij ook, LMM was het probleem, controleer die misschien ook eens als het de andere dingen niet zijn.

              #17780610
              Timothy27
                Lid sinds:
                20 August 2010

                Bedankt voor de reacties mensen. Vandaag was ik beetje bijtijds klaar met werken dus kon even aan de gang met de corsa. Eerst eens goed kijken of ik schade van een marter zag. Aan de onderkant zag ijk inderdaad iets hangen, maar bleek gewoon een omhulsel van een heel lullig dun kabeltje te zijn. Deze losgetrokken en ingespoten met wd40. Verder alle bougies nagelopen en zag er goed uit. Vonken deed die ( hadden we al gecheckt ). Toen maar eens de kabels losgetrokken en goed ingespoten wederom met wd40. Alles netjes terugerop en maar eens gekeken of hij misschien zin had. Warempel, hij sloeg aan. Maar liep op 3 pitten. Kabels nagelopen en bij ene veranderde er niets aan de motor. Dus die deed het niet. Goed gekeken naar hoe de kabels liepen en maar eens omgewisseld met ene waarvan ik dacht dat die verkeerd zat. Starten…en hij loopt nu dus gewoon als een tiet.

                Wat het ook is/was, het is weg.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.