Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › probleem 1, tikken, probleem 2, stotteren, verholpen!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2012 om 22:01 #17248966
OPEL TIGRA 1.4 16V 1998
PROBLEEM 1 & 2 ZIJN VERHOLPEN, IEDEREEN HARDSTIKKE BEDANKT VOOR HET MEEDENKEN!!
DEZE TOPIC KAN NOG WEL IS HANDIG WEZEN VOOR DE MENSEN DIE HET ZELFDE PROBLEEM HEBBEN!probleem 1: het tikken. http://www.youtube.com/watch?v=v8tPHknoNls” onclick=”window.open(this.href);return false;
krukas lagers/schalen waren gewoon niet goed meer ik heb ze gezien ze waren gewoon op.probleem 2: het stotteren.
kvs sensor, en nieuwe bougie kabels deden het hem en stottert niet meer.HIERONDER INFORMATIE:
dit is er nou gedaan aan de motor, vernieuwingen en het cleanen van sommige onderdelen.
Gasklep schoongemaakt: was redelijk smerig, zeer geholpen gasreactie neemt toe.
Stappenmotor schoongemaakt: was redelijk smerig, kwa toeren schommelde die niet zo.
Egr was afgedopt niks mee gedaan: is netjes.IK HEB VEEL DINGEN LATEN MAKEN HIER EEN BON EN WELKE GARAGE’S:
smit & co autogarage opel
koelvloeistof bijvullen * NOOD * 10.17 EURO
SCHAFTENAAR,bkr 5 ek bougie’s aantal 4 23,52
brandstoffilter aantal 1 10.95
oliefilter aantal 1 3,38
petrol treatment aantal 1 11,90
semi synt 10w40 valvoline aantal 1 20,87subtotaal: 84,04 EURO
nou na dit was het nog steeds stotteren en rattelen en doen,
toen naar de garage van een oude collega van me.genaamd: aubeltoe autobedrijf
Factuur:drijfstanglager schalen: 28,14
drijfstanglagerkap bouten: 62,73
hoofdlager schalen: 64,96
Oliefilter: 3,70
olie 5w40 kroon oil: 10,50
bout uitlaat: 2,30
werkzaamheden: 35,00kleppendeksel pakking links 25,54
kleppendeksel pakking rechts 25,54
inlaatspruitstuk pakking boven 5,61
bougie’s 29,40
bougiekabel set 47,30
kvs sensor 17,20
werkzaamheden 35,00subtotaal: 674,78 EURO INCL
nou dat was het koste plaatje en dat is er allemaal vervangen.
auto loopt super, niks op aan te merken!28 mei 2012 om 19:53 #18030040de olie die je er nu in heb zitten is niet de juiste.
standaard hoort er 10w40 in te zitten.
28 mei 2012 om 20:55 #18030041afgezien van dat getik..
de auto stottert als ik hem in de 1 zet en stil sta en weer gas wilt gaan geven lijkt het wel of er geen benzine bij komt..
iets meer gas en hij trekt gewoon door naar zen top. bij het starten ruik je ook een benzine lucht uit de uitlaat.denk je echt dat het door een te dikke olie komt?
zovieso even aftappen binnenkort olie filter er nieuw op en die 10w40 dan.kheb zonet ook het spruitstuk en het hele zooii losgehad en zover ik kon zien was men gasklep wel heel erg smerig.
heb geprobeerd het een beetje schoon temaken en der zat een aardig zootje in.
misschien dat het daarom komt ?28 mei 2012 om 21:21 #18030042@SahinS wrote:
afgezien van dat getik..
de auto stottert als ik hem in de 1 zet en stil sta en weer gas wilt gaan geven lijkt het wel of er geen benzine bij komt..
iets meer gas en hij trekt gewoon door naar zen top. bij het starten ruik je ook een benzine lucht uit de uitlaat.denk je echt dat het door een te dikke olie komt?
zovieso even aftappen binnenkort olie filter er nieuw op en die 10w40 dan.kheb zonet ook het spruitstuk en het hele zooii losgehad en zover ik kon zien was men gasklep wel heel erg smerig.
heb geprobeerd het een beetje schoon temaken en der zat een aardig zootje in.
misschien dat het daarom komt ?Gasklep is goed mogelijk, als je toch bezig ben maak dan ook even de EGR schoon en de stappenmotor
28 mei 2012 om 21:31 #18030043Begin simpel.. Vervang je benzine filter is ;)
28 mei 2012 om 21:34 #18030044EGR Vervuild en Vast, Stationair regelaar Vervuild en Vast.
