Powerfilter / airintake systeem gezocht voor Corsa B 1.4i bj

Forumindex Forums Modellen Corsa Powerfilter / airintake systeem gezocht voor Corsa B 1.4i bj

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226286
    Advmedia
      Lid sinds:
      23 September 2010

      Beste mensen!

      Ik ben een leek betreft het tunen van auto’s e.d.! Ik ben alleen opzoek naar een (2e hands) filter systeem die mijn auto (grijze Corsa B 1.4i bouwjaar 1995) even net wat mannelijker kan laten klinken :P Misschien heeft iemand nog iets leuks liggen wat ik kan overnemen? Of misschien zijn er mensen met tips?!

      Alvast bedankt! Groetjes Oane de Vries

      #17732592
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Kan je beter de einddemper doen ;) Daar komt meer geluid van dan de filter ;)
        Verder, als je toch voor een ander filter wil gaan, gewoon even naar de eerste de beste automaterialenzaak gaat en vragen naar een K&N sportfilter voor je Corsa.
        Vragen ze even naar je kenteken en dan weten ze genoeg ;)

        #17732593
        corsageak
          Lid sinds:
          28 October 2009

          hej oane dan kan je beter een ander uitlaatje eronder hangen om hem “mannelijker” te laten klinken power filter is wel leuk hoor verder. heb er zelf ook NOG een maar bij mij gaat hij er weer uit binnekort. ben met me verbruik van 1 op 16 naar 1 op 9 gegaan en dat is wat minder. van een ander einddempertje gaat hij zwaarder klinken en zn verbruik blijft even veel..

          greetz corsageak

          #17732594
          corsageak
            Lid sinds:
            28 October 2009

            whaha je was me net voor :angel

            #17732595
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Als je verbruik zo dramatisch veranderd klopt er iets niet, Corsageak.
              Een km minder op een liter is niet zo gek,maar dat is absurd veel verschil. Daar moet echt meer aan de hand zijn dan het filter.

              Edit:
              Was je net voor idd ;)
              Leuk Sebring dempertje doet meer voor de noize dan een filter iig ;)

              #17732596
              corsageak
                Lid sinds:
                28 October 2009

                jups mee eens mckaamos dempertje beter:thumbup

                btw ik rij nu net 400 km met 45 liter :hmmz dus ongeveer 1 op 9 met een C14SE gemiddeld rijd zo`n auto 1 op 16 :| dus ik vind het ook raar.. maar bij mij komt binnekort me orginele luchtfilterbak weer terug met een K&N inleg erin. kijken hoeveel kmers ik dan maak..

                corsageak

                #17732597
                McKaamos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2009

                  Ik zou eens kijken of er geen valse lucht gezogen wordt ofzo.

                  Anyway, in het licht van dit topic: Loud Pipes Save Lives! :jerry Ga voor de einddemper als je geluid wil. Check het Te Koop gedeelte van het forum voor een leuk tweedehandsje. Rotten doen die dingen niet zomaar, de goeie zijn gemaakt van RVS :) En koop alsjeblieft geen japans schetenkanon. Dat klinkt echt alsof je wagen een constante natte scheet aan het laten is. Sebring, Remus, Supersport. Dat is het goeie spul. Je kan het ook wel zien aan de vorm. Als het er uit ziet als een auto demper is het een goeie. Ziet het er uit als een motorpijp, laten liggen.

                  Ok, dat laatste is puur mijn mening. Maja, een Opel is geen rijstraket, dus die japanse meuk hoort er gewoon niet bij ;)

                  #17732598
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    origineel gepost door McKaamos
                    Als je verbruik zo dramatisch veranderd klopt er iets niet, Corsageak.
                    Een km minder op een liter is niet zo gek,maar dat is absurd veel verschil. Daar moet echt meer aan de hand zijn dan het filter.

                    Edit:
                    Was je net voor idd ;)
                    Leuk Sebring dempertje doet meer voor de noize dan een filter iig ;)

                    Darastische verbruiks verschillen zijn normaal bij de Centraal ingespoten motoren van opel, als een open filter word geplaatst.

                    Ik ondervond het zelfde met zowel een C12NZ als C14NZ als X14SZ motor.

                    Veel verbruiken, klinken als een smorende motor, en geen gang meer in, bij alle 3 de Centraal ingespoten motoren.

                    Willem

                    #17732599
                    Vipertjegts
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      Einddemper is leuk, maar ga je 9 van de 10 x niet eens zo heel veel mannelijker van klinken. Tussendemper vervangen voor een rechte pijp doet veel meer!

                      En zo’n K&N filter hoor je ook wel degelijk hoor. Toen ik mijn 1600 kocht en er een K&N op drukte hoorde je dat aanzuigen erg goed.

                      Maar als je echt klank wilt dan kun je er beter een tussendempervervanger op zetten, in samenwerking met een andere einddemper werkt het nog beter!

                      #17732600
                      Advmedia
                        Lid sinds:
                        23 September 2010

                        origineel gepost door corsageak
                        ben met me verbruik van 1 op 16 naar 1 op 9 gegaan en dat is wat minder.

                        greetz corsageak

                        Pff dat lijkt me niet echt normaal :O Alleen door die filter?

                        Bedankt iig allemaal voor de reacties.

                        #17732601
                        Advmedia
                          Lid sinds:
                          23 September 2010

                          origineel gepost door Vipertjegts

                          Maar als je echt klank wilt dan kun je er beter een tussendempervervanger op zetten, in samenwerking met een andere einddemper werkt het nog beter!

                          Okee dus m.a.w. ik kan eerst wel naar een dealer rijden en een einddemper er op laten zetten en evt. later (als ik niet tevreden ben) de tussendemper laten vervangen.

                          Ik bedoel: afgezien van mijn 14″ borbet velgen en een iéts dikker uitlaatje is hij gewoon standaard, dus hij hoeft nou ook weer niet de buurt wakker te maken ‘s ochtends, lijkt zo vreemd :P

                          #17732602
                          Timothy27
                            Lid sinds:
                            20 August 2010

                            Ik heb nu op mijn 2.0 16v corsa eig helemaal niets buiten een remus eindemper. En het geluid is formidabel. Zo met normaal rijden eig gewoon standaard geluid en zodra je dan gas induwt komt er een mooie diepe brul uit. Precies goed. Heb er zelfs gewoon nog een nieuwe tussendemper onder gegooid aantal weken terug.
                            Had toen ik hem kocht een rechte pijp plus sebring einddemper onder hangen, maar dat was gewoon geen fijn geluid. Meer richting knetterpotgeluid.

                            #17732603
                            Gido-GSI
                              Lid sinds:
                              26 September 2010

                              kan je beter een remus einddemper kopen en een k&n of green filter systeem nemen…

                              #17732604
                              2e-c14nz
                                Lid sinds:
                                5 June 2009

                                En toch is het beste gewoon lekker een goede inlegfilter. Niets geen stofzuiger. Ik snap zowieso niet dat die dingen power filters genoemd worden. Wanneer je deze goed plaatst en ze koude lucht aanzuigen, krijg je een iets rijker mengsel, toegegeven. MAar 9 van de 10 keer worden deze niet goed geplaatst. Als je het alleen voor het geluid doet, zou ik het zeker doen. Ook hoor ik allerlei verhalen over wanneer je een open luchtfilter zou hebben, en deze ingeolied zou zijn, dat hij de lmm erg kan vervuilen. Deze zou vervolgens verkeerde waardes door krijgen, waardoor de motor kut loopt. Voor de performance zou ik het dus lekker laten. Anders kun je het nog altijd doen als de bovenstaande poster.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.