Forumindex › Forums › Modellen › Astra › pouli moer dop.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2010 om 17:02 #17220909
Ik heb een Astra F uit 1996 met een X1.6SZR blok(volgens de papieren) . Nu moest ik 10.000kilometer terug mijn distributie snaar vervangen (kuch), maar op de onderste pouli zit een soort van bout met een torx achtige kop.
Weet iemand de naam en maat van de dop om die los te maken? Ik heb namelijk weinig zin om er iets op te lassen of te gaan klooien met een tang.Bedankt en groeten
Eric7 mei 2010 om 17:12 #17668025dat is dop E20
7 mei 2010 om 17:22 #17668026YES!!!! Je bent geweldig!! Dank!!!
7 mei 2010 om 18:27 #17668027is t niet E18? :o
7 mei 2010 om 23:56 #17668028Ik gok dat het dus wel een goed idee is, als ik de kop even op meet met een schuifmaat. Ik neem aan/hoop dat elke gereedschap boer weet wat ik met een dop E zoveel bedoel?
8 mei 2010 om 06:31 #17668029AnoniemLid sinds:
1 January 1970volgens mij kun je die zelfs los bij de praxis kopen:o;)
20 mei 2010 om 11:09 #17668030Net bij de bouwmarkt geweest en maar een hele set van Lux gepakt. Ik zag helaas geen losse doppen.
Het was trouwens e18. Dat is maar goed ook, aangezien dat de grootste maat is in de set die ik nu heb. Morgen maar even ook de kop eraf trekken omdat 2 cilinders niet veel bar geven op de meter en hij stationair heel laag/op 3 cilinders loopt. Zo laag zelfs dat het olie lampje gaat branden:cry (ik geef dan wel een beetje gas).
Bedankt voor de antwoorden:D
20 mei 2010 om 16:56 #17668031origineel gepost door mrmonkey
is t niet E18? :oVolgens mij is het idd E18 ja
20 mei 2010 om 22:35 #17668032Dat zeg ik.
23 mei 2010 om 15:42 #17668033Hoe maken jullie die moer los?? Ik heb iemand die bovenste polie tegen laten houden met een soort sleutel en wilde die moer los draaien. Het enige wat er nu gebeurd is, is dat hij over de nokken is geschoten. Nu moet ik dus ook er weer voor zorgen dat hij op tijd staat. Het timing teken op de onderste wiel is ook lekker duidelijk zeg. Ik zag pas na wat schoonmaken een rond deukje zitten.
23 mei 2010 om 15:47 #17668034ik doe het altijd met een luchtsleutel dan trilt ie zo los.
zou eigelijk niet weten hoe je het anders zou moeten doen .
dan zou je de poelie moeten blokkeren maar volgens mij lukt dat niet.23 mei 2010 om 15:52 #17668035Ik heb helaas geen luchtsleutel…:swear:swear:swear Even kijken of ik die ergens kan lenen. Als iemand anders wel een manier weet hoor ik die heel graag en ben ik u eeuwig dankbaar:angel
23 mei 2010 om 17:26 #17668036ik heb er zelf een tool voor gemaakt!
Zodat ik de poelie kon blokkeren! Dingen zitten namelijk gruwelijk vast!
Zie foto hieronder:
23 mei 2010 om 18:10 #17668037Ik heb geen schroefgaten eromheen, anders was dat ook een oplossing geweest. (Lekker blokkie trouwens. Ruilen?:D)
Pogingen tot nu toe die falen:
Nokkensas wiel tegenhouden en proberen
in de versnelling en hard op de rem trappen en proberen falen
luchtsleutel ook faal:wtf (compressor gaf netjes bijna 10bar)
Ik ook met mijn slimme hoofd het nokkenas wiel eraf getrokken.. Ik vond dat ik hem wel door de spanner heen kon trekken en dat ik hem dan weer in de goeie stand kan monteren. Faal van de week.Nu schuim op de bek en zwaar gefrustreerd:swear:swear:swear:P. Spanrol even los halen zit er ook niet in. Die zit namelijk achter die poelie met DE moer.
