Positieve en negatieve ervaringen na een poosje gebruik

Forumindex Forums Modellen Insignia Positieve en negatieve ervaringen na een poosje gebruik

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248638
    TBN
      Lid sinds:
      17 May 2012

      Hallo allemaal. Mijn eerste keer heb ik mezelf bekend gemaakt als gebruiker KK96. Daar ik mijn wachtwoord ben vergeten heb ik maar een nieuw profiel aangemaakt.

      Maar graag wil ik mijn mening delen omtrent de positieve en negatieve ervaringen gedurende de eerste 18.000 km.

      Ik heb de insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Business Edition, 130 PK sinds 10 feb. in gebruik.

      Positief:
      – heerlijke auto voor de langere afstanden, lekker stil aan boord en de navigatie werkt uitstekend.
      – mooie auto, een keer wat anders dan een VAG-product.
      – ruimte zat, ook in de kofferbak als is deze niet zo hoog.
      – geweldig systeem van de wegklapbare trekhaak, zou elke auto moeten hebben.

      Negatief:
      – ontvangst van de radio is niet optimaal, als ik van oost naar west nederland rijdt, en dat doe ik een aantal keer per week, springt de radio niet automatisch over naar de goede frequentie. Naar mijn idee heb ik alles goed ingesteld, wellicht heeft iemand nog een tip voor mij, maar op de A12 / A50 zijn er stukken bij waar ik 538 en Veronica niet eens kan ontvangen.
      – telefoonsoftware (spraakbesturing) is duidelijk van een andere firma afkomstig dan van de navigatie. De software van de telefoon werk niet altijd feilloos en ook de commandos zijn onhandig en dienen uit het hoofd te worden geleerd. Bij de navigatie staan de commandos in het scherm en deze “verstaat” de gesproken berichten gewoon beter.
      – Climatronic, tot nu toe een waardeloos product. Bij mijn kilometers heb ik altijd het raam open staan omdat ik het anders gewoon benauwd krijg in de auto. Ook met de ventilator in de hoge stand. Zie ook de andere topic.
      – coming-home functie van de verlichting alleen actief wanneer je knippert met het grootlicht bij het verlaten van de auto, waarom niet gewoon net als bij het ontgrendelen?
      – Toegang tot de service ruimte onder de dubbele laadvloer om bij het reservewiel te komen lucht niet zonder een strip van de bekleding af te trekken. (De beste auto die we ooit gebouwd hebben…. Bij me kadet gebeurde dit niet…

      Tot nu toe dus, helaas, meer negatieve van positieve punten. Met name de climatronic zorgt voor veel overlast. Sinds kort heb ik trouwens ook een soort “kloek” als ik m’n koppeling in trap. Hier de garage ook maar eens naar laten kijken. De eerste 30.000 km heb echter niet gehaald zonder een tussentijds bezoek aan de dealer en dat vind ik erg jammer voor een auto als deze.

      #18018944
      Relfie
        Lid sinds:
        16 February 2012

        Hallo tbn,
        Jammer dat je toch wat negatieve zaken constateerd, de climatronic zou goed moeten werken,ik heb mijne vanaf vorige week en hij koelt uitstekend, ik heb zelfs de ventilator op de laagste stand gezet ,ook mijn radioontvangst is goed maar ik heb hem te kort om dat goed te kunnen beoordelen .
        Inderdaad de trekhaak is inderdaad geweldig.
        Ik hoop dat problemen gauw opgelost worden.
        Gr. Relfie

        #18018945
        TBN
          Lid sinds:
          17 May 2012

          O ja, ik vergeet als negatief punt nog de afstelling van de binnen spiegel. Ik ben zelf niet de kleinste daarom moet de spiegel “hoog” staan. Dit gaat echter niet omdat deze dan tegen de behuizing van de regensensor komt.

          #18018946
          Co-pel
            Lid sinds:
            17 December 2010

            Jammer dat de eerste ervaringen vooral negatief zijn. Ik kan helaas ook niet anders concluderen na 60000 km. Ik ben de afgelopen periode (1e jaar) al veel te vaak bij de dealer geweest: koppeling geluiden, klepje in turbo, schuifdak stellen, trilling in stuur, slechte koude start in de winter, update navigatie, Infinitysysteem problemen (zie andere topic), krakende middenconsole, vocht in achterlicht, losse koelvloeistof slang op dag 1(!!!) en de remmen. Kortom, ik ben gematigd positief.

