Probleem Astra break H 2005- verwarming/ regelklep defect.

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem Astra break H 2005- verwarming/ regelklep defect.

• Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Surviver

Ik heb een Astra break 2005-1900 cdti met automatische airco. De verwarming kreeg ik eneige tijd geleden niet meer aan. Nu blijkt dat het motortje dat aangestuurd word door de temperatuurregelknop binnen, niet meer aan de klep verbonden is. Ik ben bij een hersteller geweest die heeft het motortje afgekoppeld (rechts aan gaspedaal achter middenconsole). Er staat een plastic schroef ter hoogte van dat motortje waar je aan kan draaien en zo de klep op warm stand zetten (de verwarming geeft dus nog warmte). Maar die schroef draait door en als ik 100 meter gereden heb hoor ik een doffe klik en die klep valt terug op koud. Volgens de hersteller moet hij het ganse dashboard, stuur enze verwijder om aan die klep te kunnen zien wat er stuk is (dag werk volgens hem). Mijn vragen zijn de volgende:
      – Klopt dit?
      – kan je er ook aan via het verwijderen vd middenconsole (radio en regelknoppen verwarming)?
      – hoe ziet die klep er uit en heeft iemand daar een tekening van?
      – wat moet er dan juist vervangen worden?
      (PS: de automatische airco werkt al 3 jaar niet meer, herstelling ging 1300 euro kosten…)

Veel vragen maar alvast bedankt voor de info.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.