Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Powerbox astra G 1.7dti
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 december 2009 om 19:24 #17215348
hallo,
Ik heb een powerbox aangeschafd voor mijn astra en ben wel tevreden met de resultaten.
Hij trekt goed op daarna heb ik een turbodrukmeter geïnstaleerd om het wat in het oog te kunnen houden maar deze gaat tot 1.3 1.4bar is dit teveel? heb geen zin om men motor op te blazen:hmmz22 december 2009 om 21:37 #17572501Een powerbox?
Waarom heb je niet wat meer uitgegeven aan echte chiptuning?
Powerboxen hebben geen beste naam. Deze doen veelal de ecu misleiden met alle gevolgen van dien op termijn.22 december 2009 om 21:44 #17572502Powerbox is niks meer dan een kastje dat de originele computer voor de gek houd.
in geval van storing zal deze minder snel opgemerkt worden en kan eventueel schade aan de motor opleveren.
> wat is het opgegeven vermogen van de powerbox?
Willem
24 december 2009 om 17:03 #17572503Van 75pk naar 100pk koppel is gestegen van 165Nm naar 212Nm.
zolang de turbodruk niet te hoog is en de pomp niet abnormaal veel inspuit en de powerbox pas ingeschakeld word waneer de olie temp rond de 120c° zit verwacht ik geen problemen heb hem gekocht omdat ik hem voor 90€ kon kopen wat in mijn ogen niet veel geld was.24 december 2009 om 17:35 #17572504origineel gepost door Dimitri01
Van 75pk naar 100pk koppel is gestegen van 165Nm naar 212Nm.
zolang de turbodruk niet te hoog is en de pomp niet abnormaal veel inspuitDaar zit dus juist de veneinigheid bij powerboxen. Ze houden de ecu voor de gek en spuiten dus meer brandstof in. Gevolgen op termijn, roet aanslag in de motor en temp. problemen.
Meet de uitlaatgastemp eens na….
MET en ZONDER powerbox.25 december 2009 om 10:52 #17572505Ja, maar heb eens gezien op de site van heinz voor chiptuning deze behalen dezelfde resultaten voor het tunen dmv een chip dan gaan ze dezelfde waardes toch ook veranderen alleen door middel van de software aan te passen.. wat toch ook dezelfde gevolgen gaat geven voor de temp in het oog te houden heb ik ook nog een olietemperatuur meter in men auto geplaats en ben van plan de powerbox te activeren wanneer de olie temp rond de 120C° zit.
25 december 2009 om 11:07 #17572506Powerbox: Deze komt tussen de Diesel computer (EDU / EDC)
Jouw Diesel Computer krijgt zeg maar de normale info (fabrieks waarden) van de powerbox.
De powerbox stuurt veranderde waarden naar de inspuit computer en de turbodruk regeling.
Als er nu een of meerdere waarden niet goed zijn op de motor, word dat niet gezien door de motorcomputer.
hierdoor kunnen er waarden zijn die te ver buiten een veilige waarde zijn, deze worden niet gevonden door de Diesel Computer, en de auto blijft rijden met een of meer waarden welke te ver buiten de veilige grens vallen, doordat de powerbox er tussen zit krijgt alleen de powerbox de verkeerde waarden binnen, deze worden niet doorgegeven aan de EDU/EDC er word geen storing gevonden en aangegeven
Hierdoor kan motorschade ontstaan.
Chippen: veranderen van het motorprogramma in de computer zelf:
Hier worden de basis waarden aangepast, en veilige grenswaarden ingeleerd.
hierdoor kan als een of meerdere waarden buiten een veilige waarde komt gewoon worden gedetecteerd en uitgelezen worden..
dus gewoon controle op veilige waarden.
Willem
25 december 2009 om 11:13 #1757250725 december 2009 om 11:58 #17572508Ahzo, ik heb ook men egr klep afgesloten waardoor hij af en toe de fout pakt van EGR waneer de motor op deelast werkt en daardoor in noodloop gaat wat resulteert in half vermogen van de motor maar dit kan toch niet meer omdat ik een powerbox gestoken heb dan zouden de noodloopprogramma’s toch niet meer werken
25 december 2009 om 12:01 #17572509noodloop powerbox en EGR.
De EGR zal niet via de Powerbox gaan, aangezien dit niks met vermogenswinst te maken heeft.
Willem
27 december 2009 om 12:36 #17572510oke bedankt voor de hulp hiermee weet ik genoeg nog prettige feestdagen.
Dimitri
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.