Power Dip na het opschakelen

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Power Dip na het opschakelen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261335
    opc-adrijver
      Lid sinds:
      4 January 2011

      Ik heb de volgende vraag.
      Vandaag is mijn zafira opc op de dynobank gegaan omdat ik na de complete revisie van het blok, gevoelsmatig veel vermogen miste.

      Op de bank bleek dit ook daadwerkelijk zo te zijn. Nog net 200 PK bij binnenkomst terwijl ik volgens de EDS bank 250 pk moet hebben.

      Een oorzaak was dat de slang voor de benzine druk niet was aangesloten. Hierdoor werd er te weinig benzine ingespoten.
      Een tweede oorzaak was dat het luchtfilter redelijk bevuild was.
      Een derde oorzaak lijkt in de aansturing van de turbo te zitten. Te weinig vacuumdruk (ben een leek) waardoor de klep niet goed open gaat. Deze vacuumslang komt acht het motorblok vandaan vanuit een relais.

      Oorzaak 1 en 2 zijn ter plekke opgelost en voor oorzaak 3 is een workaround toegepast met een bypass slang. De relais wordt binnenkort vervangen.

      Wat me nu nog op valt is dat ik na het schakelen een power dip heb. Heeft dit te maken met oorzaak 3 of waar moet ik het zoeken.
      Graag jullie advies

      #18180917
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Kan je misschien ook de grafiek van eds posten?

        #18180918
        opc-adrijver
          Lid sinds:
          4 January 2011

          Komt tie:

          Nog een update van oorzaak 3.
          Het onderdeel betreft de solomuide klep of soort gelijk woord.
          Onderdeel nr 5850129 icm 11520910. Kosten 104 euro.
          Garage kon niet vaststellen dat deze niet of niet goed functioneert. Iemand tips ?

          #18180919
          opc-adrijver
            Lid sinds:
            4 January 2011

            @opc-adrijver wrote:

            Komt tie:

            Nog een update van oorzaak 3.
            Het onderdeel betreft de solomuide klep of soort gelijk woord.
            Onderdeel nr 5850129 icm 11520910. Kosten 104 euro.
            Garage kon niet vaststellen dat deze niet of niet goed functioneert. Iemand tips ?

            Heb nog even verder gespit….
            Manufacturer GENERAL MOTORS
            Number 5850129
            Description Valve, EGR exhaust control
            Assembly Exhaust Gas Recirculation (EGR)
            Intended Exhaust Control
            Cross numbers OPEL 5850129
            GENERAL MOTORS 5850129

            De omleiding die ze nu hebben aangelegd door de aan en afvoer met elkaar door te lussen ….. kan dit schadelijk zijn op langere termijn ?

            #18180920
            belgium turbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 June 2010

              Ze hebben gewoon de soleniod bypass uitgevoerd .
              Deze zit achteraan op het blok en zit op een vacuumbox , je bent vast niet de enige met deze mod ;) .
              Voor zover ik weet heeft de Z20LET toch geen EGR of heb ik het mis :???:

              #18180921
              opc-adrijver
                Lid sinds:
                4 January 2011

                @belgium turbo wrote:

                Ze hebben gewoon de soleniod bypass uitgevoerd .
                Deze zit achteraan op het blok en zit op een vacuumbox , je bent vast niet de enige met deze mod ;) .
                Voor zover ik weet heeft de Z20LET toch geen EGR of heb ik het mis :???:

                Ja precies, dat was het woord wat de monteur ook zei.
                Kan dit zonder problemen op de langere termijn ?

                #18180922
                dion87
                  Lid sinds:
                  22 August 2011

                  z20let heeft inderdaad geen EGR.

                  maar je solonoid is toch het electronische vacuum klepje wat voor de drukdoos van de wastegate zit..

                  heb je een boost meter in de wagen?

                  #18180923
                  z20leh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 November 2011

                    op een z20lex zitten er 2 op.
                    de achterste is voor de recirculation valve. maar kun je aansluiten aan de vacuumleiding van de benzinedrukregelaar.
                    zo rijden er genoeg rond.

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

                    #18180924
                    opc-adrijver
                      Lid sinds:
                      4 January 2011

                      Volgens mij komen op deze solenoide 2 slangetjes. Deze zijn los gekoppeld en direct met elkaar verbonden.

                      Sent from my HTC One X using Tapatalk

                      #18180925
                      opc-adrijver
                        Lid sinds:
                        4 January 2011

                        Vandaag bij EDS geweest. Meting met TECH2 geven aan dat de benzinepomp niet goed genoeg werk bij de hogere toeren.
                        Nu was de tank net helemaal vol getankt dus kon hij hem niet vervangen.

                        De pomp heb ik wel meegenomen. Weet iemand een how to te vinden voor het zelf vervangen als dit mogelijk is.
                        Hoe lang is er een prof mee bezig ?

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.