Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleem koeling na schade
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 december 2023om 19:37 door jpbuitelaar.
-
AuteurBerichten
-
18 december 2023 om 17:15 #18548950
Hoi techneuten,
Astra G uit 2002, had voorschade (Aircoverdamper en radiateur met fan in de kreukels).
Alles weer redelijk in orde gekregen, nieuwe radiateur er in gezet. Airco maar niet meer gerepareerd.
De radiateur fan ging na het starten ne een 10 tal seconden loeien.
De temperatuursensor in het blok vervangen, toen leek het opgelost.
Maar toen ik ging testen of de fan aanging bij +/- 92 C sprong het koelsysteem/airco storingslampje aan, en blijft de fan weer loeien.
Ook als ik ga rijden en de koelwatertemp zakt tot 80 C.
Even motor uitzetten hielp niet, wat langer (10 min) de motor uit hielp wel.Hoi techneuten,
Astra G uit 2002, had voorschade (Aircoverdamper en radiateur met fan in de kreukels).
Alles weer redelijk in orde gekregen, nieuwe radiateur er in gezet. Airco maar niet meer gerepareerd.
De radiateur fan ging na het starten na een 10 tal seconden loeien.
De temperatuursensor in het blok vervangen, toen leek het opgelost.
Maar toen ik ging testen of de fan aanging bij +/- 92 C sprong het koelsysteem/airco storingslampje aan, en blijft de fan weer loeien.
Ook als ik ga rijden en de koelwatertemp zakt tot 80 C blijft de fan in bedrijf.
Even motor uitzetten hielp niet, wat langer (10 min) de motor uit hielp wel, de fan ging niet meer draaien en je kunt zonder problemen verder rijdenDe motor draait dan ook duidelijk op noodloop.
Als ik echter uitlees krijg ik geen storingscodes.Dit lampje gaat dan branden:
De airco druksensor heb ik uit de verdamper gehaald en aangesloten.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
We kunnen zo rijden, maar als je een keer in de file komt en de fan gaat aan zullen we daarna een stop van 10 minuten moeten maken…Vast bedankt!
.
18 december 2023 om 18:16 #18548951Er ging dus iets mis bij het posten, kan de beheerder mijn bericht verwijderen?
Ik post hem wel opnieuw18 december 2023 om 19:34 #18548952Ik ken iemand die heeft de fan er een keer andersom ingezet, dat gaf vergelijkbare problemen.
18 december 2023 om 19:37 #18548953Thanks, maar fan zit goed.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.