potje bij voorwiel

Forumindex Forums Modellen Kadett potje bij voorwiel

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    saluma
    Deelnemer

Ik heb de Expression nu ruim 2 maanden denk ik.Bij warme motor bokt de auto bij het loslaten van het gaspedaal als ik vaart moet minderen.
      Na de aanrijding van afgelopen maandag ben ik gisteren bezig geweest om de boel op te knappen.
      Ik zag in de wielkast aan de rechterkant dat er bij die pot de slagen verdroogd waren.De slang ben ik gaan volgen en kwam uit onder de luchtfilter.Zover ik hem kon rekken om nog een goed stukje slang te krijgen aangesloten (moet van de week even een nieuwe slang halen) liep de auto weer lekker soepeltjes.

Waar is dit potje voor?????

Mijn E1 heeft dit niet.Dat is een S6 en de Expression is een U9.
      Ben toch nieuwsgierig waar dit ding voor dient.Vacuum ofzo???

motormuis012
      Deelnemer

Dit is een koolfilter voor het afzuigen van benzine dampen deze mogen niet in de buitenlucht komen.

saluma
        Deelnemer

@motormuis012 wrote:

Dit is een koolfilter voor het afzuigen van benzine dampen deze mogen niet in de buitenlucht komen.

Bedankt voor je antwoord,maar ik snap het niet helemaal.
          Moet ik dit niet een keer schoonmaken ofzo? Er kwam uit het slangetje wel wat water(?) uit.

motormuis012
          Deelnemer

dat water is condens en nee je hoeft en kunt het niet schoonmaken als je pech hebt zou je m een keer moeten vervangen wat ik nog nooit heb mee gemaakt in al mijn jaren dat ik bij opel heb gewerkt.

Vinci
            Deelnemer

Potje is onzin, kan je gewoon weghalen en de boel afdoppen. Hoe veel benzinedamp denk je dat er met tanken en vooral morsen van benzine in de atmosfeer komt??! Juist… Maakt het geheel weer enkel storingsgevoeliger en het is een blubbervanger wat weer een hoop roest uitnodigt.

Had je nou al een voorbumper gescoord?

saluma
              Deelnemer

Potje is aangesloten,zit er niet voor niets op.Nieuwe slang en klaar.
                Ik heb nog geen bumper gescoord.De oude bumper heb zo goed als kwaad het ging gerepareerd.

KadAstra-EF
                Deelnemer

Ik heb dat koolstoffilter ook nog zitten en laat ik zitten.

Hier een stukje over dat ding:

Rik :)

Vinci
                  Deelnemer

Is en blijft een onzingding dus, wat enkel verhoogde kans geeft op ellende, zo staat het vrij vertaald precies in dat stukje. Echt onbetaalbaar!!

“De stuurleiding kan in sommige gevallen losraken van het reservoir voor de actieve koolstof. Daar dit reservoir zich in de wielkast bevindt, kan valse lucht, resp. opspattend water aangezogen worden. Dit kan aanleiding zijn tot verkeerde diagnose en op de lange duur tot verhoogde slijtage can de cilinderloopvlakken, wat een hoog olieverbruik veroorzaakt”

Lees, technische blablabla…. we hebben een onhandig geplaatst onding opgehangen op de meest denkbaar onhandige plaats, wat ook nog eens bij wat voor falen dan ook ellende veroorzaakt en aangezien de plek waar hij hangt zo vies, stoffig, vuil en mogelijk vochtig is kan in zo’n geval al deze rotzooi door de motor worden opgezogen in het inlaattraject wat een hoog olieverbruik veroorzaakt. Oh ja, en by the way, als het zover is dat het olieverbruik hierdoor is verhoogd dan is de motor dus versleten. En ondertussen dit hele proces zal hij ook nog eens ruk lopen.

Ik zou zeggen, zeker plaatsen, top ding dit!! :jerry :jerry :jerry

wim-v6
                    Deelnemer

Mijne is leeg.
                      Had de korrels tot in het inlaat.
                      Door de tenkventilatie klep heen (Vectra-B 1999

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.