Op Oliem oet je niet bezuinigen.
5w30 Volsynthetische olie werd er door de dealer in gedaan.. ik vul deze altijd met volsynthetiche 5w40 olie.
willem
28 mei 2012 om 21:42 #18030045tof! king:
echt ik waardeer heel erg dat jullie me helpen,
ik schrijf nu alles op en zal morgen er is mee aan de slag gaan, zal is naar de opa gaan van men vriendin en dan heb ik ook een brug.dus:
gasklep
EGR
stappenmotor
benzine filter
stationair regelaar vervuild/vast
opnieuw aftappen filter vervangen en nieuwe volsynthetische olie erin doen. ( welk merk )EGR & stappenmotor en benzine filter waar zitten die zon beetje? kzal eventjes kijken waar het ongv zit…
dit is ook overigens men eerste auto waar ik dan ook echt wat aan ga doen.
heb het inzicht wel, en schrijf ook alles op.bedankt voor jullie hulp.
28 mei 2012 om 22:26 #18030046Ik gebruik kroon olie..
EGR zit achter op je blok (lastig ding)
De benzinefilter zit bij het achterwiel passagierskant
Moet je ff onder je auto hangen en dan zie je m wel ;)28 mei 2012 om 22:49 #18030047nou kga me morgen en overmorgen bezig met de auto zal is kijken hoever ik kom.
EGR is gewoon een stekker met een ijzer pinnetje of hoe moet ik zoiets zien.
benzine filter red ik me wel mee dan,bedankt.
sahin
29 mei 2012 om 14:21 #18030048nou ben der mee bezig geweest heb nu,
* gasklep gereinigd ( was goed smerig! )
* EGR was afgedopt heb er niks aan gedaan
* stappenmotor gereinigd ( was goed smerig! echt met harde olie! )heb er alles weer opgezet en ben een stukje gaan rijden,
ik merk wel dat er meer vermogen is met het optrekken.alleen dat stotteren is er nog wel! en wordt met warmere motor erger.
overigens dit nog niet vervangen:olie
brandstof filter,
olie filter,
bougie’s,wat ik vreemd vindt is dat de auto ruim 140.xxx heeft gelopen en dat er op het blok ” RM “” staat
en op de bougie’s en olie filter ook?is dit dan nog niet vervangen of wat ?
groetjes.
29 mei 2012 om 16:53 #18030049ik wil niet lullig zijn, maar gebruik geen kroon olie.
dit heeft een nadeel dat je slush in je motorblok komt. het lijkt op mayonaise.
gewoon naar de dealer gaan, daar weten ze wel wat voor olie je moet hebben.Gert
29 mei 2012 om 21:34 #18030050Groter probleem van Kroon olie is dat er ook Zwarte Sludge in het Carter ontstaat, en dat verstopt je Olieaanzuigzeef op den duur, en draait de motor finaal aan stront.
Ik heb dit al van meerdere Garagisten gehoord over deze olie.
Ik heb ook een aantal Carterpannen mogen belijken van deze auto’s, je weet niet wat je ziet, echt dikke Centimeters met zwarte Drap onderin het Oliecarter..
Als ik het pannetje onder een van mijn motoren vandaan haal is deze meestal keurig netjes schoon..
Willem
29 mei 2012 om 21:45 #18030051Welke olie is dan wel aan te raden?
29 mei 2012 om 21:54 #18030052Ik gebruik altijd Valvoline..
