Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › probleem help P 1901 roetfilter 88% vol
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2011 om 19:50 #17867767
@arjontje wrote:
@jraaf wrote:
Net m’n opcom met een laptop aan de praat gekregen. DPF staat nu op 50% Leek er wel op dat ik een regenereer optie er op heb maar durfde die nog niet aan te klikken :hmmz Wel een proefrit gemaakt met de record mode ON. Ga ‘m zo eens bekijken. Verder geen foutcodes :afro Alleen de DVD90 herkende die niet en gek genoeg is er ook geen F40 bak beschikbaar in de opties. Voor de rest vind ik dit een heel leuk en goedkoop tooltje.
@ Dietrichconcept, wat zij de dealer vandaag?
Safe driving Jurgen.
Dat er geen f40 bak in de opties staat, komt omdat er alleen automaten uitgelezen kunnen worden.
alleen automaten
dus dan zou ik er niks aan hebben ik heb ook een schakelbak
kun je dan ook niet regeneren
@ dennisD heb jij dan ook een automaat
27 juni 2011 om 19:58 #17867768@Dietrich Concept wrote:
@arjontje wrote:
@jraaf wrote:
Net m’n opcom met een laptop aan de praat gekregen. DPF staat nu op 50% Leek er wel op dat ik een regenereer optie er op heb maar durfde die nog niet aan te klikken :hmmz Wel een proefrit gemaakt met de record mode ON. Ga ‘m zo eens bekijken. Verder geen foutcodes :afro Alleen de DVD90 herkende die niet en gek genoeg is er ook geen F40 bak beschikbaar in de opties. Voor de rest vind ik dit een heel leuk en goedkoop tooltje.
@ Dietrichconcept, wat zij de dealer vandaag?
Safe driving Jurgen.
Dat er geen f40 bak in de opties staat, komt omdat er alleen automaten uitgelezen kunnen worden.
alleen automaten
dus dan zou ik er niks aan hebben ik heb ook een schakelbak
kun je dan ook niet regeneren
@ dennisD heb jij dan ook een automaat
nee zo bedoel ik het niet.
je kan alleen automatische versnellingsbakken uitlezen. bij de sectie aandrijving.
handbakken zijn niet uit te lezen omdat daar geen enkele sensor in zit. (achteruitrijschakelaar daar gelaten.)verder kan je bijna de hele auto uitlezen. En regenereren, mits een diesel met dpf.
27 juni 2011 om 20:12 #17867769@arjontje wrote:
@Dietrich Concept wrote:
@arjontje wrote:
@jraaf wrote:
Net m’n opcom met een laptop aan de praat gekregen. DPF staat nu op 50% Leek er wel op dat ik een regenereer optie er op heb maar durfde die nog niet aan te klikken :hmmz Wel een proefrit gemaakt met de record mode ON. Ga ‘m zo eens bekijken. Verder geen foutcodes :afro Alleen de DVD90 herkende die niet en gek genoeg is er ook geen F40 bak beschikbaar in de opties. Voor de rest vind ik dit een heel leuk en goedkoop tooltje.
@ Dietrichconcept, wat zij de dealer vandaag?
Safe driving Jurgen.
Dat er geen f40 bak in de opties staat, komt omdat er alleen automaten uitgelezen kunnen worden.
alleen automaten
dus dan zou ik er niks aan hebben ik heb ook een schakelbak
kun je dan ook niet regeneren
@ dennisD heb jij dan ook een automaat
nee zo bedoel ik het niet.
je kan alleen automatische versnellingsbakken uitlezen. bij de sectie aandrijving.
handbakken zijn niet uit te lezen omdat daar geen enkele sensor in zit. (achteruitrijschakelaar daar gelaten.)verder kan je bijna de hele auto uitlezen. En regenereren, mits een diesel met dpf.
