Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Powerbox, inbouwen wie/waar & wat hoort erbij?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2009 om 23:59 #17213330
Update onderaan bericht.
Goedenavond allen,
Ik heb een powerboxje op het oog voor mijn X1.4XE.
Nou heb ik daar wat vragen over wat ik doormiddel van zelf rondzoeken/vragen niet echt antwoord op heb.– Na montage; loopt de auto dan gewoon helemaal netjes, geen gekke meldingen of vloeken met het motormanagment?
– Is dit zelf te doen? (speciaal gereedschap?)
– Waar bestaat een complete set uit en waar moet ik opletten bij 2ehands overkoop?En dan nog van mensen die er echt ervaring mee hebben:
– Wordt het verbruik anders?
– Is er ook gewoon nog normaal en lekker snelweg mee te rijden?
– Merkbaar vermogensverschil?
– Moet je nog verder iets veranderen? (COMP/chip o.i.d.)
– Iemand die (tegen vergoeding, mits gewenst;)) wil helpen inbouwen? (graag PM)
– Zit een airco op, maar dat gaat samen?
– Levensduur van zo’n apparaat.Alvast bedankt!
*
Edit:– Vraag me nou nog steeds af wat moet ik er nou allemaal bij hebben om het zooitje werkend te krijgen?
En wie kan (helpen) hem in (te) bouwen in mijn Corsa’tje?
Of weet waar het kan, die er ervaring in heeft en een beetje redelijk is kwa prijs?dank.
22 oktober 2009 om 10:23 #17539899Als je een mantzel powerbox bedoeld DOEN
als je zo’n electrisch gizmo apparaatje bedoeld, niet doen!
inbouw beschrijving:
http://www.corsatuningclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=37ervaring na inbouw:
http://www.corsatuningclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=40&Itemid=122 oktober 2009 om 18:25 #17539900inderdaad, Bedoel je zo’n Kort inlaat.
zoiets dus:
Willem
22 oktober 2009 om 18:46 #17539901K heb nu alweer paar maandjes een crooke powerbox eronder.
Aangezien ik compleet met onderinlaat heb gemonteerd kostte het me wel aardig tijd.
Dit omdat je nergens makkelijk bij kan, weinig ruimte, na vloeken enz eindelijk gelukt.
Je merkt inderdaad wel verschil, auto voelt zeg maar lichter aan, komt wat beter van zn plek.
Op snelweg gaat ie als een speer:D verbruik is niet meer geworden bij mij, ligt natuurlijk ook aan je rechtervoet. Je merkt de powerbox als je blokje goed warm is.
Tja voor de rest hoeft je niets te veranderen. Natuurlijk andere nokken en chip op maat is uiteindelijk beter. Maar alleen een powerbox doet het ook goed. En je blokje mits je alles goed aansluit loopt dan gewoon goed. Denk dat ie zelfs beter gaat lopen, omdat je gasklep niet meer zo vies wordt, en boven op de powerbox zit. Dit is mijn ervaring in iedergeval, bij mij zit ie wel op een X16XE22 oktober 2009 om 19:15 #17539902het gaat inderdaad om een Mantzel unit.
hoop toch op wat meer antwoorden..:thumbup
Willem; ook zelf ingebouwd?
22 oktober 2009 om 19:19 #17539903willem heeft de oude motor van bugkiller…
die heeft t toen op de motor geschroeft
het gaat wel om een x16xe bij hemik heb met die motor gereden met en zonder box
en je merkt zeker wel verschilwel moet er ff bij gezegt worden dat bij een mantzel box het MM lampje aan zal gaan boven de 3500rpm, omdat die dan een egr storing heeft, echter is dit niet schadelijk,en geen apk afkeur omdat de toeren dan niet zo hoog komen
22 oktober 2009 om 20:54 #17539904origineel gepost door TRPower
willem heeft de oude motor van bugkiller…die heeft t toen op de motor geschroeft
het gaat wel om een x16xe bij hemik heb met die motor gereden met en zonder box
en je merkt zeker wel verschilwel moet er ff bij gezegt worden dat bij een mantzel box het MM lampje aan zal gaan boven de 3500rpm, omdat die dan een egr storing heeft, echter is dit niet schadelijk,en geen apk afkeur omdat de toeren dan niet zo hoog komen
MM lampje gaat HEEEEEELLLLL af en toe branden…
zeker niet vaak en ook zeker niet specifiek boven de 3500 toeren.
