poulie v6

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum poulie v6

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    vectra99
    Deelnemer

kan iemand me vertellen waar de poulie van is die recht boven de krukaspoulie zit bij een 2.5v6?
      deze maakt volgens mij nogal herrie en slingert ook, misschien ligt er een lager uit?
      maar is die van de waterpomp of is het de stuurpomp?

hoor het graag,

wim-v6
      Deelnemer

Waterpomp..

Alle wielen benoemd:

Willem

vectra99
        Deelnemer

bedankt voor de informatie.
          ik dacht ook dat het de waterpomp was maar ik had telefonisch contact met de garagehouder in die zei dat
          het de stuurpomp was.
          vandaar dat ik twijfelde.

wim-v6
          Deelnemer

Lekker klusje trouwens, mocht de Dsitri op het program komen, laat die gelijk mee vervangen… je hebt alles zowat los om erbij te komen..

Willem

Jerremy
            Deelnemer

@wim-v6 wrote:

Waterpomp..

Alle wielen benoemd:

Willem

Alle wielen ?.. Ik heb er toch echt 1 meer ! ;)

wim-v6
              Deelnemer

Ja jij hebt een Poelietje (loopwieltje) meer, Patser…

haha…. zo maakt de riem een extra bocht waardoor ze harder kan slijten haha :jerry :jerry :jerry

Dat wieltje is er om meer grip oppervlak te krijgen op de Krukaspoelie..

Vraag me af of die bij mij wel passen zou??? (ivm motorsteun)

Willem

Jerremy
                Deelnemer

Haha, ja idd, in mijn geval een wielletje waardoor die riem er makkelijk naast kan komen te liggen volgens mij idd en harder slijt :jerry
                  Maar volgens Carlo zat dat wieltje alleen bij de C motoren met airco. Bij de X-reeks nooit toegepast.
                  Vraag me dus dan tegelijkertijd af wat het echt nut er van is, want je hebt ook altijd een langere riem nodig..
                  Bedoel de verdere geometrie bij C en X zijn dezelfde… :???:

vectra99
                  Deelnemer

distributie hoeft er niet af toch om waterpomp te vervangen?

wim-v6
                    Deelnemer

@ Vectra99:

Dat niet, maar als ze aan de beurt is kan je m eventueel wel gelijk mee laten nemen

@ Jerremy:

ik weet niet hoe het met spatwaterafscherming zit bij de vectra-A, als die minder goed is, als bij een Vectra-B bijvoorbeeld, dan kan dat wieltje wel eens handig zijn, mijn MultiRiem gaat wel Slippen hoor, als de kap niet onder de auto zit, en ik rijdt door een Diepe plas…

Willem

Jerremy
                      Deelnemer

Daar kan ‘t mee te maken hebben idd. Had daar bij de vorige idd echt last van. Bij nat weer snel gillen. Want toen zat die kap er niet. Nu zit ‘ ie er wel, bij nat weer bij deze nog nooit gegil gehoord.
                        Maar afgezien daarvan, vorige zomer bij deze wagen al is gehad dat bij lage toeren (stationair) en bij manouvreren en veel sturen (inparkeren) met airco aan ‘ie ineens heel zwaar gaat sturen, alsof er geen stb opzit.. tippie gas erbij en hij stuurt lichter.. Dus vraag me nog steeds af wat nut is van dat wieltje extra. :jerry Maar was volgens mij wel nog voor de laatste bedrading mod. die jullie hebben gedaan. Hij gaf toen destijds geen verhoogd toeren met airco ingeschakeld. Doet ‘ ie nu natuurlijk wel. Maar vind wel best dat extra loop/span-wiel, vreet verder geen brood ofzo.. Nog niet. :kewlpics

wim-v6
                        Deelnemer

inderdaad, nog niet..

en dat zal wel meevallen verder denk.

Mijne doet het zonder ook prima trouwens, ook met een 3liter aan de krukaspoelie:

Willem

Jerremy
                          Deelnemer

idd 2,5 of 3,2 en alles daartusssen maakt denk niet uit. Gewicht poelie voor gasresponse overings weer wel ;)
                            Maar wel relaxed zo’n Sub frame bij een Vectra B waar heel de motor netjes op kan staan.. king:

wim-v6
                            Deelnemer

Dat is wel Geniaal inderdaad, Motor rust er ook volledig op in de Vectra-B

was ook letterlijk, 2.5 loskoppelen, pootjes onder subframe, auto omhoog, zo daar staat ie

en 3.0 op subframe zetten, en aansluiten

auto weer laten zakken, en huppa, boel weer vast en aansluiten, en starten maar…

willem

Jerremy
                              Deelnemer

Ja dat is toch wel ideaal. Als enig nadeel wel dat stuurstang altijd los moet van stuurhuis.
                                Enige directe contact met carrosserie is dan weer via die kantel demper.. die ik dan weer niet heb (maar eigenlijk voor ‘t mooie straks wel weer, maar dan moet er gelast worden).

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.