Probleem knipper en remlichten

Forumindex Forums Modellen Kadett Probleem knipper en remlichten

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Niek GSI
    Deelnemer

Ik heb een probleem met mijn e kadett sedan. Vorige week stopten mijn knipperlichten er opeens mee. Vandaag stopten ook mijn remlichten ermee. Ik heb alle zekeringen na gekeken, achterlampen zijn ook niet kapot. Ik heb de schakelaar bij het rempedaal en het knipperlicht mechanisme ook al vervangen. Wie weet er wat dit kan zijn?

Niek GSI
      Deelnemer

Mijn alarm lichten doen het wel gewoon?

Iemand ooit zoiets meegemaakt?

CommoCruiser
        Deelnemer

Probeer maar eens de alarmlichtschakelaar uit te wisselen met één van je andere Kadetts.
          Heb dit, qua knipperlichten, ook eens gehad met een D-Kadett. Andere alarmlichtschakelaar erin en hij deed het weer.

Wat je remlichten betreft, geen idee. Volgens mij heb je daarbij zo’n beetje alles wel gecontroleerd.

D_Kadett
          Deelnemer

Alarm lichten en knipperlicht zitten over 2 groepen verdeeld. Rem lichten en knipperlichten zitten volgens mij op het zelfde groepje. (4 en 7 als ik het goed zeg).
            Klinkt een beetje als een massa probleem….

Succes iig!

Vinci
            Deelnemer

Als het massa is kom je er zo achter, gewoon even de multimeter op de polen van een lampje, dan kijken of je op de een of andere draad 12V ziet als je naar massa meet. Het hele chassis is massa, dus kan niet moeilijk zijn.

Als je dan 12V ziet is er dus een massa probleem. Daar kun je vaak makkelijk langs werken, tenzij het een massa geschakeld systeem is. Maar volgens mij is dat alleen je toeter en het lampje in het hemeltje, en niet je knipperlichten en remlichten…

Succes!:thumbup

Niek GSI
              Deelnemer

Bedankt voor de reacties! Alarm licht schakelaar wisselen haalde idd niks uit.

Dan toch maar aan het meten!

kadett4x4
                Deelnemer

hey niek, kijk eens die kabelboom stekker die naast je accu zit, eens na.
                  haal die eens los, en maak die maar eens schoon.
                  probleem heb ik ook gehad, is de stekker die naar de kabels lopen, die je voorfront in gaan voor je verlichting.

groeten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.