Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Probleem gordel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2013 om 15:32 #17255925
Hey mensen, ik heb sinds 2 weken een Opel Tigra 1.4 uit 1999 gekocht. Maar nu heb ik last van 1 probleem.
Het is namelijk dat de gordels (met name die aan de bestuurders kant) niet goed weer oprolt als je hem omdoet, hierdoor hangt de gordel dan heel losjes om je heen. Als je eraan trekt om het strakker te laten zetten hangt hij binnen een paar seconden weer losjes om je heen.
Is dit een bekend probleem en zo ja hoe kan dit verholpen worden, het voelt namelijk heel erg onveilig aan als je met een slapjes hangende gordel rond rijdt.
Alvast bedankt!
-Roy
Ik hoop dat het wat duidelijker word door de foto’s.
7 maart 2013 om 22:17 #18113244AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het lijkt wel de gordelspanner die niet goed meer werkt? .. maar voor je eigen veiligheid zou je hem nog kunnen switchen met die van de bijrijderskant, naar ik aanneem dat deze wel identiek te gebruiken zijn..
Als ik weet hoe zo’n ding eraf moet mag je mijn oude wel, mijn oude Tieg gaat naar de sloop en staat bij mn ouders. In de hoop dat ie nog niet is opgehaald/weggebracht kan ik wel kijken hoe dat ding eraf moet..
Grtz. Geev.
9 mei 2013 om 02:43 #18113246It looks like the belt tensioner that is not working properly?. It is very dangerous :argue :argue
9 mei 2013 om 07:23 #18113247@Geeviz wrote:
Het lijkt wel de gordelspanner die niet goed meer werkt? .. maar voor je eigen veiligheid zou je hem nog kunnen switchen met die van de bijrijderskant, naar ik aanneem dat deze wel identiek te gebruiken zijn..
Als ik weet hoe zo’n ding eraf moet mag je mijn oude wel, mijn oude Tieg gaat naar de sloop en staat bij mn ouders. In de hoop dat ie nog niet is opgehaald/weggebracht kan ik wel kijken hoe dat ding eraf moet..
Grtz. Geev.
Ow, en de veiligheid van de passagiers is niet zo boeiend??
Gewoon gelijk vervangen :thumb9 mei 2013 om 07:29 #18113245Vervangen die hap. Is ook APK-afkeur als ik me niet vergis.
9 mei 2013 om 10:36 #18113248AnoniemLid sinds:
1 January 1970@trashmetal wrote:
@Geeviz wrote:
Het lijkt wel de gordelspanner die niet goed meer werkt? .. maar voor je eigen veiligheid zou je hem nog kunnen switchen met die van de bijrijderskant, naar ik aanneem dat deze wel identiek te gebruiken zijn..
Grtz. Geev.
Ow, en de veiligheid van de passagiers is niet zo boeiend??
Gewoon gelijk vervangen :thumbHahaha.. nouja zo bedoelde ik hem ook niet.. Maar als je alleen in de auto zit kan je nog overwegen even de bijrijderskant niet te gebruiken.. voor nood!
20 mei 2013 om 14:35 #18113249Is al opgelost, hij kon worden aangespant en er zijn gelukkig geen problemen meer mee.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.