Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › prijs/kwaliteit Banden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2014 om 19:10 #17264574
Wat zijn nou een goeie prijs/kwaliteit band ???
7 maart 2014 om 19:15 #18222831zou zeggen lees eens een bandentest van de adac of anwb
als een dureband veel km’s maakt is hij per saldo niet duur.
zo is een goedkope band die geen km’s maakt wel duur7 maart 2014 om 19:50 #18222832continental.
7 maart 2014 om 20:36 #18222833Ik heb al veel verschillende merken geprobeerd en de ene was wat beter dan de andere.
Michelin pilot sport 3: prijs kwaliteits verhouding is redelijk, band slijt erg snel maar de rijeigenschappen zijn dan weer goed zowel met nat als droog weer
Continental sportcontact 2: prima prijs kwaliteit verhouding, band slijt niet zo snel en rijeigenschappen zijn ook goed maakt alleen wat meer geluid en is met nat weer iets minder qua grip
Toyo proxes t1r: redelijk goede band slijtage valt mee en heeft vooral met droog weer uitstekende grip, maakt ook wel weer wat meer geluid
Falken: goede prijs kwaliteitverhouding band slijt niet heel snel en rijeigenschappen zijn ook prima
dit zijn mijn ervaringen met deze banden.
7 maart 2014 om 21:25 #18222834sommige banden gedragen zich ook anders onder verschillende auto’s.
Ik zelf vond Continential verschrikkelijk slecht onder mijn oude astra, de clio van mn moeder rijd prima op conti’s.
daarbij zal de maat ook een grote rol spelen.
Wat zijn je eisen? grip? comfort? duurzaamheid? geluid?
Natuurlijk willen we allemaal een goedkope band die veel grip heeft en langzaam slijt maar “elk voordeel hebt z’n nadeel”8 maart 2014 om 10:09 #18222835AnoniemLid sinds:
1 January 1970kijk bijvoorbeeld eens op http://www.autobandenmarkt.nl, selecteer je specs en prijs, en vanuit daar zie je bij iedere band wel wat test resultaten en gebruikersreviews staan.
Ga je puur voor grip dan kan ik je de Michelin Pilot Super Sports van harte aanraden, fantastische grip op droog en zeer goede grip op nat. Verbruik is wel iets ietsje meer (0.1/0.2L) en geluid ook. Mijn vorige banden waren Conti Sportcontact 3 maar deze kwamen niet in de buurt van de grip van de Michelins.
Kijk ook niet alleen naar het merk, maar vooral naar de specifieke band binnen het merk, want zelfs binnen het merk kunnen de modellen onderling aanzienlijk verschillen in grip, verbruik, geluid, comfort en natuurlijk prijs.
8 maart 2014 om 12:30 #18222836De kwaliteit van de band wordt bepaald door het profiel en de samenstelling van het rubber. Daarnaast is de temperatuur van belang voor de grip en slijtage.
8 maart 2014 om 13:48 #18222837Ik had op mn vectra continental, maar die vrat ze op
rijd nu 3 jaar op een setje michelin energy
na veel gooi en smijtwerk
zijn ze voor nog maar voor de helft op :thumbup9 maart 2014 om 15:34 #18222838had op mn Astra G coupe nankang NS2,je zou zeggen,een peppie en kokkie merk,maar ik vond het een dermate fijn bandje dat ik ze nu ook onder mn Calibra heb geschroefd,en nog redelijk cheap ook.
9 maart 2014 om 17:30 #18222839AnoniemLid sinds:
1 January 1970@asconahobbyist wrote:
had op mn Astra G coupe nankang NS2,je zou zeggen,een peppie en kokkie merk,maar ik vond het een dermate fijn bandje dat ik ze nu ook onder mn Calibra heb geschroefd,en nog redelijk cheap ook.
