Forumindex › Forums › Techniek › Cih › probleem 2.0
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2010 om 18:20 #17581283
Staat op de binnenkant van de afdekkap van de zekeringen.
Als je 1 voor 1 je zekeringen even contactloos maakt, waarbij plotseling je binnenverlichting uitvalt, weet je dat je een zekering van de constante voeding te pakken hebt.
Je kan ook even opschrijven welke kleuren waar zitten.
Vervolgens alle zekeringen eruit halen.
Nu achter elkaar erin zetten totdat probleem zich voordoet.
Zo kun je dingen uitsluiten :D10 januari 2010 om 12:15 #17581284ik heb de kortsluiting gevonden. ligt aan de audio.
ik heb dat stiftje ook even getest met dat draadje er aan en die tikte eerst niet en bij een 2e poging wel (bij contact met schoon stukje schroefdraad deed ie het wel).
nou heb ik de auto een tijdje laten draaien zonder choke en dat ging eerst goed, tot hij weer uit viel en de zekering van volgens mij de kachel (heizungsg. vergaservorwarmung) weer begon te smelten. ik weer niet wat voor zekering er normaal in hoort maar er zat er 1 in van 25, die lijkt me te veel omdat ie smelt i.p.v. kapot knapt.10 januari 2010 om 13:22 #17581285Omschrijving heeft het over verwarming van de carburateur (kan ik niet vinden) en nog iets van de verwarming. Dat kan je regelbare snelheid zijn van je kachelventilator.
Dit werkt ook met weerstanden en dit kan kapot zijn.Afkoppelen en kijken of je het probleem nog hebt.
Waar electrische energie in warmte wordt omgezet heb je te maken met stroom-vreters. Hier heb je dur meestal wel hogere zekeringwaarden.
Een slecht contact zorgt bij dit soort gebruikers voor een overgangsweerstand. Door de grote stroom die er loopt, zal er een enorme warmte worden geproduceerd. Hier gaat de boel door smelten.
Je kan ook niet zomaar extra zware verbruikers (audio) aankoppelen op de bestaande zekeringkast. Hier is de boel niet op berekend.
Vaak moet je een nieuwe kabel trekken met een losse zekering dichtbij de energiebron.10 januari 2010 om 14:06 #17581286dan ga ik de kachel maar eens nakijken, daar is laatst wel een andere in gekomen. mischien dat daar de stekker vies van is ofzo. de kachel piept wel heel erg als ik hem aan zet, maar verder doet ie het wel gewoon.
de audio heb ik rechtstreeks vanaf de accu met zo’n dikke rode kabel met zekering, hier heb ik nooit problemen mee gehad bij andere auto’s. ik denk dat de massa van de audio niet goed is.10 januari 2010 om 14:23 #17581287Je weet dat de kabel van de massa net zo dik moet zijn als vanaf de + ????
Als de kachelmotor piept, is het een teken dat deze zwaar loopt. Dat is extra weerstand, dus zal deze onnodig veel energie vragen.
10 januari 2010 om 16:10 #17581288ja dat weet ik. denk alleen dat ie niet goed contact maakt.
ik zal van de week als het niet sneeuwt de kachelmotor er eens uithalen en goed schoonmaken. heb het halve dash er net al uit gehaald maar word nu te donker om nog wat te kunnen doen.
16 januari 2010 om 17:17 #17581289het probleem is opgelost, het was de kachel die voor de problemen zorgde.
ik heb de kachel uit elkaar gehaald en met een flinke lading contactspray schoon gemaakt. hij piept nu niet meer en de zekering blijft ook heel.
@postbusmanta, bedankt voor je hulp en het meedenken :thumbup16 januari 2010 om 21:56 #17581290Als je kachelventilator terug begint te piepen-schreeuwen de lagertjes met dikke
olie smeren, dab ben je weer gerust voor lange tijd. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.