Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › probleem help P 1901 roetfilter 88% vol
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juni 2011 om 06:05 #17236599
hallo
ik heb een probleem met mijn signum 19 cdti 150 pk en gechipt naar 185 met de EGR uit geschalkeld
roetfilter zit vol
88% vol gaf hij aan en 5kPa. stationair druk verschil
wat is de beste oplossingik hoor het graag even van jullie
alvast bedankt
26 juni 2011 om 07:35 #17867743Eerste oplossing is naar de dealer gaan en laten regenereren, kost een bak met centen maar dan ben je gelijk van het probleem af, voorlopig…….. :thumbdown
Vervolgens kun je 2 dingen doen. DPF er uit slopen en vervangen voor een rechte pijp met 2 flensen die je dan voor de keuring weer makkelijk kunt vervangen voor je dpf. Naar een chipper gaan, Mijn voorkeur EDS. Ik heb nu meerdere gesproken en het regenereren kan software matig uitgeschakeld. Wel dien je de twee toevoerleidingen af te doppen en de sensoren met een tyripe weg te werken. Of het dpf er af, open maken aan de bovenkant, binnekant er uit slopen, buis er door heen en dpf weer terug hangen. Visuele check bij de apk kom je dan door. Zit je alleen met de roetmeting…. :vertagSafe driving Jurgen
26 juni 2011 om 08:24 #17867744Gewoon handmatig regenereren. Met opcom of tech2 !
26 juni 2011 om 09:24 #17867745@speaker wrote:
Gewoon handmatig regenereren. Met opcom of tech2 !
Goede tip!
Met iets meer uitleg kan hij het misschien ook zelf nog uitvoeren. Staat die auto dan een half uur in je oprit 3000 toeren te draaien?
26 juni 2011 om 11:44 #17867746Dacht ook dat ‘t alleen met de tech2 kon, vandaar dat ik er mee naar de dealer ging. Ben er toen bij gebleven en hij staat idd op z’n 2200 a 2300 toeren minimaal 20 minuten te draaien.
DPF modje gaat er bij mij toch echt in de winter op komen :afro
Safe driving Jurgen26 juni 2011 om 11:55 #17867747Heb niet meer info. Dit is wat ik weet. Heb zelf geen DPF !! :wors
26 juni 2011 om 19:13 #17867748geforceerd regenereren noemen ze dat.
als i bij een verkeerde gechipt is kan het zijn dat i nimmer regenereerd
26 juni 2011 om 19:18 #17867749@CORSA2L16VALVE wrote:
geforceerd regenereren noemen ze dat.
als i bij een verkeerde gechipt is kan het zijn dat i nimmer regenereerd
ben nu 4000 km verder dan had hij toch wel eerder een probleem gehad of niet
26 juni 2011 om 19:27 #17867750ik heb al veel meegemaakt met die F*cking fiat motor.
eerste egr half kapot (gaf geen foutmelding maar was idd stuk) geforceerd regenereren lukt ook nimmer. dus pot erondereuit en uitstomen met de hogedrukreiniger. regenereerde toen weer vanzelf. Maand later foutmelding van die drukslangetjes. Zat er 1 verstopt en roetfilter weer verstopt. weer geforceerd regenereren. weer een maand goed.
Toen hoorde we ergens een licht geblaas. maar konden het probleem niet direct vinden. Paar dagen later werd het erger en was het de intercooler gescheurd….. Roetfilter weer moeten demonteren en uitstomen… want geforceerd lukte weer nimmer.
Nu gaat het alweer een jaartje goed en om de 6 a 700 km doet i het nu vanzelf. auto gaat wat inhouden, en als je dan op je moment verbruikt kijkt zie je het verbruik serieus stijgen voor 10 mindus er moet een reden zijn dat i niet regenereerd. en het zijn altijd maar kleine dingen. Ahja men wervelkleppen heb ik ook al moeten laten vervangen
als je de roetfilter uitstoomt met de hoge druk reiniger… een nachtje laten staan zodat het water er redelijk kan uitlekken…
26 juni 2011 om 19:27 #17867751@CORSA2L16VALVE wrote:
geforceerd regenereren noemen ze dat.
als i bij een verkeerde gechipt is kan het zijn dat i nimmer regenereerd
EDS verhoogt toch ook de frequentie van automatisch regenereren?
bij sommigen wel geloof ik :hmmzhet kan zowiezo geen kwaad
26 juni 2011 om 19:30 #17867752@jraaf wrote:
Dacht ook dat ‘t alleen met de tech2 kon, vandaar dat ik er mee naar de dealer ging. Ben er toen bij gebleven en hij staat idd op z’n 2200 a 2300 toeren minimaal 20 minuten te draaien.