            De looks en het rijden maken een hoop goed! Ik rij nu tijdelijk ivm schade in een VW Passat en dat is saaaaaaaai…. Rijdt deinerig, krakende console, en is gezapig. Telefoonvoorbereiding hebben ze wel goed voor mekaar net zoals de multifunctionele display tussen de tellers: kan je zelfs je sms’jes op lezen en geeft heel veel duidelijke info zoals olietemperatuur.

            Op basis van emotie heb ik dus liever de Insignia!

            #18018947
            Spacejam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2006

              Hier toch eigenlijk ook wel wat negatieve ervaringen. De auto wordt bij ons thuis door iedereen gebruikt.

              Climate control
              Kort gezegd, dat werkt gewoon bagger, dat ding doet gewoon waar hij zin in heeft. In mijn astra-h werkt de climate control vele malen beter :wtf.

              Remmen
              De insignia heeft nu 110.000km gelopen en al 4 sets remschijven versleten, telkens krom, dit hadden we bij vorige auto’s nooit.

              Vliegwiel
              Vliegwiel na 75.000km kapot…..

              Voorruit:
              Er zit al de 3e voorruit is door scheuren, schijnbaar is die bij de insignia behoorlijk dun (nee we zijn geen bumperklevers..). Bij de ruitenboer was dit ook herkenbaar bij de insignia.

              Hiervoor hebben we een Vectra A, B en de C hebben nu nog. Daarbij hebben we eigenlijk nooit echt noemenswaardige mankementen mee gehad buiten normaal onderhoud om terwijl die toch ook allemaal behoorlijk wat km’s erop hadden (de B bijvoorbeeld 400.000km) en de C nu 200.000. De kwaliteit is echt merkbaar achteruit gegaan….

              #18018948
              Relfie
                Lid sinds:
                16 February 2012

                Ik kan uiteraard geen lange termijn voorspellen ,zoals remmen etc. omdat ik mijn insignia pas 3 weken heb, 1600 km maar ik kan wel zeggen wat volgens mij in de 2012 versie, die ik heb,diverse dingen zijn opgelost.
                Climate control werkt voorbeeldig, koelt prima( is nu ook wel nodig) en ook het infinity systeem is ook nu echt goed te noemen,geen geluidsschommelingen en ook een prima Bas en ik kan zeggen dat kritisch ben,uiteraard zijn er nog betere systemen maar die kosten dan ook veel meer geld.
                Ik hoor ook nergens rammeltjes en alles voelt stevig aan, OK de kunstoffen van het dashboard lijken me redelijk kras gevoelig maar daar kan ik mee leven.

                Telefoon verbinding met blue tooth met IPhone 4s gaat uitstekend.
                Het enigste punt van kritiek wat ik nu op kan noemen is, toch wel behoorlijk windgeruis vanaf 150/160 km,ook het onderstel hoor je behoorlijk maar dat kan ook aan de 20inch wielen liggen.

                #18018949
                Co-pel
                  Lid sinds:
                  17 December 2010

                  Gelukkig dat wellicht de eerste zaken nu zijn aangepakt. Ik moet overigens wel opmerken dat alles prima is opgelost door de dealer, maar het zijn steeds van die zeurdingen. Voor veel zaken heeft Opel ook een modificatie toegepast en/of een ‘buitendienstoplossing’.

                  #18018950
                  Opel4all
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 August 2006

                    Hallo,

                    Die van mij is inmiddels al weer meer dan 3 jaar, dus één van de eersten met de meeste kwaaltjes zeggen ze dan :hmmz

                    Hij heeft in zijn loopbaan (47000km) inmiddels één maal de garage van binnen gezien (Olie verversen-Software update en het kraken van de middenkonsole verhelpen), ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee :thumb

                    De Climate control werkt bij mij ook goed, Radio ontvangst is prima en de remmen gaan ook nog wel een tijdje mee.

                    Groetjes, Joche

                    #18018951
                    jan350
                      Lid sinds:
                      6 May 2012

                      Mijn ervaringen met de Insignia:
                      Ik heb er nu bijna 90.000 km meegereden dus heb wel enige ervaring.

