probleem Corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa probleem Corsa

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240840
    Daantju68
      Lid sinds:
      29 August 2011

      Goedenmiddag,

      Ik heb een opel Corsa sport X1.4XE uit 96.
      Als ik met de auto op de snelweg rijdt, en na een poosje ( ongeveer 20 minuten, misschien iets langer ) begint hij in te houden en slaat vervolgens af. Als ik de Opel weer wil starten, slaat hij niet aan.
      Na een minuut of 10-15, kan ik de Opel weer starten en kan ik er gewoon weer mee rijden, niks aan de hand.
      Soms slaat hij helemaal niet af, kan ik gewoon blijven rijden. Ook brandt het storingslampje niet.
      Nu heb ik de ANWB erbij gehad, en deze heeft alles nagekeken. De benzinepomp werkt prima.
      Er is in de afgelopen 4 maanden van alles gerepareerd. Zoals de bobine, bougies, boegiekabels, lambdasonde, katalysator, komplete uitlaat, distributieriem, waterpomp, de hele motor laten reinigen door de dealer ( liep niet lekker ) daarna liep hij prima. Ook spul voor in de tank gedaan. Heeft ook een grote beurt gehad, dus alle filters enzo zijn vervangen.
      Nu zei diegene van de wegenwacht dat het hoogstwaarschijnlijk aan de krukassensor zou liggen.
      De wegenwacht heeft er een half uur naar gekeken en in de tussentijd heeft de motor gewoon gelopen zonder af te slaan, en kon ik ook gewoon thuis komen, niks aan de hand.
      Ik heb de dealer gebeld met de vraag of zij dit kunnen nakijken of de krukassensor defect is of niet. Dit konden ze niet omdat er geen storingslampje gebrand heeft en ook niet brand. Een optie was dat ik de opel bij de dealer kon neerzetten en zij dan alles na kunnen kijken wat er eventueel aan de hand zou zijn. En wat dan de kosten zouden worden konden zij ook niet geven. nu heb ik in de 4 maanden al giga veel uitgegeven aan de Opel, en wil niet weer 8 a 900 euro’s uitgeven aan iets wat het toch niet is.
      Ook werd er gevraagd door de wegenwacht als de Opel niet aanslaat, of de toerentalmeter omhoog komt of helemaal niet. Ik heb echt geen flauw idee, ik heb daar niet op gelet.
      Nu weet ik dus niet meer wat ik met mijn Opel moet doen.
      Kan iemand mij misschien wat tips geven?

      Groetjes Daantje

      #17912349
      Mr.F
        Lid sinds:
        3 November 2008

        Zelfde probleem was pas ook met een Astra F dacht ik, zal eens kijken of ik dat nog vinden kan.

        #17912350
        Daantju68
          Lid sinds:
          29 August 2011

          Bedankt.
          Ik heb volgens mij deze site en andere al tot vervelends toe nagekeken.
          Als ik lees wat andere ook hebben met hun auto, wat op het euvel lijkt wat mijn opel ook heeft, en dat de krukassensor defect is, lijkt het dat het bij mijn corsa ook zoiets is. Zelf ben ik dus een leek, ze kunnen mij dus van alles wijs maken.
          Maar de dealer wil eerst alles nalopen omdat het ” van alles ” kan zijn.
          Ik wordt er zo moedeloos van.
          Maar ik wacht af op het “astra f probleem”.

          #17912351
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            lijkt inderdaad op een krukasensor die kapot is.

            Willem

            #17912352
            richardschaeks
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2008

              Lijkt me op een krukassensorverhaal ja, mijne corsa heeft dit ook ff gedaan, na een rijden gewoon uitvallen, en daarna start de eerste 20/30 min niet meer en daarna sloeg die weer aan, ik heb de krukassensor vervangen en het probleem is opgelost, de sensor is waarschijnlijk bij mij nat geworden want was niet meer de nieuwste toen dertijd en met die regenbuien waar het water tot aan de stoep staat werkt dan niet in het voordeel

              #17912353
              Daantju68
                Lid sinds:
                29 August 2011

                Maar om het euvel te verhelpen, moet er dan een motor storingslampje branden?

                #17912354
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  nee hoor…

                  krukassensor kan ook zonder storing kapot zijn.