DPF modje gaat er bij mij toch echt in de winter op komen :afro
Safe driving Jurgenen hoe lang was je er dan vanaf
omdat je zegt voorlopigwant moet over 2 weken op vakantie dus wil dan geen gezeik hebben
26 juni 2011 om 19:32 #17867753@sw_reijnders wrote:
@CORSA2L16VALVE wrote:
geforceerd regenereren noemen ze dat.
als i bij een verkeerde gechipt is kan het zijn dat i nimmer regenereerd
EDS verhoogt toch ook de frequentie van automatisch regenereren?
bij sommigen wel geloof ik :hmmzhet kan zowiezo geen kwaad
als i bij EDS gechipt is, zit het probleem daar niet. Maar er zijn chippers die de wagen chippen en dat de auto nimmer regenereerd
26 juni 2011 om 19:39 #17867754@CORSA2L16VALVE wrote:
ik heb al veel meegemaakt met die F*cking fiat motor.
eerste egr half kapot (gaf geen foutmelding maar was idd stuk) geforceerd regenereren lukt ook nimmer. dus pot erondereuit en uitstomen met de hogedrukreiniger. regenereerde toen weer vanzelf. Maand later foutmelding van die drukslangetjes. Zat er 1 verstopt en roetfilter weer verstopt. weer geforceerd regenereren. weer een maand goed.
Toen hoorde we ergens een licht geblaas. maar konden het probleem niet direct vinden. Paar dagen later werd het erger en was het de intercooler gescheurd….. Roetfilter weer moeten demonteren en uitstomen… want geforceerd lukte weer nimmer.
Nu gaat het alweer een jaartje goed en om de 6 a 700 km doet i het nu vanzelf. auto gaat wat inhouden, en als je dan op je moment verbruikt kijkt zie je het verbruik serieus stijgen voor 10 mindus er moet een reden zijn dat i niet regenereerd. en het zijn altijd maar kleine dingen. Ahja men wervelkleppen heb ik ook al moeten laten vervangen
als je de roetfilter uitstoomt met de hoge druk reiniger… een nachtje laten staan zodat het water er redelijk kan uitlekken…
morgen eerst naar de dealer daan kunnen ze meer zien dan met de opcom
en met de opcom kon hij niet regenerenende opcom gaf dit aan diferenteeldruksensor deeltjesfilter funktioneringsstoring
26 juni 2011 om 19:43 #17867755@CORSA2L16VALVE wrote:
@sw_reijnders wrote:
@CORSA2L16VALVE wrote:
geforceerd regenereren noemen ze dat.
als i bij een verkeerde gechipt is kan het zijn dat i nimmer regenereerd
EDS verhoogt toch ook de frequentie van automatisch regenereren?
bij sommigen wel geloof ik :hmmzhet kan zowiezo geen kwaad
als i bij EDS gechipt is, zit het probleem daar niet. Maar er zijn chippers die de wagen chippen en dat de auto nimmer regenereerd
maar dan had hij toch al eerder vol gezeten
is nu 3000 km verder
zou dan al eerder vol hebben gezeten of niet
26 juni 2011 om 20:06 #17867756@Dietrich Concept wrote:
@jraaf wrote:
Dacht ook dat ‘t alleen met de tech2 kon, vandaar dat ik er mee naar de dealer ging. Ben er toen bij gebleven en hij staat idd op z’n 2200 a 2300 toeren minimaal 20 minuten te draaien.
DPF modje gaat er bij mij toch echt in de winter op komen :afro
Safe driving Jurgenen hoe lang was je er dan vanaf
omdat je zegt voorlopigwant moet over 2 weken op vakantie dus wil dan geen gezeik hebben
Standaard regenereert het dpf om de 5000 kilometer bij een toeren tal boven de 2000 toeren in de 6de versnelling maar daar hebben ze al eens een modificatie op ingezet bij de dealer. Wat het nu is weet ik niet maar vraag morgen ff of die modificatie is doorgevoerd. Voorts is de mijne bij EDS gechipt en daar is de frequentie van regenereren verhoogd. Welke waarde weet ik ff niet meer. Staat me bij dat ze zeiden vanaf 1800 toeren in de 4de 5de en 6de versnelling om de 2000 kilometer. Pin me er niet op vast. Mijn Vec ging overigens pas na 800 km file te hebben gereden in noodloop en zat toen voor 84 % vol. Dit is nu ruim 5000 km geleden en tot op heden nog geen problemen :hmmz Maar ik gaat’m er gewoon uithalen, moet nog alleen uitzoeken wat ik met die toevoer slangen moet doen, netjes af doppen of iets dergelijks. Er zijn tegenwoordig ook DPF cleaners op de markt, iemand daar ervaring mee?
Safe driving Jurgen
26 juni 2011 om 20:12 #17867757ok dus als hij morgen schoon is zou ik wel een 5000 km weer kunnen rijden
en normaal regenereert hij dan ook wel weer dus
zullen morgen zien wat de dealer mij wijs maakt
jullie horen het morgen wel
26 juni 2011 om 20:18 #17867758@jraaf wrote:
@Dietrich Concept wrote:
@jraaf wrote:
Dacht ook dat ‘t alleen met de tech2 kon, vandaar dat ik er mee naar de dealer ging. Ben er toen bij gebleven en hij staat idd op z’n 2200 a 2300 toeren minimaal 20 minuten te draaien.
