Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleem astra g x2.0 dtl
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2011 om 16:36 #17241731
ik heb een probleempje met mijn astra,
als ik bij stoplichten aan kom rijden,gaat het storingslampje branden.vervolgens bij het optrekken houdt de auto heel erg in.
bij opschakelen naaar de twee gaat na ong 15 sec het laampje uit en lijkt het net of ik gelanceerd wordt.
storing uit laten lezen:code p400 doorstroming egr.
vervangen/schoongemaakt zijn:
-wervelkleppen in inlaatspruitstuk(zaten helemaal dicht)
-vacuumklepjes van egr en wervelkleppen vervangen.
-egr vervangen
-map-sensor omgewisseld voor een andere.
-brandstoffilter vervangen,en reinigingsmiddel toegevoegd
als ik nu bij het stoplicht aankom en ik rem af op de motor doet die dat niet altijd.
heeft iemand nog een tip????gr edwin
22 september 2011 om 16:53 #17922675Mijn eerste indruk was dat het een probleem is dat ik ook wel eens gehad heb:
Het kleine gaatje aan gasklep kant, dat met een slangetje naar het nokashuis gaat, zat verstopt. Het dient voor ventitalie van het nokashuis. Het oorspronkelijke gaatje is nogal klein en raakt daarom snel verstopt. Vaak gebeurd dat als mensen de gasklep met een doek reinigen, terwijl hij ingebouwd zit. Men smeert dan de vuiligheid het gaatje in. Vaak wordt het gaatje wat opgeboord om het probleem te voorkomen (van 1 naar 2mm geloof ik).
Nu zie ik dat je de EGR klep net vervangen hebt. Mijn vraag is: Was dat een nieuwe klep, of heb je een 2e handse gebruikt? Zowel je eigen klep als de vervanger kunnen verstopt zitten.
Snelle test: Neem het slangetje los, en pook er eens in met een ijzerdraad van 1mm in, totdat deze in het inwendige van de klep uitsteekt (onderkant van de klep). Als het dan opgelost is weet je in ieder geval welk gaatje je moer reinigen en/of opboren.
Groeten Rinus
22 september 2011 om 17:06 #17922676hoi rinus,deze motor heeft geen gasklep :D
is een diesel nl
egr klep was nieuw.
gr edwin22 september 2011 om 17:10 #17922677Waarschijnlijk een vacuum probleem.
Op de vacuumslang van de waste-gate van de turbo kun je controleren of je genoeg vacuum op het systeem hebt.
Te weinig vacuum kan door veel dingen veroorzaakt worden, bijv. door een lek slangetje of een lekke vacuumklep, of natuurlijk de vacuumpomp zelf.Greetzz
22 september 2011 om 19:07 #17922678vacuumslangen zijn al vernieuwd,geen resutaat
26 september 2011 om 19:08 #17922673iemand nog ideeen???
4 maart 2012 om 20:29 #17922679even maar weer een update:
ondertussen een paar maanden verder maar nog steeds storing.ondertussen vacuumpom kapot gehad,alle slangetjes en leidingen vervangen.
iemand nog ideen?
4 maart 2012 om 20:39 #17922680AL eens gekeken hoe de boel eruit ziet???
en nog steeds Code p0400??
Willem
4 maart 2012 om 20:44 #17922681code p0400 blijft terugkomen,heb na vervangen vacuumpomp motor (oliesysteem) gereinigd met tunap (voor de zekerheid).
Ook een nieuwe egr geplaatst en kleppenblok was toen nog netjes schoon.
Ook een lmm geprobeerd van een auto zonder storingen.4 maart 2012 om 20:46 #17922682Er is iets waardoor er geconstateerd word dat de EGR onjuist zou werken..
dat houd in dat de via de LMM aangezogen lucht niet overeen komt met de stand van de EGR..
Willem
4 maart 2012 om 20:56 #17922683P0400 heeft te maken met vacuum.
Zou eens kijken of je elektrisch bediende vacuumkleppen (eppc kleppen)goed werken.
Dat zijn elektrische kleppen die rechts langs je accu zitten of bij je turbo die je waste gate aansturen.
Volgens je schrijven heb je de rest al gecontroleerd.Ook alle rubbertjes gecontroleerd waar de plastic slangetjes insteken?
Komt wel heel nauw dat dat zeker helemaal uitgesloten kan worden.8 maart 2012 om 17:10 #17922674alles is vervangen.
morgen gaat die naar de opeldealer,kijken wat hun zeggen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.