Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Price aslager of toplager
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2011 om 17:23 #17232788
Hallo,ik heb een Kadett 1.2n uit 1982 waar het toplager stuk van is en het is nergens meer te krijgen.
Het betreft het lager wat in de krukas zit,waar je price-as in komt.
Er stond een SKF nummer in,Skf had deze ook niet meer want die werd ooit in opdracht van Opel gemaakt.
Geen standaard maat dus.Wie kan mij helpen????????????
Groeten,David
14 februari 2011 om 17:27 #17817304zou deze niet hetzelfde zijn als die van een c kadett?
14 februari 2011 om 17:54 #17817305bronzen busje laten draaien? maar als het de zelfde maat is als in een cih zit moet je bij peugot winkelen
14 februari 2011 om 17:54 #17817306A Corsa??
14 februari 2011 om 19:30 #17817307als je het nummer heb kan ik wel even kijken in me verzameling
gr heineken
14 februari 2011 om 19:43 #17817308heb pas geleden via slager automaterialen zo`n lager besteld voor me kadett c 1,2s
is gewoon verkijgbaar.
geef ze eens een belletje14 februari 2011 om 20:27 #17817309Bedankt voor jullie reacties.
Het nummer is BN1B 493353 van SKF.
met Slager automaterialen heb ik vorige week een tijd aan de telefoon gehangen.
De man die mij hielp was erg welwillend,en heeft alle omnummer numeers geprobeerd maar helaas.
Opel zelf geprobeerd,ook niet Brezan ook niet.Als het niets wordt,moet ik een bus draaien.
Welk materiaal,en welke speling ik moet houden voor de as weet ik nog niet.15 februari 2011 om 05:37 #17817310en tc autocentrale daar heb ik toen de mijne gehaald
15 februari 2011 om 15:02 #17817311Tc autocentrale,waar zit dat?
15 februari 2011 om 16:30 #178173121982 is een Kadett-D toch? Die hebben voorwiel aandrijving?
Daar hoeft geen top-(naald)lager in als ik mij niet vergis… Dat is alleen nodig bij RWD bakken…
15 februari 2011 om 18:13 #17817313Hee Aapje!
mede door jou mooie foto`s en goede uitleg ben ik toen aan de slag gegaan.
Op zich geen moeilijke klus….
Ik kreeg mijn cassette er niet in en bleek door het toplager te komen.
Het hele kooilager was uit elkaar gevallen.krijg dat maar eens mooi terug op z`n plek.
(door je bakhuis,drukgroep en koppelingsplaat)
Dat heb ik er nu uit,maar het is nergens meer te krijgen.Het zat er origineel in dus heb ikzoiets van dat het er ook weer in terug moet.
Groeten,David
15 februari 2011 om 20:25 #17817314FF zitten googlen en toen kwam ik dit tegen op het oldtimer forum:
Het is trouwens het KaWe lager (10039), volgens de beste man exact hetzelfde als voor B-C-D-E kadett en Corsa, dus dat zal dan nog wel gewoon leverbaar zijn neem ik aan.
En dit:
Dat KaWe nummer past; heb ik ooit zelf ingebouwd.
Voorheen werd mij verteld (wijs gemaakt) dat dat lager geen “normlager” zou zijn en niet vrij geproduceerd zou wordenIk hoop dat je wat aan hebt.
Gr.
15 februari 2011 om 20:58 #17817315[rquote=1869589&tid=142720&author=Vtr1000]Hee Aapje!
mede door jou mooie foto`s en goede uitleg ben ik toen aan de slag gegaan.
Op zich geen moeilijke klus….
Ik kreeg mijn cassette er niet in en bleek door het toplager te komen.
Het hele kooilager was uit elkaar gevallen.krijg dat maar eens mooi terug op z`n plek.
(door je bakhuis,drukgroep en koppelingsplaat)
Dat heb ik er nu uit,maar het is nergens meer te krijgen.Het zat er origineel in dus heb ikzoiets van dat het er ook weer in terug moet.
Groeten,David[/rquote]
Of die lager er hoort of niet weet ik niet 100% zeker, maar ik heb ‘t vaker gehoord dat ze er niet in hoeven omdat de voorwielbak (F10/F13 bakken) stabieler zijn. Minder speling op de pries-as.
Maar misschien dat mensen dit kunnen ontkrachten of bevestigen.
16 februari 2011 om 19:34 #17817316Ik heb er zo nog twee nieuwe liggen, SKF met
dezelfde nummer.
Geef maar een seintje.
Prijs 7 euro + portkosten
Grtz, John16 februari 2011 om 21:27 #17817317als er een 1200 motor uit een d of e in een c wordt gezet, moeten we altijd een toplager plaatsen, dus denk ik dat er in een voorwielaandrijver geen toplager zit.
als ik kijk bij mijn onderdelen leverancier, geeft hij wel een tiplager aan voor c kadett, maar niet voor D kadett17 februari 2011 om 12:57 #17817318Beste JOJONOPEL.
Ik wil HEEL graag die lagers overnemen.
Groeten,David.
Ik heb een U2U mail gestuurd voor mijn gegevens.
Ik kan niet wachten!17 februari 2011 om 18:25 #17817319Ik hoop dat je gelijk hebt Schrump.
Gisteren was ik ook in een garage en in een Fiatmotor die daar stond zat ook geen toplager.
Maar in een ander blok weer wel,en dat was ook een voorwielaandrijver.Zou het kunnen dat ik een blok heb van een C Kadett?
Het ding is al 28 jaar oud dus wie weet.Groeten!
David.18 februari 2011 om 13:11 #17817320Hallo David,
Ze zijn op weg !
Grtz, John18 februari 2011 om 15:33 #17817321Super!
John,bedankt.
En de rest ook natuurlijk.
Ik laat het wel weten of het gelukt is.
Groeten,David.18 februari 2011 om 19:48 #17817322Alleen rwd motors hebben toplagers nodig zoals ik eerder zei…
FWD bakken zijn stabieler uitgerust rond de pries-as, dus die hebben geen top-lager/naaldlager in ‘t blok nodig.
De RWD bakken zijn minder stabiel gemaakt dus extra lagertje nodig. Ik heb zelf overigens bronze busjes in m’n kadett-ctjes zitten. Werkt langer :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.