                      Positief:
                      – Nog steeds een hele mooie auto
                      – Rijdt rustig en stabiel, ook op hoge (Autobahn) snelheden
                      – Ruime auto
                      – Onderhoudsbeurten relatief voordelig
                      – Gemakkelijk bedienbaar navigatiesysteem
                      – Bluetooth functie mobiele telefoon
                      – Uitstraling dashbord
                      – Goede stoelen

                      Negatief:
                      – Snelle bandenslijtage (gemiddeld ca. 30.000 km met 18 inch)
                      – Bij 50.000 al versleten remschijven achter
                      – Slijtageplekken armsteun (is onder garantie vervangen)
                      – Niet werkende airco
                      – Dashbord is kwalitatief gezien wat minder dan bijvoorbeeld een VW
                      – Afschrijving
                      – Niet echt zuinig voor een diesel (gemiddeld 1 : 14,5)

                      Groeten Jan

                      #18018952
                      nicocorsa
                        Lid sinds:
                        6 June 2006

                        ik heb een insignia . bij ons geleverd als eerste model .

                        modeljaar 2009 . heb er nu 70dkm mee gereden .

                        remmen zijn voor mijn uitstekend heb er 70d km opstaan nog steeds maar half .
                        mijn eerste stel 20 ” banden vervangen 0p 62dkm zonder gebruik van winterbanden . dit is pas sinds vorige winter .

                        het enigste wat ik voor gehad heb aan mijn auto is voort moment de acties die opel opzet om verbetteringe toe te voegen .

                        ben zelf technieker bij opel . maar de nog . kan ik zeggen dat de insignia op deze kleine prulletjes . zeer goed functioneert . want bij andere merk is het juist hetzelfde of soms nog erger .

                        kan julie 1 dinge zeggen heb mijne nu dik 3 j en elke keer hij zijn job mag doen geniet ik er iedere keer van . uit liefde voor de auto en het merk . schrijf ik mijn min puntjes niet op . want die aanvaard ik dan ook zonder probleem

                        #18018953
                        Opelkees
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 September 2007

                          Climate control is een software update voor.
                          vandaag toegepast bij een Insignia 1.4T Sports Tourer die het daarna een stuk beter deed.

                          #18018954
                          angi
                            Lid sinds:
                            7 January 2014

                            Hoe hebben jullie het vocht in het achterlicht opgelost?

                            #18018955
                            Neluz
                              Lid sinds:
                              12 February 2013

                              Dit is nu mijn tweede Insignia (Insignia Sports Tourer Sport 1.6 Turbo ’11), welke echt een probleemloze auto is tot nu toe. Ik rijd hier inmiddels alweer anderhalf jaar mee. Hiervoor had ik een Insignia Edition Hatchback 1.8 ’09 waar ik ook in twee jaar totaal geen problemen mee gehad heb. De climate control werkte altijd uitstekend en de radio-ontvangst was ook altijd prima. Ook heb ik geen last gehad van krom trekkende remschijven. Wat ik wel had bij m’n eerste Insignia was soms wat kraken van het dashboard, maar dit was snel door de dealer verholpen.

                              #18018956
                              hpp
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 May 2011

                                Ik ben aan mijn derde insignia bezig, in totaal 150000 km in 5 jaar, en ik heb dus een aantal versies gehad, 1.8, 2.0 turbo en 1.6 turbo. Ik herken geen van jullie problemen. Ik ben echt dik tevreden.
                                Zelfs brandstofgebruik vind ik meevallen 8.2ltr/100 km (1.6 turbo getuned)
                                De auto komt alleen in de garage voor beurten en dat kost gemiddeld tussen de 300 en 400 euro.

                                #18018957
                                H-400
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 November 2006

