Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleem dakdragers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2016 om 10:34 #17277322
Hallo iedereen
In 2014 heb ik een Opel Astra Sports Tourer gekocht. Begin dit jaar heb ik bij een Opel Dealer originele dakdragers gekocht voor mijn wagen. Maar blijkbaar zijn in deze dakdragers geen pinnetjes voorzien die passen in de gaatjes van de dakrails. Nochtans bij mijn vorige wagen Opel Astra H SW was dit wel het geval en dit waren ook originele dakdragers van Opel.
Ik heb verschillende online firma’s gecontacteerd zoals Kefpro, Rameder en Faradbox maar geen enkele kon mij verder helpen. Zij verkopen alleen maar universele dakdragers die geen pînnetjes hebben. Daarna heb ik contact opgenomen met verschillende Opel Dealers maar ook geen enkele kon mij bevestigen dat er dakdragers bestaan die over pinnetje beschikken.
Waarom zijn er dan gaatjes voorzien in de dakrails als er geen geschikte dakdragers voor bestaan.
De reden waarom ik zulke dakdragers zoek, is dat ik voor wielerwedstrijden een installatie op deze dakdragers moet plaatsen en de dakdragers moeten steeds op dezelfde afstand van elkaar staan en aan de hand van deze gaatjes is dat gemakkelijker. Zo deed ik dat ook bij mijn vorige Opel.
Is er iemand die me hiermee verder kan helpen?
Alvast bedankt!
Groetjes
Yves14 juli 2016 om 11:59 #18322839Heb je er al een monteur/verkoper al na laten kijken waar je ze gehaald hebt?? Vaak kost dat niks en de man moet problemen verhelpen van het verkochte product.. De dakdragers dus..
14 juli 2016 om 16:30 #18322840Volgens Opel zou er maar 1 soort bestaan en dat is degene dat ik heb. Maar waarom voorzien ze dan gaatjes in de dakrails als je ze niet kan gebruiken
14 juli 2016 om 16:31 #18322841Omdat jij niet weet hoe het werk misschien wel?
14 juli 2016 om 16:35 #18322842@warhamstr wrote:
Omdat jij niet weet hoe het werk misschien wel?
Ben eens vriendelijk en leg het hem eens uit dan.. I.p.v. beste stuurlui aan wal te zijn…
14 juli 2016 om 16:55 #18322843Volgens mij zitten die gaatjes er alleen maar om aan te duiden waar de dakdrager bevestigd moet worden :D
14 juli 2016 om 16:58 #18322844@bart-gsi wrote:
@warhamstr wrote:
Omdat jij niet weet hoe het werk misschien wel?
Ben eens vriendelijk en leg het hem eens uit dan.. I.p.v. beste stuurlui aan wal te zijn…
De beste tip is al gegeven, ga naar de verkoper
14 juli 2016 om 17:02 #1832284514 juli 2016 om 19:54 #18322846Ik kan je melden dat er wel degelijk dragers zijn die voorzien zijn van pinnetjes die in deze gaatjes vallen. Originele van Opel zelf. Ik heb namelijk deze set voor mijn Astra H.
15 juli 2016 om 09:27 #18322847@Junkyxl wrote:
Ik kan je melden dat er wel degelijk dragers zijn die voorzien zijn van pinnetjes die in deze gaatjes vallen. Originele van Opel zelf. Ik heb namelijk deze set voor mijn Astra H.
topicstarter geeft toch zelf aan dat ze voor de ‘h’ wel bestaan maar dat hij nu een nieuwere heeft…
15 juli 2016 om 11:15 #18322848de pinnetjes waren er om aan te geven waar de dakdragers behoren te zitten dit hoogstwaarschijnlijk omdat onder die punten in het frame verstevigingen zitten, bij de astra-H had je inderdaad twee modellen een met nokjes en een met pinnetjes.
Als je nieuwe dakdragers wel passen en goed vast gezet kunnen worden op de juiste plek heb je de pinnetjes niet echt nodig zolang je ze maar op dezelfde plek vast kan maken zodat de druk op de dakdragers op de juiste plaats op de auto verdeeld wordt.
15 juli 2016 om 21:54 #18322849Als ik me niet vergis zijn de dakdragers van Opel met de pinnetjes geschikt voor de Astra H vanaf 2010 en de eerste serie van de Astra J.
Maar daar heb je nu weinig aan vrees ik.25 juli 2016 om 12:35 #18322850Ik heb ondertussen contact opgenomen met een tiental Opel Dealers maar geen enkele kon me hiermee verder helpen. Volgens hen bestaat er maar 1 versie voor een Astra Sports Tourer. Ook via de Opel zelf kunnen ze me geen oplossing of antwoord bezorgen, dus veronderstel dat ik dat verder niet nodig zal zijn. Toch bedankt aan iedereen voor de info en hulp
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.