Probleem dakdragers

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem dakdragers

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    X-Fader
    Deelnemer

Hallo iedereen

In 2014 heb ik een Opel Astra Sports Tourer gekocht. Begin dit jaar heb ik bij een Opel Dealer originele dakdragers gekocht voor mijn wagen. Maar blijkbaar zijn in deze dakdragers geen pinnetjes voorzien die passen in de gaatjes van de dakrails. Nochtans bij mijn vorige wagen Opel Astra H SW was dit wel het geval en dit waren ook originele dakdragers van Opel.

Ik heb verschillende online firma’s gecontacteerd zoals Kefpro, Rameder en Faradbox maar geen enkele kon mij verder helpen. Zij verkopen alleen maar universele dakdragers die geen pînnetjes hebben. Daarna heb ik contact opgenomen met verschillende Opel Dealers maar ook geen enkele kon mij bevestigen dat er dakdragers bestaan die over pinnetje beschikken.

Waarom zijn er dan gaatjes voorzien in de dakrails als er geen geschikte dakdragers voor bestaan.

De reden waarom ik zulke dakdragers zoek, is dat ik voor wielerwedstrijden een installatie op deze dakdragers moet plaatsen en de dakdragers moeten steeds op dezelfde afstand van elkaar staan en aan de hand van deze gaatjes is dat gemakkelijker. Zo deed ik dat ook bij mijn vorige Opel.

Is er iemand die me hiermee verder kan helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes
      Yves

bart-gsi
      Deelnemer

Heb je er al een monteur/verkoper al na laten kijken waar je ze gehaald hebt?? Vaak kost dat niks en de man moet problemen verhelpen van het verkochte product.. De dakdragers dus..

X-Fader
        Deelnemer

Volgens Opel zou er maar 1 soort bestaan en dat is degene dat ik heb. Maar waarom voorzien ze dan gaatjes in de dakrails als je ze niet kan gebruiken

warhamstr
          Deelnemer

Omdat jij niet weet hoe het werk misschien wel?

bart-gsi
            Deelnemer

@warhamstr wrote:

Ben eens vriendelijk en leg het hem eens uit dan.. I.p.v. beste stuurlui aan wal te zijn…

juruca
              Deelnemer

Volgens mij zitten die gaatjes er alleen maar om aan te duiden waar de dakdrager bevestigd moet worden :D

warhamstr
                Deelnemer

@bart-gsi wrote:

@warhamstr wrote:

Ben eens vriendelijk en leg het hem eens uit dan.. I.p.v. beste stuurlui aan wal te zijn…

De beste tip is al gegeven, ga naar de verkoper

bart-gsi
                  Deelnemer

@warhamstr wrote:

De beste tip is al gegeven, ga naar de verkoper

:thumb :thumb

Junkyxl
                    Deelnemer

Ik kan je melden dat er wel degelijk dragers zijn die voorzien zijn van pinnetjes die in deze gaatjes vallen. Originele van Opel zelf. Ik heb namelijk deze set voor mijn Astra H.

Arokh
                      Deelnemer

@Junkyxl wrote:

Ik kan je melden dat er wel degelijk dragers zijn die voorzien zijn van pinnetjes die in deze gaatjes vallen. Originele van Opel zelf. Ik heb namelijk deze set voor mijn Astra H.

topicstarter geeft toch zelf aan dat ze voor de ‘h’ wel bestaan maar dat hij nu een nieuwere heeft…

opel-mark
                        Deelnemer

de pinnetjes waren er om aan te geven waar de dakdragers behoren te zitten dit hoogstwaarschijnlijk omdat onder die punten in het frame verstevigingen zitten, bij de astra-H had je inderdaad twee modellen een met nokjes en een met pinnetjes.

Als je nieuwe dakdragers wel passen en goed vast gezet kunnen worden op de juiste plek heb je de pinnetjes niet echt nodig zolang je ze maar op dezelfde plek vast kan maken zodat de druk op de dakdragers op de juiste plaats op de auto verdeeld wordt.

Junkyxl
                          Deelnemer

Als ik me niet vergis zijn de dakdragers van Opel met de pinnetjes geschikt voor de Astra H vanaf 2010 en de eerste serie van de Astra J.
                            Maar daar heb je nu weinig aan vrees ik.

X-Fader
                            Deelnemer

Ik heb ondertussen contact opgenomen met een tiental Opel Dealers maar geen enkele kon me hiermee verder helpen. Volgens hen bestaat er maar 1 versie voor een Astra Sports Tourer. Ook via de Opel zelf kunnen ze me geen oplossing of antwoord bezorgen, dus veronderstel dat ik dat verder niet nodig zal zijn. Toch bedankt aan iedereen voor de info en hulp

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.