Forumindex › Forums › Modellen › Astra › precieze Lokatie brandstoffilter, astra G station?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2010 om 16:57 #17222282
hahaha… Het filter zit aan de bovenkant van het blok. Je kunt em zo zien als je onder de kap kijkt..
Hij zit iets rechts van het midden tegen het achterschot. het is een ronde plastic bak van ca. 5 cm doorsnede en 10 cm hoog. Het kapje zit in het midden vast met een torxbout. Als je die loshaalt, haal je brandstoffilter eruit. (Dit is iig een diesel 2.0 blok).
9 juni 2010 om 17:07 #17685937tering, hoe kan ik dan zo iets gemist hebben??? :o:o
naja ik had op een topic op dit forum gelezen dat het ergens bij de tank zat, wat me ook logisch leek, maarja…
ok dan gaan we dat eens proberen, bedankt voor de informatie…
t gaat hier om astra G station 2001 z16xe
benzine!!!!!!groeten jos!
9 juni 2010 om 17:20 #17685938Daar zit bij mij niks
misschien heeft t ermee te maken dat jij een diesel hebt??
k zie hier niks zitten iig… van een filter
heb net een nieuwe gehaald bij brezan, wilde m wisselen maar als ik niet weet waar die oude uit “HANGT” dan wordt t lastig :P(kan m d’r wel zo tussen steken hoor ;) geen probleem :D:D maar dat zal ik beter eens niet doen??:P
9 juni 2010 om 17:26 #17685939Bij de diesels zit hij onder de kap
Bij jou zit hij zit toch echt wel onder de auto.
Bij het linker achterwiel, maar dan een stukje naar voren zeg maar:thumbup
Zeg maar ter hoogte van de achterbank.Misschien is hij zo zwart dat je hem niet meer ziet zitten:jerry
Suc6 ermee.
9 juni 2010 om 17:38 #17685940ok bedankt voor de info, ik dacht al… we gaan het morgen eens checken als t beter weer is,
auto op de krik/bok en dan ff vervangen…
kijken of er wat bijzonders uit die oude filter komt lopen:?
snot/drap/benzine/kabouter/beestjes/monsters/slijm of iets dergelijks hahaha:puke
gr. jos..
9 juni 2010 om 17:45 #17685941In ieder geval benzine.. Volgens mij moet je ook het filter weer volgooien voordat je de boel weer monteert.
9 juni 2010 om 17:46 #17685942nee hoor, kan je leeg monteren
Pomp heeft ruim voldoende kapaciteit om de benzine naar voor te krijgen.
Kans dat je effe langer moet starten is aanwezig
Willem
9 juni 2010 om 17:53 #17685943Aha :P dat had ik al in de gaten dat die pomp vrij krachtig is, maar is het de benzine pomp eigenlijk die de druk verzorgt naar de injectoren, of zit daar nog een extra pomp tussen?
groeten jos…
ps: Edit: zoals in: dat de benzine pomp zorgt voor een basisdruk en een aparte voor de persdruk zeg maar??
9 juni 2010 om 17:54 #17685944Pomp in de tank zorgt voor de benzine druk.
De benzine druk regelaar zit in de tank, aan het deksel waar de benzine pomp zit.
Deze kan ook kapot zijn.
Dit heb ik bij diezelfde Z18XE ook kapot gehad.
willem
9 juni 2010 om 18:06 #17685945aha en wat krijg ik dan verder voor klachten? als dat zo is?
kan dat leiden tot te veel/weinig druk waardoor evt injectors gaan lekken/druppelen? misschien daardoor kat verzadigd raakt uit eindelijk (bij koude motor en korte ritten):hmmz
hoe kom ik er achter of dat zo is? druk regelaar stuk?
jos
9 juni 2010 om 18:07 #17685946even tussendoor,
jullie zijn meest behulpzaam vandaag, daarvoor dank u;)
9 juni 2010 om 18:08 #17685947kan leiden tot storingen als arm mengsel en zo..
inhouden bij vollast..
kan je laten controleren door benzine druk te meten op de motor bij gewoon draaien en Vollast testen..
druk moet mooi op 3,8 bar blijven.
Willem
9 juni 2010 om 18:14 #17685948niet echt last van, van inhouden, maar wie weet, t verschilt n beetje met de dag/vochtigheid/temperatuur… maar ik denk dat elke auto elke dat wel wat anders aanvoelt en rijdt…
trekt anders aardig, dus denk niet direct dat het zo is :P
[align=center]-offtopic heb mijn vakgebied in de luchtvaart dus ik kan wel het e.e.a. relateren met de auto, fuelpressure, fuel flow, temperature etc. ;) gasturbine motoren houden ook fuelflow in de gaten, brandstof hoeveelheid per minuut/tijdseenheid, zou wel handig zijn op auto, als druk gelijk blijft en je flow loopt bij vast toerental op zou betekenen dat je ergens n lek zou hebben, terwijl als de druk op loopt en flow afneemt blijft bij zakkend toerental, verstoppingen van injectoren…[/align]
Iig ik dwaal af… zal eens kijken of ik hier en daar iemand kan vinden die dat voor me kan meten… groeten jos…
:D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.