Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Power Dip na het opschakelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2013 om 20:37 #17261335
Ik heb de volgende vraag.
Vandaag is mijn zafira opc op de dynobank gegaan omdat ik na de complete revisie van het blok, gevoelsmatig veel vermogen miste.Op de bank bleek dit ook daadwerkelijk zo te zijn. Nog net 200 PK bij binnenkomst terwijl ik volgens de EDS bank 250 pk moet hebben.
Een oorzaak was dat de slang voor de benzine druk niet was aangesloten. Hierdoor werd er te weinig benzine ingespoten.
Een tweede oorzaak was dat het luchtfilter redelijk bevuild was.
Een derde oorzaak lijkt in de aansturing van de turbo te zitten. Te weinig vacuumdruk (ben een leek) waardoor de klep niet goed open gaat. Deze vacuumslang komt acht het motorblok vandaan vanuit een relais.Oorzaak 1 en 2 zijn ter plekke opgelost en voor oorzaak 3 is een workaround toegepast met een bypass slang. De relais wordt binnenkort vervangen.
Wat me nu nog op valt is dat ik na het schakelen een power dip heb. Heeft dit te maken met oorzaak 3 of waar moet ik het zoeken.
Graag jullie advies21 oktober 2013 om 08:35 #18180917Kan je misschien ook de grafiek van eds posten?
21 oktober 2013 om 16:05 #18180918Komt tie:
Nog een update van oorzaak 3.
Het onderdeel betreft de solomuide klep of soort gelijk woord.
Onderdeel nr 5850129 icm 11520910. Kosten 104 euro.
Garage kon niet vaststellen dat deze niet of niet goed functioneert. Iemand tips ?21 oktober 2013 om 18:21 #18180919@opc-adrijver wrote:
Komt tie:
Nog een update van oorzaak 3.
Het onderdeel betreft de solomuide klep of soort gelijk woord.
Onderdeel nr 5850129 icm 11520910. Kosten 104 euro.
Garage kon niet vaststellen dat deze niet of niet goed functioneert. Iemand tips ?Heb nog even verder gespit….
Manufacturer GENERAL MOTORS
Number 5850129
Description Valve, EGR exhaust control
Assembly Exhaust Gas Recirculation (EGR)
Intended Exhaust Control
Cross numbers OPEL 5850129
GENERAL MOTORS 5850129
De omleiding die ze nu hebben aangelegd door de aan en afvoer met elkaar door te lussen ….. kan dit schadelijk zijn op langere termijn ?
21 oktober 2013 om 20:03 #18180920Ze hebben gewoon de soleniod bypass uitgevoerd .
Deze zit achteraan op het blok en zit op een vacuumbox , je bent vast niet de enige met deze mod ;) .
Voor zover ik weet heeft de Z20LET toch geen EGR of heb ik het mis :???:21 oktober 2013 om 20:31 #18180921@belgium turbo wrote:
Ze hebben gewoon de soleniod bypass uitgevoerd .
Deze zit achteraan op het blok en zit op een vacuumbox , je bent vast niet de enige met deze mod ;) .
Voor zover ik weet heeft de Z20LET toch geen EGR of heb ik het mis :???:Ja precies, dat was het woord wat de monteur ook zei.
Kan dit zonder problemen op de langere termijn ?23 oktober 2013 om 13:19 #18180922z20let heeft inderdaad geen EGR.
maar je solonoid is toch het electronische vacuum klepje wat voor de drukdoos van de wastegate zit..
heb je een boost meter in de wagen?
23 oktober 2013 om 15:07 #18180923op een z20lex zitten er 2 op.
de achterste is voor de recirculation valve. maar kun je aansluiten aan de vacuumleiding van de benzinedrukregelaar.
zo rijden er genoeg rond.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
23 oktober 2013 om 17:45 #18180924Volgens mij komen op deze solenoide 2 slangetjes. Deze zijn los gekoppeld en direct met elkaar verbonden.
Sent from my HTC One X using Tapatalk
28 oktober 2013 om 19:18 #18180925Vandaag bij EDS geweest. Meting met TECH2 geven aan dat de benzinepomp niet goed genoeg werk bij de hogere toeren.
Nu was de tank net helemaal vol getankt dus kon hij hem niet vervangen.De pomp heb ik wel meegenomen. Weet iemand een how to te vinden voor het zelf vervangen als dit mogelijk is.
Hoe lang is er een prof mee bezig ? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.