En hoe zit het met de slijtage van die NS2’s? Zit ook naar die banden te kijken namelijk.. Ben benieuwd hoe ze rijden en wat de grip is met droog en nat weer…
9 maart 2014 om 17:50 #18222840@trashmetal wrote:
rijd nu 3 jaar op een setje michelin energy
na veel gooi en smijtwerk
zijn ze voor nog maar voor de helft op :thumbupHier niet veel gooi en smijtwerk (niet door de vorige eigenaren iig :angel ) maar de jongste band komt uit 2005, de oudste uit 2003 en die laatste heeft nog een paar millimeter tot de grens. En dat heeft ‘ie eigenlijk al een jaar.
Eind februari heb ik aan de keurmeester gevraagd zijn mening te geven over de banden en eigenlijk was zijn conclusie dat ze nog in zeer goede conditie waren. Zeker voor de leeftijd.
EDIT: even teruggelezen. Helemaal de band niet genoemd… :shock: Ging ook over Michelin Energy Saver10 maart 2014 om 17:59 #18222841@pixels66 wrote:
@asconahobbyist wrote:
had op mn Astra G coupe nankang NS2,je zou zeggen,een peppie en kokkie merk,maar ik vond het een dermate fijn bandje dat ik ze nu ook onder mn Calibra heb geschroefd,en nog redelijk cheap ook.
En hoe zit het met de slijtage van die NS2’s? Zit ook naar die banden te kijken namelijk.. Ben benieuwd hoe ze rijden en wat de grip is met droog en nat weer…
Ze hebben er bij mij 40.000 km op gelegen,toen ging de auto weg,zat toen nog rond de 4mm op.
Waterafvoer is prima,en qua grip bij nattigheid heb ik nooit het idee gehad dat ie ging glijden.
ook onder de calibra doen ze het puik,mooie rim-protector en veel lood hoefde er ook niet op.
Meer dan eens op de autobahn met 200 km/u geblazen en geen centje pijn.
in een 1 op 1 vergelijk met bridgestone of michelin zullen ze het vast wel afleggen,maar ik vindt het (zeker voor die prijs) een goede band.11 maart 2014 om 12:19 #18222842Heeft hierr iemand nog die tijd mee gemaakt met die Lada banden?
Ja die rotzooi werd er gelijk bij de Gremi er onder weg gehaald bij binnenkomst in Nederland, en die Rusbanden kon Jan en alleman kopen voor weinig.
Meen 15 gulden per band.
Moest dan nog wel gemonteerd worden.11 maart 2014 om 12:21 #18222843Wel over banden gesproken……………
Ken er een die maar 5000 km doet met wat voor soort cq merk dan ook!
Het is gewoon op den openbare weg.11 maart 2014 om 15:49 #18222844@jethro wrote:
Wel over banden gesproken……………
Ken er een die maar 5000 km doet met wat voor soort cq merk dan ook!
Het is gewoon op den openbare weg.in mijn ergste tijd dat ik mijn auto zwaar agressief uitgelijnd had deed ik ook maar 10k met een set banden.
14 maart 2014 om 00:35 #18222845Met m’n Vectra’s (B) reed ik altijd met Conti’s. Nu heb ik voor de Astra (J) puur vanwege budget de overstap naar Falken’s gemaakt. Hopelijk zijn ze een beetje rap binnen, want de winterbandjes willen erg graag de berging in :hmmz
14 maart 2014 om 12:44 #18222846Leuk en aardig allemaal, maar wat zijn je wensen Martijn17?
Onder wat voor auto komen ze (welke aanpassingen), wat voor rijstijl heb je, wat vind je belangrijker, grip of slijtvastheid, liever veel grip met nat weer, of juist veel grip met droog weer.
30 maart 2014 om 21:52 #18222847Heb van die Summerstar 2 Banden onder de Corsa van de PointS bandenboer.
Wat een Bocht, Beginnen al te piepen als ze in de Verte de bocht aan zien komen, Slijten doen ze dan wel weer nauwelijks, en willen Redelijk de hoek om, maar Schaam me kapot als ik de boog hier naar beneden kom met 55km/u, Terwijl dat makkelijk met 75 a 80 kan, ze piepen dus al bij 55km/u, gewoon rustig de bocht door.
Willem
1 april 2014 om 18:04 #18222848Hier Michelin Energy Savers onder een Astra G Station, een stille band die erg lang meegaat. Volgende bandjes worden zeker weer Energy Savers.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.