probleem achterste remmen

Forumindex Forums Modellen Manta probleem achterste remmen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    manta1200
    Deelnemer

Gisteren een ritje gemaakt maar na ongeveer 5 km aan een snelheid rond de 80km blokkeerde mijn linkerachterwiel met als gevolg veeeeel rook en een plat stuk op mijn band ook stond de wagen gedraaid op de weg –wat zou de oorzaak hiervan zijn –alle info zeer welkom – gr :hmmz

slalomrules
      Deelnemer

Waarschijnlijk stuk remvoering losgeraakt en tussen rest van de voering en trommel ingekomen en zodoende de boel geblokkeerd.

Is ie nu trouwens weer vrij of zit het wiel nog vast?

manta1200
        Deelnemer

Eens de wagen stil stond was het wiel weer vrij dus ik verder gereden op hoop dat dit voorbij was maar enkele km verder zelfde probleem linksachter blokkeren eens deze stilstond was de rem terug los heb deze dan maar in de garage geparkeerd ga deze week alles eraf halen en zien wat er eigenlijk fout gaat -maar alle info is hier zeer welkom

JOZO

Misschien lekke remcilinder waardoor remolie op de remschoenen komt. Hierdoor plakt de voering aan de trommel ineens en blokkeert alles. Wellicht het probleem..

manta2
            Deelnemer

@JOZO wrote:

Misschien lekke remcilinder waardoor remolie op de remschoenen komt. Hierdoor plakt de voering aan de trommel ineens en blokkeert alles. Wellicht het probleem..

Dan blokkeert de rem helemaal niet, en een remvoering gaat niet plakken als die nat is.

@Manta
              1200
              Wat voor remstysteem zit gemonteerd? Delco of ATE?

Heb het vermoeden dat de voorremcilinders en 1 achterrem cilinder vast zitten. Zodat de Manta maar op een wiel remt.

JOZO

@manta2 wrote:

@JOZO wrote:

Dan blokkeert de rem helemaal niet, en een remvoering gaat niet plakken als die nat is.

Dat zijn jou bevindingen. Ik had wel zoals ik beschreef, probleem met een blokkerende trommel door remvloeistof op de schoenen.
                Misschien weet manta1200 al meer als hij er al alles af heeft liggen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.