Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › powerbox vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2015 om 22:22 #17270423
Hierbij een volgend vraagje aangezien ik beide wil wisselen indien het gaat.
Past een Mantzel powerbox van een c16xe ook op een x14xe/x16xe
Past een lexmaul ram induction van een x14xe op een c16xe?6 februari 2015 om 07:19 #18272248Powerbox is altijd voor een X16XE, bij een C16XE moet je een X16XE onderhelft van het inlaat plaatsen om hem passend te krijgen.
X14XE is afhankelijk van het type inlaat.
Heb je een slinger in de buizen boven op de motor moet je de onderhelft mee wisselen, heb je de zelfde bovenzijde als de X16XE dan kan je hem er zo op zetten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 februari 2015 om 07:24 #18272245Momenteel staat de mantzel op de c16xe (onderstuk is van een x16xe).
wat de x14xe betreft is het dezelfde bovenkant als de x16xe dus geen probleem dan?:)6 februari 2015 om 07:28 #18272246Inderdaad.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 februari 2015 om 07:50 #18272247Nog even een vraagje; Is er veel verschil tussen een dbilas flowtec inlaat en de throttle bodies van hen? De throttle kosten veel meer maar is er buiten dat nog grote verschillen?
6 februari 2015 om 16:41 #18272249De throttle bodies bestaan zoals de naam al zegt uit meerdere (in dit geval 4) gaskleppen.
De gas response van die set is zoveel beter dan een gewone gasklep.
Het vermogen wat er mee gehaald wordt is ook aanzienlijk hoger, zeker als je nog andere modificaties aan het blok hebt gedaan.
En dan nog het geluid :wub
Heb met die set gereden op een tot 175pk getunede x16xe! :thumbup6 februari 2015 om 16:42 #18272250Trouwens de kanalen van een 1400 onderste deel kunnen krapper zijn dan een x16xe onderste deel.
Ook de inlaatkanalen aan de kop kunnen kleiner zijn.
Je moet wel de juiste bij elkaar combineren anders krijg je misschien je flow problemen.6 februari 2015 om 22:23 #18272251Zou misschien de throttle bodies overwegen op mijn x14xe. Staat momenteel gewoon een lexmaul ram erop. De auto is voor rallycross en er is al een en het ander veranderd..
– 4-1 spaghetti uitlaatspruitstuk
– katalysator vervangen door gewone buis
– group n-uitlaat powersprint
– k&n luchtfilterJe zou nu denken, waarom geen x16xe? Ik ben van Belgie en hier vind je de 1.6 blokjes vrij zelden.. daarom liever ene 1.4 waar ik genoeg onderdelen van kan vinden. trouwens rij in de -1600 klasse;)
Zoals eerder vermeld heb ik wel een c16xe staan met mantzel powerbox maar wil deze graag houden en binnen enkele jaren inschrijven als oldtimer.Dusja wat denken jullie ervan? throttle bodies op mijn x14xe of de flowtec van dbilas?
18 februari 2015 om 19:19 #18272252Ik zeg throttlebodies, krijg je de meeste vermogens winst mee.
En je koppel verloop wordt heel mooi, bij mijn oude x16xe dbilas motor was dat een vlakke lijn van zo’n 150Nm (vanaf zo’n 4000 toeren ff uit me hoofd).En dan verkoop je de Lexmaul aan mij :vertag :jerry
18 februari 2015 om 21:39 #18272253Gieleke:
Alles van de 1600 en 1400 is verder uutwisselbaar.Waarom geen 1600 als ik vragen mag??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.