Opel eigen olieën zijn ook Prima
Willem
30 mei 2012 om 04:13 #18030053kzal gewoon gaan kijken naar valvoline,
maar ik snap iets niet,
ik rij net na men nachtdienst weg met de auto geen eene probleem.. echt zero!
rijd en is als nieuw!??is het dan echt zo erg die olie die ik erin heb gedaan ? is de echte merk olie van shell geen b merk!
alleen 15w40..
30 mei 2012 om 14:26 #18030054nou kheb ondertussen al wat redelijk dingen kunnen doen,
olie filter vervangen
benzine filter vervangen
olie 10w40 valvoline vol sentetisch
bougie’s ngk rgasklep gereinigd
stappenmotor gereinigdinjector cleaner opgehaald bij schaftenaar zwolle, en met lege tank erin gedaan en 3 kwart vol getankt.
ik denk dat ik de auto maar uit ga lezen want merk er geen verschil bij!
misschien een sensor, ze praten hier wel is over:
lambdasonde sensor
motor temperatuur sensor
inlaatlucht sensor ?groetjes.
30 mei 2012 om 18:07 #18030055misschien is het wat;
nu kan ik dit weekeind wel in de tig stappen met de laptop en de opcom mee en naar Zwolle te gaan.
om ff je tigra uit te lezen.
want om klakkeloos de alle sencorren wel gaan vervangen,
kan het wel in de kosten lopen.
de lambda kost al rond 90 eurie’s.Gert
30 mei 2012 om 18:22 #18030056@gertjuh1968 wrote:
misschien is het wat;
nu kan ik dit weekeind wel in de tig stappen met de laptop en de opcom mee en naar Zwolle te gaan.
om ff je tigra uit te lezen.
want om klakkeloos de alle sencorren wel gaan vervangen,
kan het wel in de kosten lopen.
de lambda kost al rond 90 eurie’s.Gert
hee Gert, ja lijkt me wel wat..
ik was net naar een klein bedrijfje hier geweest moest er 40 euro voor betalen om hem uit te laten lezen..
ik weet niet wat het normaal kost maar dit vondt ik een beetje prijzig.en ja je hebt gelijk, heb is gekeken maar die sensoren zijn niet echt goedkoop.
de benzine en het gebruik van de opcom wil ik wel betalen.groetjes sahin/jozef
30 mei 2012 om 18:23 #18030057Die opcom hoe kun je daarmee codes uit een tigra lezen?
Op me twintop lukt het wel en bij me oude tigra (1996)
Lukt het niet?30 mei 2012 om 19:31 #18030058voor het gebruik van de opcom….een bakkie koffie
en voor de benzine ook een bakkie koffie
:jerry
als het klaar is, dan ga ik met vrouwtjuh ff Zwolle inik kom er later over terug.
31 mei 2012 om 11:21 #18030059@gertjuh1968 wrote:
voor het gebruik van de opcom….een bakkie koffie
en voor de benzine ook een bakkie koffie
:jerry
als het klaar is, dan ga ik met vrouwtjuh ff Zwolle inik kom er later over terug.
dan komen die 2 bakkie’s koffie wel goed, drink zelf geen koffie maar zal het proberen te zetten hahaha.
ik hoor dan wel van je.king: sahin/jozef
2 juni 2012 om 17:44 #18030060jongens ik krijg naar mijn weten steeds meer geratel, ik dacht eerst dat het de kleppen waren.
maar dat is tog echt niet!als je hem in de vrij zet en rustig toeren maakt naar de 2000/4000 dan ratelt die best wel.
en met schakelen hoor je het ook als ik aan het koppelen ben.2 juni 2012 om 17:47 #18030061Metaalgeratel? …
2 juni 2012 om 20:06 #18030062Haha ik heb ook een jaar gedacht dat me kleppen
Ratelden alleen bleek het me hitteschild te zijn hahaha..2 juni 2012 om 21:40 #18030063lijkt wel metaal geratel, beetje doff geluid.
heeft zovieso iets te maken met het schakel gedeelte want met het koppelen naar de 2/3 doet die dat 4 en 5 waarschijnlijk ook maar dan rij ik te hard om het te horen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.