Probleem HELPPP!!!!!!!!!!

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem HELPPP!!!!!!!!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233729
    kishennn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 January 2011

      Ik heb een opel astra G uit 2001 1.6 8V
      Ik heb vandaag even onder mijn motor oliedop een kijkje genomen en ik zag witte spull eronder. Ik heb gehoord dat het kan komen door korte ritten maken. Dat doe ik ook Ik rijd meestal niet langer dan 10/20 minuten. Ook heb ik gehoord dat het een lekke koppaking zou kunnen zijn dat koelvloeistof in je motor olie komt. Mijn thermostaat is 3 maanden geleden vervangen en toen ook gelijk motorolie ververst. Als ik aan het rijden ben bereikt mijn auto wel de 90 graden maar ik twijfel of het wel goed werkt. want als hij 90 graden bereikt word hij heel snel afgekoelt naar ongv 80 graden is dit normaal? zou dit er ook iets mee te maken kunnen hebben. Mensen met ideen en ervaringen graag reactiiesssssss. Maak me zorgen. Is het ook verstandig om even niet meer met de auto te rijden?:(:(:(:(:(:(:(:(:(

      #17829183
      KadAstra-EF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2010

        Blijft hij dan ook op 80 graden hangen terwijl je rijdt ?

        Rik

        #17829184
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          witte spul onder de oliedop komt van de korte ritten.

          dat de temp terug loopt naar 80 is opzich niks geks.

          Willem

          #17829185
          kishennn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 January 2011

            bedankt voor snelle reacties jongens.

            Temp meter blijft tussen de 80 en 90 graden. ik ken sommige autos die hele tyd op 90 graden blijfen daarom twijfelde ik.
            Mijn koelvloeistof houd ik best vaak in de gaten en het lijkt niet erop dat hij leegloopt. Wel heb ik nu het niet meer zo extreem koud is dat ik een rokend uitlaat heb bij starten (best wel veel rook en er hangt een soort van benzine geurtje aan vast.) na ongv 15 min rijden is het wel weg.

            #17829186
            KadAstra-EF
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2010

              [rquote=1883998&tid=143943&author=kishennn]bedankt voor snelle reacties jongens.

              Temp meter blijft tussen de 80 en 90 graden. ik ken sommige autos die hele tyd op 90 graden blijfen daarom twijfelde ik.
              Mijn koelvloeistof houd ik best vaak in de gaten en het lijkt niet erop dat hij leegloopt. Wel heb ik nu het niet meer zo extreem koud is dat ik een rokend uitlaat heb bij starten (best wel veel rook en er hangt een soort van benzine geurtje aan vast.) na ongv 15 min rijden is het wel weg.[/rquote]
              Ik heb het ook: Motor warmt op tot 92 graden, vervolgens gaat de thermostaat open en zakt ie terug tot 80 graden, daarna stijgt ie weer tot ongeveer 90 graden en daar blijft hij. je opmerking over benzineluchtjes kan ik niet beantwoorden, ik weet dat niet.

              Om die witte prut kwijt te raken raad ik je dit aan:

              Rijdt de afsluitdijk eens op en neer, daar mag je sinds deze week legaal 130 km rijden :jerry:jerry

              groet, Rik

              #17829187
              Astra_DLS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2008

                Door korte ritten heb je meer risico op water en koelvloeistof in je olie resevoir, dat is dat witte spul. Auto moet soms echt goed een stuk over de snelweg gejaagd worden. Daarom is een oma’s wagentje zeker ook niet goed!

                Is je auto met 10 minuten al op 90 graden dan? Benzine model zeker? Gooi em maar eens 20 minuten blazen over de snelweg. Dan zou het al minder moeten zijn….

                #17829188
                kishennn
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 January 2011

                  Jaa hij rond 10/15 min zit hij wel op de 90 graden. het is idd een benzine. Ik ga vanavond al snelweg op ermee stukje blazen. tot nu toe bedankt voor de reactiess.

                  #17829189
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    [rquote=1884012&tid=143943&author=Astra_DLS]Door korte ritten heb je meer risico op water en koelvloeistof in je olie resevoir, dat is dat witte spul. Auto moet soms echt goed een stuk over de snelweg gejaagd worden. Daarom is een oma’s wagentje zeker ook niet goed!

                    Is je auto met 10 minuten al op 90 graden dan? Benzine model zeker? Gooi em maar eens 20 minuten blazen over de snelweg. Dan zou het al minder moeten zijn….[/rquote]

                    Koelvloeistof zal niet zomaar in de motorolie komen.

                    Wel water (door condens proces).

                    Willem

                    #17829190
                    Astraman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 July 2004

                      Nope dat kan idd niet, dan zou de koppakking lek zijn, maar zo’n vaart zal het niet lopen. Gewoon lange snelwegrit maken kan nooit geen kwaad, hoef je niet te blazen, gewoon lange tijd 120 130 doet wonderen.

                      #17829191
                      Astra_DLS
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2008

                        Mja maar 20 / 30 min 120 rijden is voor een dergelijke auto al redelijk blazen. Even goed warm rijden en dan vol gas de snelweg op en even goed schoon rijden.

                        Maar het zou toch ook kunnen dan koppakking lek begint te gaan? Maar dan zou je ook witte? rook uit de uitlaat moeten krijgen.

                        #17829192
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          [rquote=1884209&tid=143943&author=Astra_DLS]Mja maar 20 / 30 min 120 rijden is voor een dergelijke auto al redelijk blazen. Even goed warm rijden en dan vol gas de snelweg op en even goed schoon rijden.

                          Maar het zou toch ook kunnen dan koppakking lek begint te gaan? Maar dan zou je ook witte? rook uit de uitlaat moeten krijgen.[/rquote]

                          Deels waar.

                          Een koppakking kan op zoveel manieren doorslaan, dat alles afzonderlijk kan gebeuren:

                          Als bijvoorbeeld de koppakking doorslaat van olie naar koelkanaal, zal je niks merken met rijden, en zal er alleen maar olie in de koelvloeistof en andersom zitten

                          als bijvoorbeeld de koppakking doorslaat van koel kanaal naar cilinder kan je inderdaad witte rook krijgen, en dan heb je vaak ook een rot(ter) lopende motor.

                          zo kan je nog wel even doorgaan..

                          willem

                          #17829193
                          KadAstra-EF
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 July 2010

                            Hier de link waarin Willem tal van punten opnoemt voor mogelijkheden van een lekke koppakking.

                            http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=142490

                            Groet, Rik

                            #17829194
                            kishennn
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 January 2011

                              Oke bedankt voor jullie reacties jjongens. super. Ik controleert me oliedop nu vaker en het lijkt steeds minder te worden. Sinds we laatste tijd mooi weer hebben zie ik geen rook meer uit me uitlaat komen dus denk dat het wel daarmee goed zit

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.