Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › power filter opel astra g
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2014 om 10:33 #17265515
Hoi
ik wil een power filter inbouwen in me astra g
maar verbruikt hij dan meer bezinne of wat kan ik er van verwachten
namelijk in me corsa hielt hij gas in.opel astra g 1.6
25 april 2014 om 10:45 #18230776denk dat je er meer op achteruit gaat dan vooruit.
heb er zelf ook eentje op me turbo blok zitten, maar weet dat die daarop ook minder power maakt.
maar het geluid is wel leuk..25 april 2014 om 10:49 #18230777Dus ik kan beter me standaart filter laten zitten dan een power filter er op tedoen.
Maakt hij dan veel minder power ofvalt dat wel mee?
ik dacht als je power filter er op zet dat ie dan meer lucht binnen krijgt en meer power maakt dan met de gewone filter.opel astra g 1.6
25 april 2014 om 10:51 #18230778dan kan je beter een ander inleg filter halen voorin je bak.
ik weet niet hoeveel power je standaard hebt, maar neem aan dat je er niks af wilt.
25 april 2014 om 10:59 #18230779ik heb 84pk 1.6 8v dus vrij weinig
ik wil er niks van af wou alleen dat hij wat sneller optrekte vandaar die power filter dat hij dan meer lucht hapt
en wat voor inleg filter zal ik dan moeten halen?opel astra g 1.6
25 april 2014 om 11:20 #18230780aah, daar wil je denk ik niet teveel aan veranderen.
heb er vroeger ook eentje gehad.maar het grote verschil tussen een inleg en een open filter is de warme lucht die je aantrekt vanuit de motorruimte, waardoor je ook minder power krijgt.
ik zou persoonlijk voor een green of een KN gaan.
25 april 2014 om 11:40 #18230781Dus dat moet ik gewoon voor een inleg filter gaan van green of kn neem ik aan dan
25 april 2014 om 13:18 #18230782tja ik denk niet dat je iets gaat merken ervan. maar het is beter dan een open filter.
25 april 2014 om 14:42 #18230783toch maar goed oppassen met luchtfilters.
dit heeft me een turbo gekost
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
1 mei 2014 om 16:41 #18230784Gemeten op een Testbank kwam bij ons het standaard matje als beste uit de test.
Vectra-B 2.5 V6 I500:
197pk (Wielen) met Standaard matje
190pk (Wielen) K&N inleg Filter
193pk (Wielen) Goedkoop sport inleg FilterWillem
3 mei 2014 om 19:37 #18230785Waren er ook meerdere runs per filter gedaan?
Dit zijn normale verschillen per run. Behalve het verschil van de k&n tegen normaal.Zoek maar eens op YouTube naar mighty car mods.
Daar hebben ze ook open lucht filters getest.Daar kwam uit dat het originele systeem het beste was.
4 mei 2014 om 10:54 #18230786ja meerdere runs inderdaad..
Dit zijn de waarden van slechts een van de auto’s, op meerdere getest.Alleen Filterbak OPEN, dus gewoon deksel los, leverde meer vermogen op.
Dit betekend dus dat de doorstroom van de Inleg matjes zelfs Minder is dan het originele filter, daar de motor meer levert als je haar meer lucht geeft.en dat is ook weer niet altijd, bij Opels met MAP sensor ipv LMM, kost je Filterbak open juist weer PK’s 10pk zelfs bij een X16XE met Matzel box en 4-1 spagettie
echter geen Cone Filters getest, dat wil ik ook nog wel eens gaan doen.
Willem
7 oktober 2014 om 09:01 #18230787Dus een een sport inleg filter is niks dan zoals ik begrijp willem?
Of bedoel je dat je er 10 pk meer mee krijgt?
opel astra g 1.6
7 oktober 2014 om 10:22 #18230788Je krijgt er geen 10pk extra mee. Gewoon je std luchtfilter behouden
7 oktober 2014 om 10:25 #18230789Misschien een idee om je restrictiebuizen eruit te halen. Dat kan verder geen kwaad.
7 oktober 2014 om 10:28 #18230790en wat is dat restrictiebuizen ??
heb daar nog nooit van gehoord en wat voor verschil krijg je dan?
