Powerbox astra G 1.7dti

Forumindex Forums Modellen Astra Powerbox astra G 1.7dti

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215348
    Dimitri01
      Lid sinds:
      19 July 2009

      hallo,

      Ik heb een powerbox aangeschafd voor mijn astra en ben wel tevreden met de resultaten.
      Hij trekt goed op daarna heb ik een turbodrukmeter geïnstaleerd om het wat in het oog te kunnen houden maar deze gaat tot 1.3 1.4bar is dit teveel? heb geen zin om men motor op te blazen:hmmz

      #17572501
      Raynbow6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2007

        Een powerbox?
        Waarom heb je niet wat meer uitgegeven aan echte chiptuning?
        Powerboxen hebben geen beste naam. Deze doen veelal de ecu misleiden met alle gevolgen van dien op termijn.

        #17572502
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Powerbox is niks meer dan een kastje dat de originele computer voor de gek houd.

          in geval van storing zal deze minder snel opgemerkt worden en kan eventueel schade aan de motor opleveren.

          > wat is het opgegeven vermogen van de powerbox?

          Willem

          #17572503
          Dimitri01
            Lid sinds:
            19 July 2009

            Van 75pk naar 100pk koppel is gestegen van 165Nm naar 212Nm.
            zolang de turbodruk niet te hoog is en de pomp niet abnormaal veel inspuit en de powerbox pas ingeschakeld word waneer de olie temp rond de 120c° zit verwacht ik geen problemen heb hem gekocht omdat ik hem voor 90€ kon kopen wat in mijn ogen niet veel geld was.

            #17572504
            Raynbow6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 July 2007

              origineel gepost door Dimitri01
              Van 75pk naar 100pk koppel is gestegen van 165Nm naar 212Nm.
              zolang de turbodruk niet te hoog is en de pomp niet abnormaal veel inspuit

              Daar zit dus juist de veneinigheid bij powerboxen. Ze houden de ecu voor de gek en spuiten dus meer brandstof in. Gevolgen op termijn, roet aanslag in de motor en temp. problemen.
              Meet de uitlaatgastemp eens na….
              MET en ZONDER powerbox.

              #17572505
              Dimitri01
                Lid sinds:
                19 July 2009

                Ja, maar heb eens gezien op de site van heinz voor chiptuning deze behalen dezelfde resultaten voor het tunen dmv een chip dan gaan ze dezelfde waardes toch ook veranderen alleen door middel van de software aan te passen.. wat toch ook dezelfde gevolgen gaat geven voor de temp in het oog te houden heb ik ook nog een olietemperatuur meter in men auto geplaats en ben van plan de powerbox te activeren wanneer de olie temp rond de 120C° zit.

                #17572506
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Powerbox: Deze komt tussen de Diesel computer (EDU / EDC)

                  Jouw Diesel Computer krijgt zeg maar de normale info (fabrieks waarden) van de powerbox.

                  De powerbox stuurt veranderde waarden naar de inspuit computer en de turbodruk regeling.

                  Als er nu een of meerdere waarden niet goed zijn op de motor, word dat niet gezien door de motorcomputer.

                  hierdoor kunnen er waarden zijn die te ver buiten een veilige waarde zijn, deze worden niet gevonden door de Diesel Computer, en de auto blijft rijden met een of meer waarden welke te ver buiten de veilige grens vallen, doordat de powerbox er tussen zit krijgt alleen de powerbox de verkeerde waarden binnen, deze worden niet doorgegeven aan de EDU/EDC er word geen storing gevonden en aangegeven

                  Hierdoor kan motorschade ontstaan.

                  Chippen: veranderen van het motorprogramma in de computer zelf:

                  Hier worden de basis waarden aangepast, en veilige grenswaarden ingeleerd.

                  hierdoor kan als een of meerdere waarden buiten een veilige waarde komt gewoon worden gedetecteerd en uitgelezen worden..

                  dus gewoon controle op veilige waarden.

                  Willem

                  #17572507
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005
                    #17572508
                    Dimitri01
                      Lid sinds:
                      19 July 2009

                      Ahzo, ik heb ook men egr klep afgesloten waardoor hij af en toe de fout pakt van EGR waneer de motor op deelast werkt en daardoor in noodloop gaat wat resulteert in half vermogen van de motor maar dit kan toch niet meer omdat ik een powerbox gestoken heb dan zouden de noodloopprogramma’s toch niet meer werken

                      #17572509
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        noodloop powerbox en EGR.

                        De EGR zal niet via de Powerbox gaan, aangezien dit niks met vermogenswinst te maken heeft.

                        Willem

                        #17572510
                        Dimitri01
                          Lid sinds:
                          19 July 2009

                          oke bedankt voor de hulp hiermee weet ik genoeg nog prettige feestdagen.

                          Dimitri

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.