                  Willem

                  #17912355
                  Daantju68
                    Lid sinds:
                    29 August 2011

                    Bedankt voor het antwoord.

                    Maar nu wil de dealer dus de hele Opel doorlopen, met de extra kosten die hier aan vast hangen.
                    Wat zou ik nu kunnen doen om die krukassensor alsnog te laten repareren?

                    #17912356
                    Phukett
                      Lid sinds:
                      22 April 2011

                      Ik zou naar een universele garage gaan en vragne of ze de krukassensor kunnen vervangen, en ik zou nooit meer naar die opel dealer gaan, over het algemeen ben je bij een dealer veel meer kwijt..

                      #17912357
                      Daantju68
                        Lid sinds:
                        29 August 2011

                        Nu heb ik vandaag maar kleine stukjes gereden, en toen viel de opel al uit.
                        Ik heb nu in de gaten gehouden wat de toerenteller deed toen ik hem wilde starten, wat de man van de ANWB vroeg.
                        De teller komt geen milimeter omhoog tijdens de startpoging. Hij sloeg dus niet aan.
                        Is dit misschien een extra gegeven dat het aan de krukassensor ligt? En maakt het uit dat hij nu na een klein stukje rijden al afslaat?
                        Dan kan ik dit tegen de garage zeggen.
                        Graag wacht ik op een reactie.

                        #17912358
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          afstand zegt niks.

                          steuntje van de krukassensor wil ook wel kapot trouwens.

                          Willem

                          #17912359
                          Daantju68
                            Lid sinds:
                            29 August 2011

                            De corsa hebben ze vandaag nagekeken en ( hopelijk ) gemaakt.
                            Volgens het uitlezen, kwam naar voren dat de nokkenassensor storing gaf. Deze hebben ze vandaag er nieuw opgezet.
                            Het lijkt erop dat het euvel verholpen is. Maar dat kan ik pas echt duidelijk zeggen na een aantal dagen.
                            Ik hou jullie op de hoogte.

                            #17912360
                            Daantju68
                              Lid sinds:
                              29 August 2011

                              nou vandaag wederom hetzelfde probleem.
                              Is dus nog niet opgelost.
                              Maandag maar die krukassensor erin laten zetten.
                              Hopelijk is het dan opgelost.

                              #17912361
                              Daantju68
                                Lid sinds:
                                29 August 2011

                                Ook de krukassensor is vervangen…………………en nog steeds is het euvel niet verholpen.
                                De corsa staat nu al een paar dagen in de garage, en tot op heden is het nog niet gevonden wat het zou kunnen zijn.
                                Heeft iemand nog suggesties?

                                Graag!!!!

                                #17912362
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  nokkenassensor ook al gecontroleerd, kan ook een hoop ellende met zelfde effect geven.

                                  Willem

                                  #17912348
                                  Daantju68
                                    Lid sinds:
                                    29 August 2011

                                    Nokkenassensor was als eerste vervangen. Dat had ik eerder al geschreven :D >
                                    Toen dit niet het probleem bleek te zijn, hebben ze de krukassensor vervangen.
                                    En nu is het nog niet gerepareerd :swear .
                                    Ik wordt hier een beetje moedeloos van.
                                    Nu ben ik erg benieuwd wat het is waarom mijn Opel niet wil aanslaan als hij afgeslagen is.

                                    #17912363
                                    Corsa_GSi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Ze kunnen de sensoren wel vervangen, maar misschien is het stekkertje van de kabelboom wel niet helemaal lekker meer.

                                      Dat zou verklaren waarom soms wel en soms niet (bewegen van de auto / motor en daardoor andere stand van de kabel).

                                      #17912364
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        toch iets in de richting van een toerental sensor.

                                        kan ook een brandstof relais zijn, die de brui eraan geeft als ze warm word…

                                        willem

                                        #18554186
                                        jammie63
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 July 2024

                                          Hallo,ik ben echt moedeloos

                                          Mijn opel corsa d 2011

                                          Gek word ik er van slaat uit tijdens het rijden wil niet meer aanslaan intussen bobine vervangen  krukas en nokkenas sensor vernieuwd vandaag weer stop hij ermee tijdens het rijden motor was erg warm,maar uitlezen geef steeds niks aan,please iemand een suggestie??? De kosten lopen de spuigaten uit

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.