ok ik heb een diesel met zon klote filter
dus kan hem wel aanschaffen
bedankt
5 augustus 2011 om 14:11 #17867771ze hebben bij de dealer de andere software er weer opgezet en nu is het klaar
maar heb dus nu weer normaal 150 pk
ze waren het roetfilter vergeten in te schakelen
dus was software zonder roetfilterdan loopt hij wel vol ja
nu zei mijn garage ook al van dan halen we dat roetfilter eruit en plaatsen we daar een demper tussen
dan weer chippen met dezelde data als toen
wat zeggen jullie daar van
5 augustus 2011 om 14:36 #17867770dit zou idd beter zijn!
bij welke tuner is uw software geschreven?
greets,5 augustus 2011 om 15:02 #17867772@darksaint wrote:
dit zou idd beter zijn!
bij welke tuner is uw software geschreven?
greets,eds
maar wat zou jij doen
12 augustus 2011 om 04:36 #17867773hallo,
in je 1ste post lees ik 5kpa e 88% verzadigd.is dit 5kpa stationair of bij 2000 toeren?
88 procent in de ecu is normaal,als hij gerenegeerd is blijft hij staan op 70 denk ik.
enkel kijken naar druk verschil.wij modden den ECU als er geen DPF in zit.
ps de wagen gebruikt EGR om te regenereren….regelt de temperatuur van de gassen door de temperatuur van de verbranding in cilinder te laten dalen.
ik zelf rij met een vectra C2 estate Z19DT 120 versie met nu 181pk met DPF swap en niet actieve EGR. ik heb nooit problemen :)
ps brandstof verbruikt daalt bij dpf mod. doordat er geen 5de inspuiting meer is :)))
ik verbruik gem. 6.2 met 182pk :))))))
voor info & software mods/testbank verslag…info@lectromtive.be
groeten,12 augustus 2011 om 04:54 #17867774@darksaint wrote:
hallo,
in je 1ste post lees ik 5kpa e 88% verzadigd.is dit 5kpa stationair of bij 2000 toeren?
88 procent in de ecu is normaal,als hij gerenegeerd is blijft hij staan op 70 denk ik.
enkel kijken naar druk verschil.wij modden den ECU als er geen DPF in zit.
ps de wagen gebruikt EGR om te regenereren….regelt de temperatuur van de gassen door de temperatuur van de verbranding in cilinder te laten dalen.
ik zelf rij met een vectra C2 estate Z19DT 120 versie met nu 181pk met DPF swap en niet actieve EGR. ik heb nooit problemen :)
ps brandstof verbruikt daalt bij dpf mod. doordat er geen 5de inspuiting meer is :)))
ik verbruik gem. 6.2 met 182pk :))))))
voor info & software mods/testbank verslag…info@lectromtive.be
groeten,5kpa was met stationair
wat bedoel je met een DPF swap
ik heb een 19 cdti met 150 pk signum
met roetfilter dus met een DPF13 augustus 2011 om 11:06 #17867775DPF staat voor diesel partiekel filter = volksmond roetfilter ;)
13 augustus 2011 om 12:28 #17867776dat snap ik hahah
21 augustus 2011 om 13:23 #17867777@darksaint wrote:
hallo,
88 procent in de ecu is normaal,als hij gerenegeerd is blijft hij staan op 70 denk ik.
enkel kijken naar druk verschil.Lijkt mij niet helemaal correct dat je na een regeneratie 70% blijft uitlezen…
88 % verzadiging is ook te vol… Dan heb je al kans dat ie slecht gaat starten en niet meer lekker rijdt. Heb ik aan de lijve ondervonden en uitgemeten met m’n opcom.Voorts komt mijn verzadiging uit op 34% na regenereren.
Lijkt mij nog niet genoeg want elk deeltje wat blijft hangen krijg ik het gevoel da’k langzamer gaat :sleeping Volgens EDS heeft dit echter te maken met de leeftijd van het DPF. Met SWAP wordt bedoelt, een wissel…. Of te wel DPF er uit en een rechte pijp er tussen. Voor de APK dan weer en swap etc.Safe driving Jurgen.
