Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › prestatie verschil?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2010 om 08:32 #17228005
Ik zou graag willen weten of de ecu veel uitmaakt wat betreft de prestatie, heb laatst een motor switch gedaan van 1.4 16v naar 1.6 16v GSI, maar om heel eerlijk te zijn voel ik geen verschil :thumbdown nou zal ik er ff bij vermelden dat ik de 1.4 kabelboom en ecu er nog op zit.
alvast bedankt4 november 2010 om 09:55 #17753915dan zou ik heel snel een goede ecu regellen want je rijd nu met een mapping van een 1398 cc motor op een blok met 1598cc inhoud..
de verschillen tussen x14xe/x16xe zijn:
– nokkenassen
– cylinderkop (grotere poorten)
– inlaatspruitstuk (grotere kanalen)
– onderblok (motorinhoud, zuigers etc)
– motormanagementals je met een 1.4 ecu op een 1.6 rijd kan ik me voorstellen dat de motor niet naar vermogen presteerd
4 november 2010 om 09:59 #17753916Volgens mij maakt dat helemaal niet uit heb ik hier eens gelezen in post van wim-v6 die had volgens mij beide geprobeerd correct me if I’m wrong.
Erwin
4 november 2010 om 10:25 #17753917origineel gepost door Erwin1987
Volgens mij maakt dat helemaal niet uit heb ik hier eens gelezen in post van wim-v6 die had volgens mij beide geprobeerd correct me if I’m wrong.Erwin
jah precies (dat was destijds een post naar mij)
maar nu alles al een poosje in de azuto hangt zeg maar merk ik geen verschil tussen de 1.4 en de 1.6
ik ga zondags nog wel eens ‘trappen’ en dan kom ik met de 1600tjes niet mee :hmmz dus straks misschien toch maar eens de kabelboom omgooien met ecu’s (van beide nog 3 liggen) maar eerst ff die bak er onder, iemand enig idee hoe dit het beste gaat en is dit iemand al wel eens alleen gelukt? (krijg hem er net niet recht voor alleen:swear)4 november 2010 om 10:59 #17753918origineel gepost door Thrix
origineel gepost door Erwin1987
Volgens mij maakt dat helemaal niet uit heb ik hier eens gelezen in post van wim-v6 die had volgens mij beide geprobeerd correct me if I’m wrong.Erwin
jah precies (dat was destijds een post naar mij)
maar nu alles al een poosje in de azuto hangt zeg maar merk ik geen verschil tussen de 1.4 en de 1.6
ik ga zondags nog wel eens ‘trappen’ en dan kom ik met de 1600tjes niet mee :hmmz dus straks misschien toch maar eens de kabelboom omgooien met ecu’s (van beide nog 3 liggen) maar eerst ff die bak er onder, iemand enig idee hoe dit het beste gaat en is dit iemand al wel eens alleen gelukt? (krijg hem er net niet recht voor alleen:swear)Kabelboom maakt geen ene drol uit. is EXACT gelijk van de X14XE en X16XE zit geen ander stekkertje aan…
enige waarmee je met wisselen van kabelboom in de knoei kan komen is de leeftijd.
halverwege zijn namelijk VEEL stekkers van vierkant naar afgerond gegaan, en dan moet je AL die sensoren gaan wisselen..
Ik heb met beide computers gereden (wel met mantzelbox), in een lompe combo, en kan met bijde even makkelijk een standaard 1.6 16V evengoed voorblijven.
Emissies zijn gelijk van bijde computers aan het mobile uitlaatgas apparaat, ook met rijden…
ook met meetwaarden geen verschillen..
bijde computers waren wel van 1998.
Willem
4 november 2010 om 11:03 #17753919wat zou dan de reden kunnen zijn dat ie gelijk blijft aan de 1.4?
4 november 2010 om 11:06 #17753920je zou eens een 1.6 computer kunnen proberen.
Met welk inlaat rijdt je??
een 1.4 inlaat is namelijk kleiner dan die van de 1.6
Mocht je een X16XEL als motor hebben is ook de cilinderkop anders als die van de 1.6 16V motoren uit de Corsa
De Cilinderkoppen van de X14XE en X16XEL zijn gelijk aan elkaar, evenals de doorlaten van de inlaat.
De C16XE en X16XE delen samen de cilinderkoppen, inlaten van deze bijde zijn dan wel weer anders.
houd ook rekening dat de ene 1.6 16V de andere niet is, hier sit best verschil in.. als is het exact dezelfde motor.
Willem
4 november 2010 om 11:11 #17753921Goed onderhouden 1.4 vs. minder goed onderhouden 1.6?
4 november 2010 om 11:24 #17753922ja kan ook.
Kaalgetrapte 1.6 kan ook nog…
Zeker bij de Gsiblokjes..
Ben altijd huiverig zo’n 1.6 aan te schaffen…
niet dat de mijne erg best is, maar loopt als een duivel..
mijn doet koud ook maar net aan 12bar compressie koud, maar wel 15 bij warme motor..
versleten cilinderwanden…
denk je je haar erin kan kammen haha..
dat noemen ze een kaalgetrapte 1.6
Willem
4 november 2010 om 11:25 #17753923die 1.4 was idd zeer goed tot de distr riem knapte die er geloof ik nog geen 20000 ophad staan? :S kleppen krom blok naar de sloop 1.6 er in gehangen, 3x proberen en lopen.. maar nu tijdens het rijden verneem ik totaal geen verschil met de 1.4 hoe zie ik wel inlaten ik heb? en bedoel je hier mee het inlaatspruitstuk wat er boven op gemonteerd zit? heb er 2 (nog een 1.6 liggen in de schuur met kleppen schade maar loopt wel) misschien past die wel? dit is het nummer van die wat er nu op gemonteerd is 22/95 AD 90470417 deze van de ‘reserve’ 17.10.1 AB 90470295 ik zou de maten zo niet weten waar vind ik die?
4 november 2010 om 11:25 #17753924de reserve komt trouwens uit een astra, en die wat er in hang uit een corsa krijgt de 1.6 ecu niet op de stekkers, heb namelijk de kabel boom van 1.4 gehouden en er past maar 1 stekker in de ecu (heb er 2 van lange en korte) en de lange krijg ik de 2de stekker er met een klein beetje moeitje er in de stekker klopt alleen de geleiding aan de buitenkant niet en als ik hem dan start loopt hij zwaar beroerd..
geprobeerd het laatste stuk van de kabelboom te vervangen maar daarvan passen de stekkers (die 2 grote onder de kap) niet op elkaar4 november 2010 om 11:42 #17753925inlaat X14XE X16XEL:
inlaat X16XE *buizen zijn breder:
inlaat C16XE:
Inwendig verschil:
C16XE:
X16XE:
Verschil in binnenbuizen:
Die van de C16XE en X16XE 109 en 106pk zijn ovaal, en die van de X14XE en X16XEL zijn rond.
Willem
4 november 2010 om 11:52 #17753926ik heb duidelijk die van de tweede maar past dit allemaal op elkaar? zou ik zo’n inlaat van met de ronde buizen er op kunnen maken inplaats van de ovale die ik nu heb?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.