DPF modje gaat er bij mij toch echt in de winter op komen :afro
Safe driving Jurgenen hoe lang was je er dan vanaf
omdat je zegt voorlopigwant moet over 2 weken op vakantie dus wil dan geen gezeik hebben
Standaard regenereert het dpf om de 5000 kilometer bij een toeren tal boven de 2000 toeren in de 6de versnelling maar daar hebben ze al eens een modificatie op ingezet bij de dealer. Wat het nu is weet ik niet maar vraag morgen ff of die modificatie is doorgevoerd. Voorts is de mijne bij EDS gechipt en daar is de frequentie van regenereren verhoogd. Welke waarde weet ik ff niet meer. Staat me bij dat ze zeiden vanaf 1800 toeren in de 4de 5de en 6de versnelling om de 2000 kilometer. Pin me er niet op vast. Mijn Vec ging overigens pas na 800 km file te hebben gereden in noodloop en zat toen voor 84 % vol. Dit is nu ruim 5000 km geleden en tot op heden nog geen problemen :hmmz Maar ik gaat’m er gewoon uithalen, moet nog alleen uitzoeken wat ik met die toevoer slangen moet doen, netjes af doppen of iets dergelijks. Er zijn tegenwoordig ook DPF cleaners op de markt, iemand daar ervaring mee?
Safe driving Jurgen
ik vond dit nog op het motor talk forum in duitsland misschien is het wat voor je
kan misschien ook wel makkelijker lijkt mijhttp://www.pnx-tuning.de/index.php?gallery-18″ onclick=”window.open(this.href);return false;
26 juni 2011 om 20:46 #17867759Is het ook niet zo, doordat je de egr hebt afgedopt dat je roetfilter VEEL sneller verstopt gaat zitten. Tenminste dat zijn de verhalen die ik lees.
27 juni 2011 om 06:51 #17867760oke
hij moet dan wel vaker regereneren als je chipt he
en ben al lang blij dat ik die egr kwijt ben
anders dat roetfilter ook nog maar weg
al die milieu shit erop geeft alleen maar problemen
27 juni 2011 om 19:05 #17867761Net m’n opcom met een laptop aan de praat gekregen. DPF staat nu op 50% Leek er wel op dat ik een regenereer optie er op heb maar durfde die nog niet aan te klikken :hmmz Wel een proefrit gemaakt met de record mode ON. Ga ‘m zo eens bekijken. Verder geen foutcodes :afro Alleen de DVD90 herkende die niet en gek genoeg is er ook geen F40 bak beschikbaar in de opties. Voor de rest vind ik dit een heel leuk en goedkoop tooltje.
@ Dietrichconcept, wat zij de dealer vandaag?
Safe driving Jurgen.
27 juni 2011 om 19:13 #17867762was vandaag geen tijd bij de dealer gaat hij nu morgen heen
waar heb jij die opcom vandaan
want is wel handig als je dat dan zelf regeneren
bij mijn garage kon hij het niet maar dat was een BOSCH
maar met de opcom kan het dus wel
dus gaat morgen naar dealer
27 juni 2011 om 19:34 #17867763Op-Com is echt ideaal, zeker voor degene met roetfilter. Het regeneren is een beetje “eng” om te doen maar ook wel weer grappig. Wel zorgen dat je de motor goed warm gereden heb alvorens het te doen. Als hij aan het regeneren is zie je de uitlaat temperatuur (2 sensoren) oplopen naar +600 graden, motor loopt dan ook te stampen om 3000rpm.
27 juni 2011 om 19:37 #17867764@DennisD wrote:
Op-Com is echt ideaal, zeker voor degene met roetfilter. Het regeneren is een beetje “eng” om te doen maar ook wel weer grappig. Wel zorgen dat je de motor goed warm gereden heb alvorens het te doen. Als hij aan het regeneren is zie je de uitlaat temperatuur (2 sensoren) oplopen naar +600 graden, motor loopt dan ook te stampen om 3000rpm.
heb jij er ook 1 dennis
en waar heb jij hem vandaan
gr
dietrich
27 juni 2011 om 19:39 #17867765@jraaf wrote:
Net m’n opcom met een laptop aan de praat gekregen. DPF staat nu op 50% Leek er wel op dat ik een regenereer optie er op heb maar durfde die nog niet aan te klikken :hmmz Wel een proefrit gemaakt met de record mode ON. Ga ‘m zo eens bekijken. Verder geen foutcodes :afro Alleen de DVD90 herkende die niet en gek genoeg is er ook geen F40 bak beschikbaar in de opties. Voor de rest vind ik dit een heel leuk en goedkoop tooltje.
@ Dietrichconcept, wat zij de dealer vandaag?
Safe driving Jurgen.
Dat er geen f40 bak in de opties staat, komt omdat er alleen automaten uitgelezen kunnen worden.
27 juni 2011 om 19:48 #17867766 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.