probleem help P 1901 roetfilter 88% vol

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum probleem help P 1901 roetfilter 88% vol

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17867767
    Dietrich Concept
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 December 2004

      @arjontje wrote:

      @jraaf wrote:

      Net m’n opcom met een laptop aan de praat gekregen. DPF staat nu op 50% Leek er wel op dat ik een regenereer optie er op heb maar durfde die nog niet aan te klikken :hmmz Wel een proefrit gemaakt met de record mode ON. Ga ‘m zo eens bekijken. Verder geen foutcodes :afro Alleen de DVD90 herkende die niet en gek genoeg is er ook geen F40 bak beschikbaar in de opties. Voor de rest vind ik dit een heel leuk en goedkoop tooltje.

      @ Dietrichconcept, wat zij de dealer vandaag?

      Safe driving Jurgen.

      Dat er geen f40 bak in de opties staat, komt omdat er alleen automaten uitgelezen kunnen worden.

      alleen automaten

      dus dan zou ik er niks aan hebben ik heb ook een schakelbak

      kun je dan ook niet regeneren

      @ dennisD heb jij dan ook een automaat

      #17867768
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        @Dietrich Concept wrote:

        @arjontje wrote:

        @jraaf wrote:

        Net m’n opcom met een laptop aan de praat gekregen. DPF staat nu op 50% Leek er wel op dat ik een regenereer optie er op heb maar durfde die nog niet aan te klikken :hmmz Wel een proefrit gemaakt met de record mode ON. Ga ‘m zo eens bekijken. Verder geen foutcodes :afro Alleen de DVD90 herkende die niet en gek genoeg is er ook geen F40 bak beschikbaar in de opties. Voor de rest vind ik dit een heel leuk en goedkoop tooltje.

        @ Dietrichconcept, wat zij de dealer vandaag?

        Safe driving Jurgen.

        Dat er geen f40 bak in de opties staat, komt omdat er alleen automaten uitgelezen kunnen worden.

        alleen automaten

        dus dan zou ik er niks aan hebben ik heb ook een schakelbak

        kun je dan ook niet regeneren

        @ dennisD heb jij dan ook een automaat

        nee zo bedoel ik het niet.
        je kan alleen automatische versnellingsbakken uitlezen. bij de sectie aandrijving.
        handbakken zijn niet uit te lezen omdat daar geen enkele sensor in zit. (achteruitrijschakelaar daar gelaten.)

        verder kan je bijna de hele auto uitlezen. En regenereren, mits een diesel met dpf.

        #17867769
        Dietrich Concept
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 December 2004

          @arjontje wrote:

          @Dietrich Concept wrote:

          @arjontje wrote:

          @jraaf wrote:

          Net m’n opcom met een laptop aan de praat gekregen. DPF staat nu op 50% Leek er wel op dat ik een regenereer optie er op heb maar durfde die nog niet aan te klikken :hmmz Wel een proefrit gemaakt met de record mode ON. Ga ‘m zo eens bekijken. Verder geen foutcodes :afro Alleen de DVD90 herkende die niet en gek genoeg is er ook geen F40 bak beschikbaar in de opties. Voor de rest vind ik dit een heel leuk en goedkoop tooltje.

          @ Dietrichconcept, wat zij de dealer vandaag?

          Safe driving Jurgen.

          Dat er geen f40 bak in de opties staat, komt omdat er alleen automaten uitgelezen kunnen worden.

          alleen automaten

          dus dan zou ik er niks aan hebben ik heb ook een schakelbak

          kun je dan ook niet regeneren

          @ dennisD heb jij dan ook een automaat

          nee zo bedoel ik het niet.
          je kan alleen automatische versnellingsbakken uitlezen. bij de sectie aandrijving.
          handbakken zijn niet uit te lezen omdat daar geen enkele sensor in zit. (achteruitrijschakelaar daar gelaten.)

          verder kan je bijna de hele auto uitlezen. En regenereren, mits een diesel met dpf.

