Heb het forum uitgebreid doorgespeurd naar bevindingen van de 3.0CDTI blokken. Als ik dit van te voren had gedaan had ik waarschijnlijk wel wat langer na moeten denken over mijn aanschaf :P Wel kan ik opmaken dat het Z30DT blok iets minder storingsgevoelig (brandstofpomp etc.) is dan het Y30DT blok.
Het lijkt mij sowieso raadzaam tijdig zijn beurtjes te laten doen, af en toe een goede injectiecleaner te gebruiken en niet als een oud wijf te rijden.
Zijn er nog meer dingen die ik preventief kan doen? EGR laten reinigen (eventueel dichtzetten met een plaatje met een klein gaatje erin?).
Ik moet nog even sparen maar dat roetfilter gaat er sowieso onderuit en ik laat hem dan ook gelijk tunen.
Mijn blok draait nu trouwens als een zonnetje, houdt niet in en loopt stationair perfect vlak rond. Ik hoop dat ik toch wel mijn geld kan besteden aan mooie modificaties en niet aan dure reparaties.