Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › poulie v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2012 om 14:06 #17244914
kan iemand me vertellen waar de poulie van is die recht boven de krukaspoulie zit bij een 2.5v6?
deze maakt volgens mij nogal herrie en slingert ook, misschien ligt er een lager uit?
maar is die van de waterpomp of is het de stuurpomp?hoor het graag,
4 februari 2012 om 18:53 #17968362Waterpomp..
Alle wielen benoemd:
Willem
4 februari 2012 om 19:04 #17968363bedankt voor de informatie.
ik dacht ook dat het de waterpomp was maar ik had telefonisch contact met de garagehouder in die zei dat
het de stuurpomp was.
vandaar dat ik twijfelde.4 februari 2012 om 19:06 #17968364Lekker klusje trouwens, mocht de Dsitri op het program komen, laat die gelijk mee vervangen… je hebt alles zowat los om erbij te komen..
Willem
4 februari 2012 om 19:14 #17968365@wim-v6 wrote:
Waterpomp..
Alle wielen benoemd:
Willem
Alle wielen ?.. Ik heb er toch echt 1 meer ! ;)
4 februari 2012 om 19:22 #17968366Ja jij hebt een Poelietje (loopwieltje) meer, Patser…
haha…. zo maakt de riem een extra bocht waardoor ze harder kan slijten haha :jerry :jerry :jerry
Dat wieltje is er om meer grip oppervlak te krijgen op de Krukaspoelie..
Vraag me af of die bij mij wel passen zou??? (ivm motorsteun)
Willem
4 februari 2012 om 19:32 #17968367Haha, ja idd, in mijn geval een wielletje waardoor die riem er makkelijk naast kan komen te liggen volgens mij idd en harder slijt :jerry
Maar volgens Carlo zat dat wieltje alleen bij de C motoren met airco. Bij de X-reeks nooit toegepast.
Vraag me dus dan tegelijkertijd af wat het echt nut er van is, want je hebt ook altijd een langere riem nodig..
Bedoel de verdere geometrie bij C en X zijn dezelfde… :???:4 februari 2012 om 19:36 #17968368distributie hoeft er niet af toch om waterpomp te vervangen?
4 februari 2012 om 19:39 #17968369@ Vectra99:
Dat niet, maar als ze aan de beurt is kan je m eventueel wel gelijk mee laten nemen
@ Jerremy:
ik weet niet hoe het met spatwaterafscherming zit bij de vectra-A, als die minder goed is, als bij een Vectra-B bijvoorbeeld, dan kan dat wieltje wel eens handig zijn, mijn MultiRiem gaat wel Slippen hoor, als de kap niet onder de auto zit, en ik rijdt door een Diepe plas…
Willem
4 februari 2012 om 19:45 #17968370Daar kan ‘t mee te maken hebben idd. Had daar bij de vorige idd echt last van. Bij nat weer snel gillen. Want toen zat die kap er niet. Nu zit ‘ ie er wel, bij nat weer bij deze nog nooit gegil gehoord.
Maar afgezien daarvan, vorige zomer bij deze wagen al is gehad dat bij lage toeren (stationair) en bij manouvreren en veel sturen (inparkeren) met airco aan ‘ie ineens heel zwaar gaat sturen, alsof er geen stb opzit.. tippie gas erbij en hij stuurt lichter.. Dus vraag me nog steeds af wat nut is van dat wieltje extra. :jerry Maar was volgens mij wel nog voor de laatste bedrading mod. die jullie hebben gedaan. Hij gaf toen destijds geen verhoogd toeren met airco ingeschakeld. Doet ‘ ie nu natuurlijk wel. Maar vind wel best dat extra loop/span-wiel, vreet verder geen brood ofzo.. Nog niet. :kewlpics4 februari 2012 om 19:58 #17968371inderdaad, nog niet..
en dat zal wel meevallen verder denk.
Mijne doet het zonder ook prima trouwens, ook met een 3liter aan de krukaspoelie:
Willem
4 februari 2012 om 20:08 #17968372idd 2,5 of 3,2 en alles daartusssen maakt denk niet uit. Gewicht poelie voor gasresponse overings weer wel ;)
Maar wel relaxed zo’n Sub frame bij een Vectra B waar heel de motor netjes op kan staan.. king:4 februari 2012 om 20:15 #17968373Dat is wel Geniaal inderdaad, Motor rust er ook volledig op in de Vectra-B
was ook letterlijk, 2.5 loskoppelen, pootjes onder subframe, auto omhoog, zo daar staat ie
en 3.0 op subframe zetten, en aansluiten
auto weer laten zakken, en huppa, boel weer vast en aansluiten, en starten maar…
willem
4 februari 2012 om 20:36 #17968374Ja dat is toch wel ideaal. Als enig nadeel wel dat stuurstang altijd los moet van stuurhuis.
Enige directe contact met carrosserie is dan weer via die kantel demper.. die ik dan weer niet heb (maar eigenlijk voor ‘t mooie straks wel weer, maar dan moet er gelast worden). -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.