          ok ik heb een diesel met zon klote filter

          dus kan hem wel aanschaffen

          bedankt

          #17867771
          Dietrich Concept
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 December 2004

            ze hebben bij de dealer de andere software er weer opgezet en nu is het klaar

            maar heb dus nu weer normaal 150 pk

            ze waren het roetfilter vergeten in te schakelen
            dus was software zonder roetfilter

            dan loopt hij wel vol ja

            nu zei mijn garage ook al van dan halen we dat roetfilter eruit en plaatsen we daar een demper tussen

            dan weer chippen met dezelde data als toen

            wat zeggen jullie daar van

            #17867770
            darksaint
              Lid sinds:
              6 March 2011

              dit zou idd beter zijn!

              bij welke tuner is uw software geschreven?
              greets,

              #17867772
              Dietrich Concept
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 December 2004

                @darksaint wrote:

                dit zou idd beter zijn!

                bij welke tuner is uw software geschreven?
                greets,

                eds

                maar wat zou jij doen

                #17867773
                darksaint
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  hallo,
                  in je 1ste post lees ik 5kpa e 88% verzadigd.

                  is dit 5kpa stationair of bij 2000 toeren?

                  88 procent in de ecu is normaal,als hij gerenegeerd is blijft hij staan op 70 denk ik.
                  enkel kijken naar druk verschil.

                  wij modden den ECU als er geen DPF in zit.
                  ps de wagen gebruikt EGR om te regenereren….regelt de temperatuur van de gassen door de temperatuur van de verbranding in cilinder te laten dalen.
                  ik zelf rij met een vectra C2 estate Z19DT 120 versie met nu 181pk met DPF swap en niet actieve EGR. ik heb nooit problemen :)
                  ps brandstof verbruikt daalt bij dpf mod. doordat er geen 5de inspuiting meer is :)))
                  ik verbruik gem. 6.2 met 182pk :))))))
                  voor info & software mods/testbank verslag…info@lectromtive.be
                  groeten,

                  #17867774
                  Dietrich Concept
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 December 2004

                    @darksaint wrote:

                    hallo,
                    in je 1ste post lees ik 5kpa e 88% verzadigd.

                    is dit 5kpa stationair of bij 2000 toeren?

                    88 procent in de ecu is normaal,als hij gerenegeerd is blijft hij staan op 70 denk ik.
                    enkel kijken naar druk verschil.

                    wij modden den ECU als er geen DPF in zit.
                    ps de wagen gebruikt EGR om te regenereren….regelt de temperatuur van de gassen door de temperatuur van de verbranding in cilinder te laten dalen.
                    ik zelf rij met een vectra C2 estate Z19DT 120 versie met nu 181pk met DPF swap en niet actieve EGR. ik heb nooit problemen :)
                    ps brandstof verbruikt daalt bij dpf mod. doordat er geen 5de inspuiting meer is :)))
                    ik verbruik gem. 6.2 met 182pk :))))))
                    voor info & software mods/testbank verslag…info@lectromtive.be
                    groeten,

                    5kpa was met stationair

                    wat bedoel je met een DPF swap

                    ik heb een 19 cdti met 150 pk signum
                    met roetfilter dus met een DPF

                    #17867775
                    darksaint
                      Lid sinds:
                      6 March 2011

                      DPF staat voor diesel partiekel filter = volksmond roetfilter ;)

                      #17867776
                      Dietrich Concept
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 December 2004

                        dat snap ik hahah

                        #17867777
                        jraaf
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 January 2008

                          @darksaint wrote:

                          hallo,

                          88 procent in de ecu is normaal,als hij gerenegeerd is blijft hij staan op 70 denk ik.
                          enkel kijken naar druk verschil.

                          Lijkt mij niet helemaal correct dat je na een regeneratie 70% blijft uitlezen…
                          88 % verzadiging is ook te vol… Dan heb je al kans dat ie slecht gaat starten en niet meer lekker rijdt. Heb ik aan de lijve ondervonden en uitgemeten met m’n opcom.

                          Voorts komt mijn verzadiging uit op 34% na regenereren.
                          Lijkt mij nog niet genoeg want elk deeltje wat blijft hangen krijg ik het gevoel da’k langzamer gaat :sleeping Volgens EDS heeft dit echter te maken met de leeftijd van het DPF. Met SWAP wordt bedoelt, een wissel…. Of te wel DPF er uit en een rechte pijp er tussen. Voor de APK dan weer en swap etc.

                          Safe driving Jurgen.

