Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Powerboostvalve en brandstofdrukregelaar?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2012 om 07:13 #17248506
Jongens in hoeverre heeft het zin en daadwerkelijk effect om een powerboostvalve en/of een andere brandstofdrukregelaar die meer bar draait te installeren?
Ik ben op zoek naar dingen om mn vermogen te laten toenemen en hem klaar te stomen voor fase 1 mappen!
Alle reacties zijn meer dan welkom!
Frank
14 mei 2012 om 10:25 #18017490heb er een instelbare brandstofdrukregelaar op zitten, ik kan nu moeilijk gaan zeggen dat ik vermogen winst had, ik had alleen wel dat die wat vloeiender door ze toeren heen ging.
kep em trouwens op 3.4 staan
als je graag meer vermogen wilt zou ik voor een LEH lader gaan als je em toch al wil laten chippen
14 mei 2012 om 10:56 #18017491Oke je merkte het dus wel duidelijk!
Boost valve weet je niet toevallig? lijkt me sterk verhaal dat je top 15-20 km toeneemt:-s
zoiezo raar dat je in km toename gaat sprekenJa die leh lader komt later,, eerst let oprijden! maar ik bedoel dus echt de dingen die ik kan doen om de eerste mapping zo goed mogelijk te laten zijn, zoals voorkatvervanger e.d.
14 mei 2012 om 13:15 #18017492Is het niet handig om die let turbo gwn te verkope nu die t nog goed doet? Kan je er meer voor krijgen? Maar aan de andere kant is en blijft de vraag naar een leh lader natuurlijk meer…. Wie gaat je mapping doen???
14 mei 2012 om 13:33 #18017493Daar zeg je wat, maar idd zou er animo voor zijn, iedereen weet dan dat ie al 130 heeft gelopen
pff ik weet nog niet, heb ongeveer elke tuner bekeken waar ik hier over heb gelezen voor opel (EDS, Chargetech, Klasen, Vmax, Mtech) maar kan nog niks besluiten, ik wil het liefst rond de 40/45 pk erbij, maar de enige bedrijven die dat bieden hebben geen bank dus of het te vertrouwen is?
heb jij toevallig nog suggesties daarvoor?
14 mei 2012 om 17:10 #18017494eds klasen en vmax doen software op maat zoals je het zelf wilt plus zij hebben zeker een bank staan mtech niet en chargetech ken ik zelf niet
14 mei 2012 om 17:51 #18017495@OceanBlue wrote:
Oke je merkte het dus wel duidelijk!
Boost valve weet je niet toevallig? lijkt me sterk verhaal dat je top 15-20 km toeneemt:-s
zoiezo raar dat je in km toename gaat sprekenJa die leh lader komt later,, eerst let oprijden! maar ik bedoel dus echt de dingen die ik kan doen om de eerste mapping zo goed mogelijk te laten zijn, zoals voorkatvervanger e.d.
tja ik gooide em er pas op nadat ik een LEH erop had gegooit en hij niet lekker liep, daarna deed ie het gewoon beter haha.
is trouwens wel met standaart software..16 mei 2012 om 07:31 #18017496Klopt idd dat die bedrijven het later kunnen aanpassen op de bank, maar ik ga denk ik toch liever naar een bedrijf waar je apart van tuning op de bank krijgt i.v.m. compleet objectieve uitkomsten.
Heb weleens gehoord dat sommige bedrijven extra koude lucht in de intercooler blazen, of de bank zodanig afstellen dat ie automatisch meer aangeeft dan daadwerkelijk het geval is
Om meer te kunnen draaien met zo’n drukregelaar moet je toch ook iets van een boostcontrol of chip hebben neem ik aan, anders knijpt de computer hem af toch?
Standaard software van de LEH bedoel je? ik wil die turbo later ook maar eerst eens goed chippen!
1 juni 2012 om 19:57 #18017497Boost regelaar gaat niet met dit soort moderne motoren je comp. gaat dit onmiddelijk
met een foutcode aanmelden , is mijn ervaring.
Drukregelaar is ok. als je groter injectoren en hogere vermogens of lachgas wilt bij injecteren
dit moet dan wel in het motormanegment in overeenstemming gewijzigd worden anders regelt
opnieuw je comp. via de lambda gegevens de juiste brandstof (orginele waarde) hoeveelheid bij.
Idd. je chippen is “the way to go” maar laat het een opelspecialist doen die dit al vaker gedaan heeft.
Dan heb je vaak ook garantie en kun je voor wijzigingen ook er terecht.
Er zijn er diverse zoals je die hier op dit forum kunt vinden.2 juni 2012 om 07:33 #18017498Een andere brandstof drukregelaar heeft alleen nut als je als instelbare neemt en deze laat afstellen op de rollenbank tijdens het chippen.
De Powerboostvalve zou al wel nut kunnen hebben, mits je hem op de standaard druk zet. Later bij het chippen moeten ze hem dan ook weer gelijk goed afstellen.Verwacht er niet teveel van, dit soort dingen zijn alleen nodig bij groterre aanpassingen aan je motor (nokkenassen, komplete uitlaat, inlaat etc.).
3 juni 2012 om 09:23 #18017499ik hat in mijn astra f ook een brandstofdruk regelaar maar als je hem afstelt
ken je wel een beetje merken hoor maar je merk het wel goed als je wat aan je motor doet
dan merkt je het zekker wel wand ik had er ook nog NOS in zittenmaar ik denk wat jullie zeggen over de nieuw motoren dat je wel fouten aan geeft
gr
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.