Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Probleem contactslot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2010 om 21:06 #17218652
Het lijkt niet op te houden.
Vandaag een sleutel die we bij hadden laten maken in het contact gestoken, dat werkte niet. Toen originele sleutel gebruikt en nu kunnen we de sleutel nog maar een halve centimeter draaien. Niet eens zover dat hij contact maakt. Verder lijkt het stuurslot ineens niet meer te werken. Hoe vaak je ook aan het stuurt draait, er gebeurt niks. Kruipolie geprobeerd, zachtjes met een hamer er tegenaan getikt. Geen resultaat. Wat nu? Want om de cilinder eruit te halen moet je hem op stand 0 zetten en dat gaat dus niet. Iemand tips? Welke gereedschappen nodig etc?
14 maart 2010 om 21:12 #17629968even de omkapping van je stuurhuis verwijderen het hele zaakje van het contact gedeelte verwijderen ik heb wel een ander contactslot voor je
‘
heb je vragen gewoon effe bellen kan ik je het perfect uitleggengroet kermit
14 maart 2010 om 21:20 #17629969Kan ik het wel op de manier verwijderen zoals in de ‘boeken’ staat? Want daarin staat dat je de sleutel op ‘0’ moet kunnen zetten en dat gaat niet. Heb ik speciaal gereedschap nodig om het wel te kunnen verwijderen?
14 maart 2010 om 21:57 #17629970of de sleutel op ‘I’ zetten bedoel ik
15 maart 2010 om 07:39 #17629971Even een domme vraag, maar hoeveel sleutels heb je allemaal op je sleutel van je contactslot hangen?
Als daar teveel gewicht aan hangt, sloopt je namelijk het binnenwerk van je slot. En dan doet ie het niet meer.
15 maart 2010 om 17:01 #17629972je zou ook nog kunnen proberen om met de compressor
in je contactslot te blazen
mischien dat er dan weer iets terug op zijn plek komtje kunt ook een dunne platte schroevendraaier in je contactslot slaan kan je hem zo starten
is wel makenlijk ben je nooit je sleutel kwijt:D18 maart 2010 om 13:46 #17629973Er hangt maar 1 extra sleutel aan de contactsleutel, dus dat kan het niet zijn. Het probleem is dat de auto op de parkeerplaats staat voor mijn huis en dat ik daar dus niet echt met een compressorspuit bij kan. Op zich kun je ‘m natuurlijk wel op ‘n andere manier starten, maar ik ben veel te bang dat ie tijdens het rijden ineens op het stuurslot springt. Wat niet helemaal ondenkbaar is.
Hoe kan ik het contactslot verwijderen als ik de sleutel niet op I kan zetten? Zoals het volgens het boek moet? Gewoon met grof geweld? En hoe?
18 maart 2010 om 14:23 #17629974met kleine platte schroefendraaier… die in contactslot meppen, (daarmee verniel je het slot natuurlijk wel, maar dan kan ie er wel uit.)
onderdaan dat zwarte blokje loshalen, zit gemonteerd met 2 hele kleine schroefjes. dan beschadig je tijdens het meppen dat blok niet van binnen.
en dan martelen en knooien totdat het cilindertje eruit is.
wat ook een mogelijkheid is; de klem waarmee het contactslot vast zit op de kolom los halen, zit vast door een moer met afgeslepen kop, maar daar kun je met een dun slijpplaatje wel een sleuf in slijpen, en vervolgen losdraaien.
goodluck.
18 maart 2010 om 14:41 #17629975Dankjewel, zaterdag maar eens proberen. Eerst ff een nieuw contactslot ergens fixen.
18 maart 2010 om 14:53 #17629976zou eerst eens achterste blokje los schroeven mischien zit die vast
kappen er om weg
2 boutjes los aan achter kantdan eens kijken of hij dan wat meer wil
18 maart 2010 om 15:19 #17629977kan inderdaad wezen dat het blokje vanbinnen versmolten is.
heb hier nog wel een contactslot liggen met sleutel …dacht ik :D
18 maart 2010 om 15:29 #17629978voor een manta b uit 1978? Of maakt dat niet uit en past zo’n contactslot overal in? Ik zal eerst van het weekend kijken of dit slot nog misschien toch nog te redden is, dan neem ik contact met je op.
18 maart 2010 om 16:07 #17629979manta B contac slot, zijn naar mijn weten allemaal het zelfde, op de sleutel na dan :D
owja, het slot kan je loshalen als je in een klein gaatje aan de aanzichtkang, een dunne pen steekt. meende ik me te herinneren.
18 maart 2010 om 16:10 #17629980anders ligt hier ook nog wel wat voor b manta als ganz het niet heeft
gewoon breek bouten even los tikken en evt compleet slot vernieuwen
alst alleen blokje is heb ik ook wel eens gehad ,dan is het blokje met 1 stekker in zekering kast ,moelijk kan het niet zijn19 maart 2010 om 17:27 #17629981Ik ga morgen met m’n vader ernaar kijken. Ik laat het weten als ik een nieuw slot nodig heb. Ik gok wel dat ik het complete slot moet vernieuwen. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor alle tips in ieder geval!
19 maart 2010 om 17:30 #17629982daar ist forum voor
19 maart 2010 om 19:15 #17629983en afhankelijk waar je vandaan meot komen heb hier ook nog een slot liggen incl 2 of 3 sleutels.prijzen geen idee
kistje bier ofzo?19 maart 2010 om 19:26 #17629984origineel gepost door manta19sr
en afhankelijk waar je vandaan meot komen heb hier ook nog een slot liggen incl 2 of 3 sleutels.prijzen geen idee
kistje bier ofzo?schutenbrau??:P
maaruh jammer he, dan niet iedereen gewoon netjes de locatie er bij vermeld……
19 maart 2010 om 19:30 #17629985ja locatie wordt wat makkelijker van
maar goed
nu heb ze de keus
friesland
overijsel
de krim
zeeland19 maart 2010 om 19:32 #17629986origineel gepost door eddepet007
ja locatie wordt wat makkelijker vanmaar goed
nu heb ze de keus
friesland
overijsel
de krim ligt ook in overijsel… wel bar krap tegen drentse grens.
zeeland19 maart 2010 om 19:42 #17629987beter zo? ;)
19 maart 2010 om 19:45 #17629988en zo zie je ook meteen m’n Manta
19 maart 2010 om 20:04 #17629989:o leuk exemplaar :D
en inderdaad beter zo hahaha
(was niet persoonlijk bedoeld hoor, er zijn er meer die het niet doen… en zoals vermeld..vind het wel jammer.)
19 maart 2010 om 20:13 #17629990i know, maar toch handig om het erbij te zetten :)
19 maart 2010 om 20:41 #17629991eindhoven 5 jaar gezeten door de weeks,tegenwoordig neit meer.!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.