                          #17867778
                          Dietrich Concept
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 December 2004

                            dus wat kan ik nu het beste gaan doen

                            EGR uit een een DPF swap
                            of EGR aanlaten en DPF ook laten zitten

                            wat is de beste keuze

                            #17867779
                            jraaf
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 January 2008

                              Volgens mij heeft de EGR helemaal niks te maken met het regenereren van het DPF.
                              Ik denk dat er hier 2 dingen door elkaar gehaald worden er zijn namelijk 2 DPF systemen:

                              Het systeem wat wij op de CDTI hebben, welke gewoon de verzadiging meet door het druk verschil voor en na om dan met een extra stoot brandstof de temperatuur naar 600 + graden te brengen voor de volgende 10 minuten en dan is ie weer leeg.

                              De ander is met een additive, welke door de dealer om de zoveel tijd wordt bij gevult. (Mercedes doet dat b.v.)
                              De werking van de EGR zorgt er volgens mij niet voor dat de inlaatgassen een lagere temperatuur krijgen. Hij zorgt alleen voor recirculatie van de uitlaatgassen om aan die fucking linkse hobby milieu norm te komen. Hij zal dan eerder warmer worden door het feit dat ie de hete uitlaatgassen nog eens door je interkoeler etc jaagt :swear Hierdoor krijg je meer roet afzetting en olie in je leidingen en da’s NIET GOED!.

                              Maar goed, ben en blif een leek dus dat is wat ik denk.

                              Ik ga in ieder geval et volgende doen:
                              In noveber heb ik m’n apk. Daarna schroef ik het DPF er onder uit en laat een twister plaatsen. Vervolgens ga ik naar Marl voor een fijn afstemming. Volgend jaar hang ik dat DPF er weer onder, laat ‘m keuren en haal daarna de excercitie.

                              En ja, ik rijd nu al 40.000 km met de EDS 190 PK en 400 NM en NOEGR er op. 2 keer problemen gehad:

                              1ste keer door dat ik 800 km met een aanhanger vanuit Denemarken echt niet harder dan 80 kon door gigantisch veel file. Pas thuis ging ie in noodloop. 1 keer laten regenereren door de dealer.
                              2de keer was het dpf ook voor 86 % vol en liep de vec voor geen meter meer, bleek mijn tempsensor kabel van het dpf kats doorgerot te zijn door mijn verlaging en de nodige drempels. Nieuwe kabel en regeneratie was een feit.

                              Safe driving Jurgen.

                              #17867780
                              Dietrich Concept
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 December 2004

                                dus jij zegt erg uit en dpf er ook tussen uit

                                en dan gewoon een normale demper er tussen plaatsen
                                want anders heeft hij wel veel herrie als er alleen een stuk pijp tussen zit

                                op ebay staat een demper compleet voor 55 euri dus dan niks

                                http://www.ebay.de/itm/200548178855?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                #17867781
                                jraaf
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 January 2008

                                  @Dietrich Concept wrote:

                                  dus jij zegt erg uit en dpf er ook tussen uit

                                  en dan gewoon een normale demper er tussen plaatsen
                                  want anders heeft hij wel veel herrie als er alleen een stuk pijp tussen zit

                                  op ebay staat een demper compleet voor 55 euri dus dan niks

                                  http://www.ebay.de/itm/200548178855?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  Dat is wat ik ga doen ja. Ik vervang mijn DPF voor een ‘twister’ waar aan elke kant een flens op zit en de EGR optie NO laat ik staan. Met een twister heb je ook weinig tot geen extra herrie maar lopen de uitlaatgassen veel beter door dan met een demper.
                                  Ik probeer het bij EDS zo voor elkaar te krijgen dat ze voor de IPF tool een programma voor me schrijven welke als extra een optie heeft welke geen DPF heeft.

                                  Dan kan ik ook de software switch zelf doen en hoef ik niet elk jaar naar EDS, alhoewel dat natuurlijk wel leuk is behalve voor de portemonnai :???:

                                  Safe driving Jurgen.

                                  #17867782
                                  Dietrich Concept
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 December 2004

                                    ok dat lijkt mij ook wel de beste optie dan
                                    dan gaat hij er bij mij ook tussen uit
                                    en dan weer opnieuw laten chippen bij EDS

                                    want ik had nu dus het verkeerde programma er in
                                    die zonder DPF
                                    en ook wel de EGR uit

                                  16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.