gaat wel vaker branden als je gaat trappen dan als je rustig rijdt.
Ik heb m er wel al af gehad deze powerbox, ivm lekke koppakking…
Matzelbox zit gewoon bovenop onderste helft van je inlaat geschroefd, zorg wel voor dat alle bouten enzo erbij zijn.
nieuwe inlaat helft pakkinge en gasklep pakking erop.
en de gasklep verwarming doorlussen, deze komt te vervallen.
van de gasklep moet je dan de pijpjes afzagen van deze gasklep verwarming.
> Ik rijdt met een c16xe gasklep ivm cruise control, kan je dan makkelijke aansluiten <
hiervan kan je de koelwaterpijpjes zo eraf schroeven.
Willem
24 oktober 2009 om 15:03 #17539905Originally posted by 5chaap2k
Als je een mantzel powerbox bedoeld DOENals je zo’n electrisch gizmo apparaatje bedoeld, niet doen!
Sommige van die kastjes doen wel wat ze beloven hoor Schaap.
Mattemaker hier van het forum heeft er nog 1 te koop van degenen die wel werken.
We hebben ze regelmatig afgesteld op de rollenbank namelijk.28 oktober 2009 om 19:33 #17539906Vraag me nou nog steeds af wat moet ik er nou allemaal bij hebben om het zooitje werkend te krijgen?
(oftewel waar bestaat een complete set uit)En wie kan (helpen) hem in(te)bouwen in mijn Corsa’tje?
Of weet waar het kan, die er ervaring in heeft en een beetje redelijk is kwa prijs?28 oktober 2009 om 20:55 #17539907Misschien dat Honza je kan helpen, of Corsaboy.
Geen idee wat een nette prijs is, je bent er toch een paar uurtjes meezoet.
Denk niet dat je het redt met 100 euro.28 oktober 2009 om 21:03 #17539908is wel een aardige klus inderdaad
weet niet waar je vandaan komt??
Willem
28 oktober 2009 om 21:06 #17539909origineel gepost door corsaB97
Vraag me nou nog steeds af wat moet ik er nou allemaal bij hebben om het zooitje werkend te krijgen?
(oftewel waar bestaat een complete set uit)En wie kan (helpen) hem in(te)bouwen in mijn Corsa’tje?
Of weet waar het kan, die er ervaring in heeft en een beetje redelijk is kwa prijs?foto complete set (afdekplaat en reserve gasklep optioneel):
29 oktober 2009 om 10:11 #17539910rij er ook mee en tis gewoon kicken en van verbruik merk ik niet echt veel mijne is tevens ook gechipt en nog andere dingen gedaan maar het is echt wel een aanrader :)
29 oktober 2009 om 10:23 #17539911Het is niet inderdaad ff erop schroeven.
Moeilijkste klus is toch de hele gasklep waar je moeilijk bijkomt los halen.29 oktober 2009 om 22:03 #17539912origineel gepost door wim-v6
is wel een aardige klus inderdaadweet niet waar je vandaan komt??
Willem
zoetermeer
30 oktober 2009 om 00:17 #17539913u2u honza eens ;)
30 oktober 2009 om 19:07 #17539914denk dat willem je ook wel wil helpen
die komt uit nootdorp…
31 oktober 2009 om 19:07 #17539915jupzz kom uit de buurt!!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.