probleem bij koude motor

Forumindex Forums Modellen Manta probleem bij koude motor

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254685
    Dolmans
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 June 2009

      Ik heb nu een paar keer gehad dat bij een koude motor, als ik net op pad ben, de benzinedruk/vermogen wegvalt. Hij begint dan te “stoten” en ik hou hem met moeite op vol gas aan de praat en aan het rijden. Na een korte tijd is dat over en daarna loopt ie weer prima. Motor is een originele 2.0 GSi, bouwjaar 88.
      Iemand een idee?
      Koudstartinjector?

      Alvast bedankt voor tips! :thumb

      #18098465
      postbusmanta
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2004

        Doet het zich alleen voor bij deze temperaturen?

        Stroomt er nog wel wel koelvloeistof door je gasklephuis?

        #18098466
        Dolmans
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 June 2009

          ik heb het probleem net een paar weken, dus tijdens de huidige kou. Maar bij de vorige koude periode had ik het niet en vanmorgen ook niet.
          Hoe check ik dat van die koelvloeistof?

          #18098467
          L douma
            Lid sinds:
            25 January 2013

            hallo ik heb dat probleem ook wel eens gehad ik heb toen een klein gaatje in de benzienne dop gemaakt. als hij koelvloeistof neemt dan moet je het ook aan je bougi s moeten zien.

            #18098468
            L douma
              Lid sinds:
              25 January 2013

              heb he het probleem al gevonden? kunnen je injectoren ook zijn beetje vuil er in en dan heb je dat ook wel.

              #18098469
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                vervelend euvel… het kan zo veel zijn…

                heb ik hier niet reeds eerder al eens een topic over gelezen?

                een lekkende koudstart injector.. tja… zou kunnen, maar dan moet hij toch konstant lekken, lijkt mij.
                (dus ook wanneer de spanning van de injector wegvalt, moet hij lekken)
                en in dat geval, kan het mogelijk zijn dat je injector vervuild is, maar dit geld dan ook weer voor je
                cilinder injectoren.

                als de auto eenmaal op tempratuur is, en je rijd na een korte stop weer weg, doet het euvel zich niet voor?

                een slecht functionerende hulpluchtschuif kan mijn inziens ook voor problemen zorgen, al zouden deze zich dan ook bij de start moeten laten merken.

                een slecht functionerende thermotijd schakelaar kan het misschien ook zijn, dat is die grote bruine sensor op je thermostaat huis. maar ook de lichtblauwe tempratuur voeler, met 2 contacten, kan
                problemen geven, deze staat weer nauw in verbinding met je koudstart injector.

                zoals vermeld.. het kan zo veel zijn.

                altijd lastig om te oordelen wat het nu zijn kan.

                wat betreft het koelwater om je gasklephuis, aan het gasklephuis, zitten 2 8mm slangetjes,
                even uit het hoofd, gaat er een van naar je thermostaathuis, en de andere met een t stukje
                ter hoogte van de waterpomp, aangeloten op een andere slang, welke op het waterpompje zit.
                dit is, volgens mij, ter voorverwarming van de koude lucht in je inlaatbuis.
                terwijl anderen, autosport liefhebbers, juist beweren dat hou meer koude lucht, hoe beter het is..
                te denken aan een intercooler.. :hmmz dus het probleem zou ik zelf niet in die aansluiting zoeken.

                compressietest al eens gedaan?
                bougies en dergelijke zijn allemaal in orde neem ik aan.

                #18098470
                Dolmans
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 June 2009

                  @douma: probleem nog niet gevonden, maar de laatste tijd heb ik geen last meer. Waarom heb je een gaatje in de benzinedop gemaakt? Ontluchting?


                  @ghanz
                  : inderdaad, kan van alles zijn. Hulpluchtschuif heb ik een tijdje terug schoongemaakt. Ook de koudestartinjector heb ik toen getest, deed het prima. Bougies heb ik nog niet bekeken, zijn nog niet zo oud. Zal ik binnenkort eens bekijken.
                  Omdat het probleem vanzelf verdwijnt, denk ik meer richting vervuiling. Tijdje terug liep ie ook niet zo lekker. Van alles bekeken, uiteindelijk brandstoffilter vervangen en toen was het probleem weg. (was waarschijnlijk het topic wat je al eerder gelezen hebt)
                  Starten wil af en toe niet zo goed, maar ik krijg hem altijd aan. Met gas geven of zonder en dan loopt ie wat minder stationair. Maar als ie loopt, loopt ie verder goed. Als motor warm is en ik zet hem uit, heb ik geen probleem bij het opnieuw starten en rijden. Compressiemeting heb ik niet gedaan. Weet eerlijk gezegd niet hoe je dat moet doen, ben een goedwillende amateur :D
                  Blijft een mysterieus geval. Het liefst laat ik de motor een keer reviseren, maar ja, de centjes :(
                  En zelf doen, durf ik niet zo goed aan. Gebruik de Manta voor het woon-werkverkeer, kan hem dus moeilijk missen, mocht ik de motor vernielen.
                  Voorlopig loopt ie en neem ik het af en toe stotteren maar voor lief.
                  In ieder geval bedankt voor het meedenken :thumbup

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.