probleem 2.0

Forumindex Forums Techniek Cih probleem 2.0

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17581283
    postbusmanta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2004

      Staat op de binnenkant van de afdekkap van de zekeringen.

      Als je 1 voor 1 je zekeringen even contactloos maakt, waarbij plotseling je binnenverlichting uitvalt, weet je dat je een zekering van de constante voeding te pakken hebt.

      Je kan ook even opschrijven welke kleuren waar zitten.
      Vervolgens alle zekeringen eruit halen.
      Nu achter elkaar erin zetten totdat probleem zich voordoet.
      Zo kun je dingen uitsluiten :D

      #17581284
      wingersv
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        ik heb de kortsluiting gevonden. ligt aan de audio.
        ik heb dat stiftje ook even getest met dat draadje er aan en die tikte eerst niet en bij een 2e poging wel (bij contact met schoon stukje schroefdraad deed ie het wel).
        nou heb ik de auto een tijdje laten draaien zonder choke en dat ging eerst goed, tot hij weer uit viel en de zekering van volgens mij de kachel (heizungsg. vergaservorwarmung) weer begon te smelten. ik weer niet wat voor zekering er normaal in hoort maar er zat er 1 in van 25, die lijkt me te veel omdat ie smelt i.p.v. kapot knapt.

        #17581285
        postbusmanta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2004

          Omschrijving heeft het over verwarming van de carburateur (kan ik niet vinden) en nog iets van de verwarming. Dat kan je regelbare snelheid zijn van je kachelventilator.
          Dit werkt ook met weerstanden en dit kan kapot zijn.

          Afkoppelen en kijken of je het probleem nog hebt.

          Waar electrische energie in warmte wordt omgezet heb je te maken met stroom-vreters. Hier heb je dur meestal wel hogere zekeringwaarden.

          Een slecht contact zorgt bij dit soort gebruikers voor een overgangsweerstand. Door de grote stroom die er loopt, zal er een enorme warmte worden geproduceerd. Hier gaat de boel door smelten.

          Je kan ook niet zomaar extra zware verbruikers (audio) aankoppelen op de bestaande zekeringkast. Hier is de boel niet op berekend.
          Vaak moet je een nieuwe kabel trekken met een losse zekering dichtbij de energiebron.

          #17581286
          wingersv
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            dan ga ik de kachel maar eens nakijken, daar is laatst wel een andere in gekomen. mischien dat daar de stekker vies van is ofzo. de kachel piept wel heel erg als ik hem aan zet, maar verder doet ie het wel gewoon.
            de audio heb ik rechtstreeks vanaf de accu met zo’n dikke rode kabel met zekering, hier heb ik nooit problemen mee gehad bij andere auto’s. ik denk dat de massa van de audio niet goed is.

            #17581287
            postbusmanta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2004

              Je weet dat de kabel van de massa net zo dik moet zijn als vanaf de + ????

              Als de kachelmotor piept, is het een teken dat deze zwaar loopt. Dat is extra weerstand, dus zal deze onnodig veel energie vragen.

              #17581288
              wingersv
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                ja dat weet ik. denk alleen dat ie niet goed contact maakt.

                ik zal van de week als het niet sneeuwt de kachelmotor er eens uithalen en goed schoonmaken. heb het halve dash er net al uit gehaald maar word nu te donker om nog wat te kunnen doen.

                #17581289
                wingersv
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  het probleem is opgelost, het was de kachel die voor de problemen zorgde.
                  ik heb de kachel uit elkaar gehaald en met een flinke lading contactspray schoon gemaakt. hij piept nu niet meer en de zekering blijft ook heel.


                  @postbusmanta
                  , bedankt voor je hulp en het meedenken :thumbup

                  #17581290
                  H-400
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 November 2006

                    Als je kachelventilator terug begint te piepen-schreeuwen de lagertjes met dikke
                    olie smeren, dab ben je weer gerust voor lange tijd.

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.