Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Prijs nieuwe bout in krukas of nokkenas poelie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2011 om 15:22 #17238191
Vandaag heeft mijn assie een nieuwe waterpomp en distri riem gekregen.
Er was wel een probleempje.
Ze hadden niet de goede nokkenas of krukas poelie bout, en hebben dus de oude / een andere er in gezet.Nu willen ze volgende week ofzo de zojuist bestelde (goede) er in zetten, maar de garage is een eind uit de buurt.
Deze werkzaamheden waren nog onderdeel van de aankoop, en ik heb hem dus niet in de buurt gekocht.Kan iemand mij vertellen hoe duur dit geintje is? Want anders laat ik het zelf wel doen bij mijn eigen garage.
het gaat dus puur om de bout van 1 van de twee poelies vervangen.Volgens mij moet het wel in een kwartiertje ofzo gepiept zijn, maar wil het graag even weten. ik probeer volgende week ook even mijn eigen garage te mailen.
13 mei 2011 om 16:32 #17884477dat is de midden bout van de onderste poulie is inderdaad zo gepiept als je de bout hebt kan je zo bij elke garage even vragen of ze die er even in zetten ,,
is de krukas poulie die komt even los van het distributie tandwiel en zit met een sleuf gat en een midden bout vast (is de multie riem poule ).
raar dat er wat met de bout is en je wel goed rijdend weg gestuurd bent ????????.
is het een nokken as midden bout snap ik niet waarom deze is los gehaald dat blijft gewoon zitten hoor ( maar ook dat is plastic kapje weg en daar zit de bout achter).
raar verhaal van de reparatie werkplaats je moet er een eind voor rijden ,,en je kan dat ook doen ,, wat heeft vervangen dan voor een zin ????????
dus het antwoord is in een mum van tijd gebeurd .
Bert
13 mei 2011 om 18:05 #17884478Ja beetje raar verhaal inderdaad. maat van mij, met wie ik nog wel eens aan de auto sleutel zei ongeveer hetzelfde.
hij vroeg zich ook af waarom de bout uberhaupt vervangen is.Ik begreep van het verhaal dat er bouten bij de set zaten, en dat de originele niet gebruikt kon worden.
De nieuwe was volgens mij (wat ik begreep) iets te lang, waardoor ze dus een ring er tussen hebben gezet.Ik heb dus gezegd: als je mij precies verteld wat er nog moet gebeuren, laat ik dat bij mijn garage doen, en krijg je de rekening wel.
Dat vonden ze niet zo fijn (snap ik ook wel) maar ik moet ook een hoop tijd en (brandstof)kosten ophoesten voor dit grapje, en dat vond ik weer niet fijn.
Wat ik ze niet heb verteld, is dat ik anders misschien op eigen kosten het wel laat fixxen, en dan daarna wel kijk of ik de rekening terug krijg of niet, maar dan moet het risico niet te groot zijn ;)13 mei 2011 om 18:31 #17884479Gaat hier neem ik aan om de krukasbout van je multiriem poelie?
Dit is een rekbout bij mijn astra G 1.6 16V uit 2000. Deze moet je inderdaad bij loshalen vernieuwen en op het juiste moment vastzetten en daarna nog in 2 fases een aantal graden verder draaien.
13 mei 2011 om 20:06 #17884480Zou mn blokkie dan nu niet op tijd lopen met deze “nood”oplossing?
Hij klinkt namelijk wel prima….13 mei 2011 om 20:24 #17884481Als het alleen die bout is heeft het geen invloed op je distributie. Hiermee zit alleen de poelie vast op de distri-tandwiel..
15 mei 2011 om 10:15 #17884482Ik heb die bout nog nooit vervangen, al word het wel voorgeschreven…
De betreffende voertuigen rijden nog steeds zonder problemen.
enige waarbij ik hem heb vervangen is met het vervangen van de krukaskeerring van mijn V6, daar die bout normaal nooit los hoeft en met 255Nm + 30 + 15 graden vast moet.
Willem
21 mei 2011 om 20:55 #17884476Ik heb de bout en ring binnen.
De garage
Original GM crankshaft… Ging dus om de krukas poelie bout.
Er zit apart een ring bij.Volgende week gaat mijn eigen garage hem er even snel op zetten, 10 minuutjes zei hij, dus kon gewoon ff langskomen.
ik hoef dus niet dat hele eind terug, das wel fijn22 mei 2011 om 08:56 #17884483kapje weg, riem los, bout eruit, bout erin, riem erop, kapje erop klaar.
Willem
22 mei 2011 om 11:04 #17884484Riem los… multiriem bedoel je dan neem ik aan, niet de distri… toch?
Ik laat het gelukkig doen, daar niet van… toch ff checken ;)22 mei 2011 om 11:19 #17884485ja multiriem
de krukaspoelie zit over de krukas geschoven, en blijft wel zitten.
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.