Opel astra g 2003
7 oktober 2014 om 10:53 #182307917 oktober 2014 om 11:57 #18230792Top dat ga ik ook eens proberen het kan verdere geen kwaad ofz dan?
dat ie teveel lucht binenn krijgt heb namelijk maar een 1.6 8v
En als die buisjes er uit gaan komt er geen valse lucht binnen?7 oktober 2014 om 12:01 #18230793Misschien een leuke aanvulling op dit topic :
@Juffer1 wrote:
Een tijdje geleden heb ik voor een bedrijf een auto specifieke aanzuigbuis getest.
Daarbij zat ook een green twister filter en omdat ik niet geheel overtuigd was van het nut van de aanzuigbuis hebben we besloten om wat dingen extra te testen.Wat is het uitgangspunt :
Een standaard aanzuigbuis, een luchtfilterbehuizing waarvan de restirctiebuisjes zijn verwijderd en een K&N inlegfilter.
Standaard heeft onze Z16XEP een vermogen van 104Pk & 150Nm op de krukas. De waardes in de dyno grafieken zijn wielwaardes.In totaal zijn er 4 verschillende runs gemaakt :
Run 1 is met Crooke RVS airintake & Green twister filter
Run 2 is met Vectra C aanzuigbuis & Green twister filter
Run 3 is met originele aanzuigbuis & Green twister filter
Run 4 is verschil met originele aanzuigbuis & Vectra C aanzuigbuis in combinatie met het Green filter
De grijze lijn is met de originele aanzuigbuis en het K&N filter. Resultaat 102.3Pk / 156.7Nm
De zwarte lijn is Crooke RVS airintake & Green twister filter. Resultaat 104.0Pk / 158.6Nm
De zwarte lijn is met de originele aanzuigbuis en het K&N filter. Resultaat 102.3Pk / 156.7Nm
De grijze lijn is met een Vectra C aanzuigbuis & het Green twister filter. Resultaat 105.1Pk /159.3Nm
De zwarte lijn is met de originele aanzuigbuis en het K&N filter. Resultaat 102.3Pk / 156.7Nm
De grijze lijn is met de originele aanzuigbuis en het Green twister filter. Resultaat 104.9Pk / 158.1Nm
De zwarte lijn is Vectra C aanzuigbuis & het Green twister filter. Resultaat 105.1Pk / 159.3Nm
De grijze lijn is met een originele aanzuigbuis & Green twister filter. Resultaat 104.9 / 158.1Nm7 oktober 2014 om 12:05 #18230794Er zit dus wel verschil tussen het ene filter en het andere filter en het hoeft je ook niet altijd vermogen te kosten.
Standaard inlegfilter zit op 102.3Pk / 156.7Nm en met een vectra C buis icm een green twister filter 105.1Pk /159.3Nm.Overigens zeggen de waardes ook niet alles, met de RVS aanzuigbuis en het green twister filter trok de auto vele malen soepeler dan met de standaard luchtfilterbak en standaard aanzuigbuis.
7 oktober 2014 om 12:59 #18230795Daar snap ik niet zoveel van haha van de schema sorry
Ik heb wel de begrezer er uit gehaalt van me filter bak je merkt het iets met optrekken maar niet zo heel veel.
Dit kan toch geen kwaad ofwel? met een 1.6 8v?
7 oktober 2014 om 13:14 #18230796Op gm tunigparts in best heb je ook inleg filters van 30 euro??
Sport filter stond er bij.7 oktober 2014 om 15:43 #18230797@bladluis wrote:
Daar snap ik niet zoveel van haha van de schema sorry
Ik heb wel de begrezer er uit gehaalt van me filter bak je merkt het iets met optrekken maar niet zo heel veel.
Dit kan toch geen kwaad ofwel? met een 1.6 8v?
Kan geen kwaad, alleen eventuele delen die open blijven omdat je buizen en plastic delen er af haalt goed afdichten met kit of iets dergelijks. Zo voorkom je valse lucht.
7 oktober 2014 om 16:12 #18230798hij is zover ik weet wel goed dicht ik had een soort katoene slang er in zitte die heb ik er uit gehaalt en dat buisje terug in gedaan
Zelfde als voor heen maar dan zonder die spul er in
opel astra g 2003
9 oktober 2014 om 21:36 #18230799Ik heb het gedaan alleen je merkt nie zo veel verschil soms merk je dat ie verder door trekt en dan is het weer normaal.
Bezine verbruik gaat wel stuk meer of het ligt aan mij haha
opel astra g 2003
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.