Ik kap ermee voor vandaag
23 mei 2010 om 18:13 #17668038Blokkeren krukas:
– Wig tussen vleigwiel en motor meppen
– Motor blokkeren met dikke schorevendraaier in starterkransWillem
23 mei 2010 om 18:38 #17668039origineel gepost door wim-v6
Blokkeren krukas:
– Motor blokkeren met dikke schorevendraaier in starterkransWillem
Willem, je bent een held!!! Dikke schroevendraaier kreeg ik er niet goed tussen, maar de starterkrans was denk ik toch groot genoeg voor een redelijk kleine schroevendraaier.
Edit: starterkrans zit toch aan de andere kan bij de koppeling? Anders heb ik heel iets anders tegen gehouden.
23 mei 2010 om 18:46 #17668040jupzz helemaal goed!!
Willem
24 mei 2010 om 09:41 #17668041Na wat bloed verlies is de kop er nu ook af:). Aangezien de 2 linkse cilinders minde compressie gaven dan de andere 2 wou ik die controleren. Maar ik zie eigenlijk helemaal niets verkeerd aan de wanden of de kleppen. Terwijl cilinder 4 nog maar iets van 5bar gaf op de meter en de eerste 2 13bar. Zuigerveren kan ik natuurlijk niet zien en ik breng de kop wel even naar BMR in Tiel. Misschien dat die wat zien aan de kleppen en kunnen ze hem gelijk even vlakken.
Moeten de spruitstukken eraf voor het vlakken? Is er toch een manier dat ik de cilinders en veren kan controleren zonder het hele blok eruit te halen en te demonteren?
24 mei 2010 om 10:22 #17668042Waarschijnlijk koppakking door..
Willem
24 mei 2010 om 12:48 #17668043Daar hoop ik dan maar op als de kop goed blijkt te zijn.
Misschien heb ik het tikken bij het starten nu ook verholpen. Ik vond wat vloeibare pakking in een olie kanaal naar de klepstoter. Voor de rest zie ik niet echt hoe dat ding werkt. Ik gok dat hij vult met olie en dat dat binnetje op de kop er dan uit komt. Die pinnetjes kunnen nu ook gewoon vrij bewegen.25 mei 2010 om 18:58 #17668044Vandaag de kop naar BMR gebracht. Jammer genoeg kon ik eerst terug om de spruitstukken te demonteren.:( .
Wat gaan ze doen:
Vlakken, kleppen controleren, reinigen en afpersen.
Hopen dat er geen grote dingen aan de hand zijn!!
26 mei 2010 om 17:09 #17668045Kop opgehaald en de klepper waren goed en geen scheuren.
Als het weer een beetje mee gaat werken bouw ik alles weer in.
Hoeveel nm moet ik nou hebben? Ik heb denk ik 2 dingen gevonden.
Namelijk: 25nm 2x 45 graden 1×15. en ergens 90nm:wtf
26 mei 2010 om 18:33 #17668046ik pak deze wel:
Astra F
stage 1. fase 1. 25Nm 25Nm
stage 2. fase 2. + 60 degrees + 60 graden
Stage 3. Fase 3. + 60 degrees + 60 graden
Stage 4. Fase 4. + 60 degrees. + 60 graden.
26 mei 2010 om 18:35 #17668047Klopt:
1: 25Nm
2: 60graden
3: 60graden
4: 60gradenaandraaien van binnen naar buiten
Nieuwe bouten gebruiken
Willem
26 mei 2010 om 18:42 #17668048Van binnen naar buiten beetje kruislings wist ik van de 2wielers. Nieuwe kopbouten heb ik er ook bij alleen moet ik blijkbaar ook een nieuwe poeli bout halen en moeren voor het uitlaat spruitstuk.
Bedankt alweer!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.