Probleem bij Ncdx 2010-2011

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem bij Ncdx 2010-2011

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    nick02

Beste mensen Ik heb kort geleden een ncdx 2010-2011 benelux gekocht,Als ik het adres in toets begin de dame in duits spreken.Dus geen nederlandse spraakbegeleiding welke eerst ik dacht in software zit en kan naar keuze veranderen,maar achteraf blijkt dat ie in hardware zit.

Maar echte probleem zit in de kaarten, als ik op atlas drukt en wil route op het kaart zien,komt er alleen maar een zwaart scherm en geen kaarten dus.

Weet iemand wat de probleem is,moet ik soms systeem cd voor hebben cd9 van de set of probleem ligt er ergens anders??

StinG

om welke radio gaat het ?

ik had ook om de nieuwe kaarten te laten werken op mijn ncdr1100 de update cd moeten laten draaien.
        had wel europa ipv benelux, daar zat die update cd bij. Da’s idd cd9
        let op … als je deze update doet, kunt je de oude kaarten niet meer gebruiken.

nick02

Radio is een ncdr1100.

Volgens de leveranceer deze cd is de meest recente kaarten editie.

En verder heeft ie gezegd als ik toch niet kan navigeren heb ik de cd9 (systeem-cd) nodig.

Met de optie pijl gaat het wel in begin als ik het adres besteming in toets,laat de pijl zien en ook stembegeleiding en als ik begin te rijden houd het op en verder gebeurt er niets meer?? ook geen kaart optie in het algemeen??

StinG

klopt, versie 2010/2011 is de laatst recente kaart voor de ncdr systemen

zover ik weet is cd9 de firmware update
            deze moet je inderdaad uitvoeren wil je deze nieuwe kaarten gebruiken.
            let op, oudere kaarten zullen hierna niet meer werken !!

Zelf heb ik ook de siemens/vdo ncdr 1100 met kleurenscherm erin, alles nederlands, ook de spraak/stem
            ( met de 2010/2011 kaarten )

nick02

Waarschijnlijk jouwe is de nederlandse systeem daarom stem is NL.Mijne is later in geplaats en komt uit duitsland,dus stem is ook in duits.Maar ik dacht stem kan je ook als taalkeuze veranderen,maar dat is dus niet zo.Stem zit in het harware.

Maar mijn ncdx cd is een van de 9 cd’s set,van benelux dan.maar als de kaarten in deze niet kunnen laden,waarom zou die met de update cd gaan doen,want ik denk dat cd9 update is alleen nieuwer versie van de wegens,toch??

StinG

omdat de update uitgevoerd moet worden voor het systeem, zodat het systeem juist je nieuwe kaarten kan gebruiken

en op die cd9 staat een nieuwe firmware voor je ncdr1100 en geen nieuwe wegen, die staan weer op je benelux cd

nick02

Oke’,dus heb ik toch de cd9 nodig.Dus als ik het goed bedrijp ncdr ziet nog de kaarten op de benelux cd niet.
                  Moet eerst eenmalig update cd uitvoeren en dan kan pas cd benelux gaan gebruiken met kaarten optie.

StinG

juist

antwoord 1: ik had ook om de nieuwe kaarten te laten werken op mijn ncdr1100 de update cd moeten laten draaien.
                    let op … als je deze update doet, kunt je de oude kaarten niet meer gebruiken

antwoord 2: deze moet je inderdaad uitvoeren wil je deze nieuwe kaarten gebruiken.
                    let op, oudere kaarten zullen hierna niet meer werken !!

antwoord 3: omdat de update uitgevoerd moet worden voor het systeem, zodat het systeem juist je nieuwe kaarten kan gebruiken

en op die cd9 staat een nieuwe firmware voor je ncdr1100 en geen nieuwe wegen, die staan weer op je benelux cd

nick02

Bedankt voor je uitleg,ik zou even laten weten of het gelukt is.

nick02

ik heb de cd9 update gebruikt,cd er in gezet en gaaf die aan dat ik contact moet aan zetten zonder dat ik de auto start.

Duurt ongeveer iets langer dan minute en schakelt ie aan en uit,cd benelux in maar helaas steeds geen kaarten ook met cd9 niks,gewoon zwart scherm bij kaart weergave.

Begrijp niks van,heel vreemd!!

iquick
                        Deelnemer

Effe upje want heb namelijk zelf een vraag n.l.

Heb een cd van Benelux, systeem is Nederlands, maar de spraak is Engels. Heeft er iemand enig idee? Ik heb de Update cd niet gebruikt. Kan het aan de systeem liggen of aan de cd van Benelux zelf?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.