21 augustus 2011 om 13:36 #17867778dus wat kan ik nu het beste gaan doen
EGR uit een een DPF swap
of EGR aanlaten en DPF ook laten zittenwat is de beste keuze
21 augustus 2011 om 14:17 #17867779Volgens mij heeft de EGR helemaal niks te maken met het regenereren van het DPF.
Ik denk dat er hier 2 dingen door elkaar gehaald worden er zijn namelijk 2 DPF systemen:Het systeem wat wij op de CDTI hebben, welke gewoon de verzadiging meet door het druk verschil voor en na om dan met een extra stoot brandstof de temperatuur naar 600 + graden te brengen voor de volgende 10 minuten en dan is ie weer leeg.
De ander is met een additive, welke door de dealer om de zoveel tijd wordt bij gevult. (Mercedes doet dat b.v.)
De werking van de EGR zorgt er volgens mij niet voor dat de inlaatgassen een lagere temperatuur krijgen. Hij zorgt alleen voor recirculatie van de uitlaatgassen om aan die fucking linkse hobby milieu norm te komen. Hij zal dan eerder warmer worden door het feit dat ie de hete uitlaatgassen nog eens door je interkoeler etc jaagt :swear Hierdoor krijg je meer roet afzetting en olie in je leidingen en da’s NIET GOED!.Maar goed, ben en blif een leek dus dat is wat ik denk.
Ik ga in ieder geval et volgende doen:
In noveber heb ik m’n apk. Daarna schroef ik het DPF er onder uit en laat een twister plaatsen. Vervolgens ga ik naar Marl voor een fijn afstemming. Volgend jaar hang ik dat DPF er weer onder, laat ‘m keuren en haal daarna de excercitie.En ja, ik rijd nu al 40.000 km met de EDS 190 PK en 400 NM en NOEGR er op. 2 keer problemen gehad:
1ste keer door dat ik 800 km met een aanhanger vanuit Denemarken echt niet harder dan 80 kon door gigantisch veel file. Pas thuis ging ie in noodloop. 1 keer laten regenereren door de dealer.
2de keer was het dpf ook voor 86 % vol en liep de vec voor geen meter meer, bleek mijn tempsensor kabel van het dpf kats doorgerot te zijn door mijn verlaging en de nodige drempels. Nieuwe kabel en regeneratie was een feit.Safe driving Jurgen.
21 augustus 2011 om 14:40 #17867780dus jij zegt erg uit en dpf er ook tussen uit
en dan gewoon een normale demper er tussen plaatsen
want anders heeft hij wel veel herrie als er alleen een stuk pijp tussen zitop ebay staat een demper compleet voor 55 euri dus dan niks
http://www.ebay.de/itm/200548178855?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
21 augustus 2011 om 14:47 #17867781@Dietrich Concept wrote:
dus jij zegt erg uit en dpf er ook tussen uit
en dan gewoon een normale demper er tussen plaatsen
want anders heeft hij wel veel herrie als er alleen een stuk pijp tussen zitop ebay staat een demper compleet voor 55 euri dus dan niks
http://www.ebay.de/itm/200548178855?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat is wat ik ga doen ja. Ik vervang mijn DPF voor een ‘twister’ waar aan elke kant een flens op zit en de EGR optie NO laat ik staan. Met een twister heb je ook weinig tot geen extra herrie maar lopen de uitlaatgassen veel beter door dan met een demper.
Ik probeer het bij EDS zo voor elkaar te krijgen dat ze voor de IPF tool een programma voor me schrijven welke als extra een optie heeft welke geen DPF heeft.Dan kan ik ook de software switch zelf doen en hoef ik niet elk jaar naar EDS, alhoewel dat natuurlijk wel leuk is behalve voor de portemonnai :???:
Safe driving Jurgen.
21 augustus 2011 om 14:59 #17867782ok dat lijkt mij ook wel de beste optie dan
dan gaat hij er bij mij ook tussen uit
en dan weer opnieuw laten chippen bij EDSwant ik had nu dus het verkeerde programma er in
die zonder DPF
en ook wel de EGR uit -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.