Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › powersystem?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2013 om 16:03 #17258333
goedemiddag mensen,
ik heb van een vriend van mij een powersystem kastje gehad die hij nog had liggen in verpakking.
nu ben ik aan het zoeken geweest maar ik kom er niet uit;
de handleiding op de site van powersystem geeft een 35pins stekker van de ecu aan en op mijn corsa zitten 2 stekkers met daarop de codering A 1/16 B 1/16 C 1/16 D 1/16.
ik weet dat het kastje hiertussen moet en ik kan prima solderen,
alleen weet iemand welke draad precies op waar moet?5 juni 2013 om 16:23 #18150435geen antwoord op je vraag maar 99% zeker dat dit een onzinkastje is
5 juni 2013 om 18:16 #18150436Kijk eens op de website van de leverancier, die moet je hiermee kunnen helpen. Of anders eerst ff Googlen om te zien wat dat kastje doet…
5 juni 2013 om 18:35 #18150437er staat op de site dat dit kastje je injectie en ontstekingstijdstip beter regelt waardoor je meer pk’s krijgt.
site van leverancier is in het Frans dus dat gaat hem niet echt worden.5 juni 2013 om 20:11 #18150438Zo van de website afgeplukt (ff engels selecteren…)
1 / Open the motor’s hood, disconnect the negative battery (-).
2 / Remove the plug from the injection calculator.
3 / Slide the top part of the plug and free the rubber cover.
4 / To identify wires. Always check the plug number on the calculator plug.
5 / Identify wire NUMBER 15 and cut it .
6 / Weld the RED wire of the additional box on the part going to the calculator.
7 / Weld the WHITE wire of the additional box on the remaining part, insulate the two weldings with some heat shrinking wrapping.
8 / Identify the wire NUMBER 2. Remove the insulation on 1cm and weld on it the BLACK wire of the additional box, then insulate the splice.
9 / Identify wire NUMBER 19. Remove the insulation on 1cm and weld on it the YELLOW wire of the additional box, then insulate the splice.
10 / Identify wire NUMBER 16. Remove the insulation on 1cm and weld on it the BLUE wire of the additional box, then insulate the splice .WATCH OUT make sure the genuine rubber cover is well waterproof.
Eigen risico he!
5 juni 2013 om 20:23 #18150439Linkje naar het schema….
http://www.powersystem.fr/US/product_file.php?marque=33&modele=220&type=Essence&id_produit=705#performance” onclick=”window.open(this.href);return false;
5 juni 2013 om 21:36 #18150440Deze kastjes zijn in 9 van de 10 gevallen onzin, en niks meer dan een weerstandje op een printplaatje..
De Fabriekant kan je vast wel tonen hoe het werkt.
Willem
6 juni 2013 om 10:51 #18150441altijd leuk om te proberen, de injection calculator is toch gewoon de ECU? zo ja klopt het schema niet van de site
6 juni 2013 om 21:22 #18150442zo ”powerbox” is niks meer dan een doosje Weerstandjes welke wat sensoren manipuleert.
Let op, hierdoor kunnen ook storing onderdrukt gaan worden….
Willem
6 juni 2013 om 23:14 #18150443Er zijn ook stickers te koop die +5pk opleveren.
7 juni 2013 om 18:28 #18150444die zijn goeiekoper
7 juni 2013 om 20:42 #18150445hahah.doe mij maar zo’n sticker.weet ik te minste zeker dat m’n motor heel blijft:P
8 juni 2013 om 19:14 #18150446Ja, powerbox waag ik mij absoluut niet aan! :fy1 Kun je hem beter laten chippen, opbrengst turboloze auto is evenredig aan powerbox edoch veiliger. :jerry
10 juni 2013 om 17:53 #18150447Niet elk extern kastje is rommel.
Heb met diverse merken gewerkt en deze ook getest op de rollenbank en daarbij waren er ook die wel waar maakten wat ze beloofden.
Dat waren er slechts enkelen dat wel!10 juni 2013 om 20:35 #18150448Sommige Externe kastjes zijn ook aftestellen op de rollenbank bijv. Of een weg test. Maar de goedkopere is meestal alleen plug en play
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.