Forumindex › Forums › Modellen › Astra › pouli moer dop.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2010 om 08:42 #17668049
Nou, bijna alles zit er nu op. Alleen kan ik de bougies niet vinden, heb aan de linker kant nog een aansluit voor iets wat ik ook niet heb en heb ik nog een blauw draadje met een stekker over. Andere bougies heb ik wel liggen. Maar vind het wel vervelend dat het net lijkt of ik een belangrijk onderdeel mis. Het onderdeel zou ik met 2 bouten vast moeten zetten.
31 mei 2010 om 09:10 #17668050die blauwe is voor de temperateur.
De bougies zitten in het midden van de kop
31 mei 2010 om 09:17 #17668051haha, de bougies liggen ergens anders op dit moment, maar ik zal even op de thermostaat kijken of die blauwe daar op wil. Dank je wel!!!
gelijk even een paar foto’s gemaakt.
Het inmiddels bekende stekkertje:
Het gat:
31 mei 2010 om 12:04 #17668052Joepie hij start niet:cry. Dat blauwe draadje is nog niet aangesloten bij de weg. Hij gaf wel een paar plofjes, maar voor de rest niets.
1 juni 2010 om 10:01 #17668053Blauwe draadje zit nu wel vast en heb bij de Astra van een collega gekeken hoe alles zit. Volgens mij heb ik alle elektra wel goed zitten, maar echt starten doet hij niet.
Gecontroleerd:
Hij vonkt
Hij start ook niet als ik wat benzine direct in het spruitstuk gooi
Alleen als ik na een tijd wachten de sleutel omdraai, geeft hij een teken van leven en valt gelijk weer dood.Ik heb de accu niet los gehad tijdens de werkzaamheden. Kan dit nu problemen geven?
2 juni 2010 om 08:03 #17668054Net weer wat moed bij elkaar verzameld en gekeken. Misschien dat de distributie toch één tand verkeerd staat en dat hij daardoor niet wil starten. Spanrol eraf gehaald en de timing aangepast… Nu even uitvogelen hoe ik die spanrol weer vast krijg, zonder de waterpomp los te halen.
3 juni 2010 om 09:38 #17668055Compressie meter geleend en de compressie in nog steeds prut. Dan zal het toch in de cilinders zitten en is het dus einde verhaal:cry. Zonde van het geld, maar het is niet anders:thumbdown:thumbdown
Morgen Opel Monza ophalen:D:D:D:D:D:D
3 juni 2010 om 22:08 #17668056Vandaag de accu er een tijd af gehaald en toen weer aangesloten. Wat denk je? Starten lopen:wtf:wtf
Als je het contact uit zet, onthoudt de injectie computer dan de stand van de krukas? Want ik heb bij het op tijd zetten van de distributie aan de krukas en de nokkenas gedraaid met geen sleutel in het contact. Of is het gewoon stom geluk dat ineens wel startte?
4 juni 2010 om 10:35 #17668057De boordcomp onthoudt niet de stand van je krukas, maar wel de laatste settings.
De software in je boordcomp maakt aanpassingen aan de hand van gegevens die worden doorgegeven door verschillende sensoren: lmm, lamba sonde ect.
Het kan wel eens voorkomen dat de software zo is aangepast, dat na zoon reparatie die niet zonder reset wil starten.
Op het moment dat de boordcomp is gereset (in jou geval door de stroom er af te halen) staan de settings weer op fabrieks waarde en begint het hele aanpassingsproces weer opnieuw.
5 juni 2010 om 20:57 #17668058Weet ik dat ook weer. Bedankt voor de info :). Nu ga ik kijken of ik hem toch nog door een apk kan krijgen en dan maar verkopen.
15 juni 2010 om 23:53 #17668059Inmiddels een x aantal kilometers verder en ik kan het niet over mijn hart krijgen om hem te verkopen. Ik denk dat ik hem maar naar een mannetje breng, die misschien blij is met de goede onderdelen die er nog op zitten. Anders maar gewoon naar de sloop.
:(:(:(:(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.