Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Probleem automaatbak opel vectra station 2.2 dti.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2010 om 16:08 #17215825
Hallo allemaal ,
Ik heb hier een vraagje waar wellicht iemand van jullie een antwoord op heeft……….het betreft hier een opel vectra station 2.2dti automaat uit 2004, als de wagen koud is rijd hij prima en schakeld hij vloeiend over naar de volgende versnelling maar zodra hij warm is schokt hij met het overschakelen .
Is het nu zo dat de automaatbak kapot is en er een nieuwe onder moet?? kosten : +2000 euro:o of zou dit ook iets anders kunnen zijn ??
Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening……………………Met vriendelijke groet ……Daniel de Bruin
Mvg
5 januari 2010 om 18:53 #17583320welkom
5 januari 2010 om 18:56 #17583321Hallo,
ik heb een vectra uit 2005 met een automatisch 6 bak.
Bij de eerste modellen C zijn er veel automaten stuk gegaan door een constructiefout.
Bij een revisie is dit aangepast. Ik weet niet welke versie jij hebt.
De problemen die ik heb gehad zijn opgelost door de olie te verversen van de automaat.
Bij mij schokte hij erg hard tussen de 2 en de 3.
Ik adviseer mensen met een automaat om de olie om de 40.000-60.000 km te verversen. De dealer wilde dit bij mij niet doen, daarom heb ik dit door mijn eigen autobedrijf laten doen. het is een goedkope maatregel, maar geen garantie dat de problemen worden opgelost.Realiseer wel dat het geen automaat is zoals bij de duurdere merken, maar een 6 versnellingsbak met een robot bediening (Easytronic). Dit betekend ook geen koppelomvormer, maar gewoon een koppelingsplaat. hierdoor schakelt de auto minder mooi als met koppelomvormer, maar als een auto met een handbak. Opel heeft in 2007 wel een update voor het Easytronic systeem uitgebracht, maar of dit veel scheelt weet ik niet.
5 januari 2010 om 19:20 #17583322Realiseer wel dat het geen automaat is zoals bij de duurdere merken, maar een 6 versnellingsbak met een robot bediening (Easytronic). Dit betekend ook geen koppelomvormer
De 6 versnellingsbak met automaat is ABSOLUUT geen easytronic.
Deze is pas vanaf 2007-8 geleverd op de vectra C maar nooit in combinatie met een diesel (1.9CDTI 2,2DTI).
Dit is echt een 100% automaat met koppelomvormer.
De auto van de TS is dus ook een echte automaat!!Er is ooit een terugroepactie geweest dat er een probleem is met de afdichtingen van de oliekoeler/warmtewisselaar hierdoor kan er koelwater in de automaatbak(olie) komen waardoor ook dit soort klachten kunnen ontstaan.
5 januari 2010 om 20:06 #17583323Van die terugroepactie klopt,de mijne heeft een nieuwe koeler gekregen in 2006:thumbup
Gr. Gts32v6
10 januari 2010 om 12:38 #17583324Ik heb mijn vectra c 2.2 GTS (dti) gister opgehaald bij de garage ook ivm bak,bleek dat die zonder olie hebt gereden en dat de bak van binnen was verbrand.Dus dat betekent ook dat je drukgroep en koppeling ook meteen mee gepakt moet worden.Alleen maar dat die geen olie had.
grapje koste mijn € 2200,euro en dan door een eigen garage bedrijf van een bekende.
Dus let zeker op je versnellingsbak olie.
30 september 2014 om 15:11 #17583325Goeiemiddag heren.
Ik heb ook een probleem met mijn versnellingsbak
Ik heb een Opel Vectra 2.2 benzine van het bouwjaar 2007 gekocht in januari, met automatische versnellingsbak,
Als ik ga remmen voel ik dat de auto met terugschakelen bonkt in de versnelling met opschakelen doet hij dat niet en rijdt hij als een zonnetje, zou dat ook met de olie te maken kunnen hebben?
Er zit nu 165000 km opGroetjes Patrick ik hoor graag van jullie
30 september 2014 om 21:05 #17583326Een olie wissel en flush zou wel de goedkoopste oplossing zijn om het te proberen. Kans is alleen dat het niks oplost, of alleen maar tijdelijke oplossing is.
Maar veel monteurs hanteren wel die principe, begin bij de goedkoopste oplossing.30 september 2014 om 21:18 #17583327Flushen heeft zin, zeker als de bakolie nog nooit gedaan is. Mijn bak werd er echt een stuk soepeler van. Ook gaan de kleppenhuizen en tmc automaat computer wel eens stuk.
Ik heb mijn bak bij varioclean in varsseveld laten doen.
Groetjes en succes!
6 oktober 2014 om 18:08 #17583328Ik ben vandaag naar de garage geweest.
Die vertelde dat de bak schoongemaakt moet worden van binnen! Plus olie vervangen en filters.
Ook werd er verteld dat ik de polen van de accu even los moet gewoon dan kan de computer even opnieuw opstarten zou ook kunnen helpen dus dat ga ik eerst even proberen!
Bedankt voor jullie reacties groetjes Patrick6 oktober 2014 om 21:31 #17583329Resetten zal niet veel helpen, probleem zit er nu en zal erna er ook nog zitten.
Er zit een vast grofmazig filter in de bak zelf, althans bij de af40 bak. Deze kun je niet vervangen. Spoelen kan dus wel en lost soms problemen op. Ik zou met een automaat probleem ook eerder langs een automaten bedrijf gaan, die weten vaak een stuk meer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.