                                  Ik heb een 2.0turbo 220pk Sports Tourer Cosmo. Wat er stuk is gegaan:
                                  Linkse vergrendeling bagage-afdekking. Hersteld in garantie. Nu de rechtse zijde,maar nog in garantie.
                                  Asbakdeksel vergrendeld ook niet meer, garantie. Zetelverwarming rechts, garantie.
                                  Ik heb nu 40.000km en het gemiddeld verbruik loopt nu op daar ik regelmatiger met de wagen enkel 9km naar’t werk rij
                                  door een rugblessure (13 l/100km binnenwegen, sportieve rijstijl), soms durfd de elektrische handrem “kraken”.
                                  Negatieve punten: Minder gevoel met de baan tijdens sportief rijden, m’n Vectra had toch beter contact (350.000km)
                                  Zicht naar achter/zijkant om bv. fietsers ed bij een kruispunt op te merken. (Maar dat is voor alle moderne breaks)
                                  Is m’n eerste Turbo, dus ik moest het koppeltekort onder de 1500tr/min echt gewoon worden.
                                  De Tom-Tom (in m’n Manta’s) is gebruiksvriendelijker dan de ingebouwde nav.
                                  Positieve punten: Fantastische reisauto, lange afstanden worden zonder problemen verteerd.
                                  De Xenon (AFL) werkt zeer goed, climate control idem, bij zeer hoge snelheden blijft de wagen stabiel.
                                  Inklapbare trekhaak, en niet te onderschatten: Onze kinderen vinden de wagen fantastisch!
                                  Remmen en blokken nog steeds origineel, terwijl ik denk dat deze Turbo wagen minder goed afremd op motor.
                                  Conclusie: Kopen! Niet voor de fun maar om een degelijke familiewagen te hebben.

                                  #18018958
                                  Rando
                                    Lid sinds:
                                    28 January 2014

                                    Dit is mijn eerste insignia. (Lease).
                                    Het is een zwarte sports tourer 2.0 diesel 131 pk.(2010).
                                    Ik heb er tot nu toe 120.000 km mee gereden, in juni gaat ie eruit, ben me aan het orienteren op een
                                    nieuwe lease auto. (Waarschijnlijk de Insignia sports tourer business+ diesel 140 pk 20% bijtelling
                                    met div optie(pakketten).
                                    Ik zal niet alles opsommen, alleen de dingen die ik de moeite waard vind.
                                    Positief:
                                    – Wegligging.
                                    – Uitstraling.
                                    – Betrouwbaarheid.
                                    – Wegklapbare trekhaak (helemaal top).
                                    – Heerlijke caravantrekker (1350 kg).
                                    – Navi makkelijk te bedienen.

                                    Negatief:
                                    – Radio ontvangst is slecht, ook zenders soms gewoon niet te ontvangen, RDS werkt niet of slecht.
                                    – Muziek via USB werkt soms niet.
                                    – Kraak in binnenspiegel

                                    Reparaties:

                                    Tot de 110.000 werkelijk waar geen enkele reparatie gehad !
                                    Bij de 114.000 de turbo regelklep defect –> €100,-
                                    Bij de 117.000 de kachelradiateur defect –> €430,- (ramen aangeslagen met vettige vocht,bleek koelvloeistof te zijn dat de auto ingeblazen werd).

                                    Samengevat een hele fijne auto om mee te rijden, ik heb er voornamelijk snelweg kilometers mee gereden, en dat doet ie als de beste.

                                    #18018959
                                    Opeloco
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 February 2011

                                      @Rando wrote:

                                      Negatief:
                                      – Radio ontvangst is slecht, ook zenders soms gewoon niet te ontvangen, RDS werkt niet of slecht.
                                      – Muziek via USB werkt soms niet.
                                      – Kraak in binnenspiegel

                                      Met radio en muziek heb ik totaal geen problemen, en die kraak in de binnenspiegel is het kapje dat er rond zit en is op te lossen door iets tussen te steken, mouche ofzo. Heb het zelf ook gehad en is opgelost nu :thumb

                                      #18018960
                                      angi458
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 February 2009

                                        In het bezit van een opel insignia 2.0 cdti 160PK 4×4 full options uit 2011

                                        Positief:
                                        – Comfortabele auto
                                        – Goede wegligging
                                        – Goede stoelen (veel beter dan onze voormalige auto: Zafira Cosmo)
                                        – Luxe en extra’s

                                        Negatief:
                                        – vocht in achterlichten (waarschijnlijk moeten beide achterlichten vervangen worden, lokale dealer probeert dit onder coulance)
                                        – lekkende verstuiver (gerepareerd, stuiver niet gesneuveld gelukkig, 60% coulance vergoeding)
                                        – trillingen bij versnellen in 5e en 6e versnelling (wordt nog naar gekeken)
                                        – sommige usb-sticks pakt de usb poort niet
                                        – dure updates voor navigatie :-)

                                        #18018961
                                        nicocorsa
                                          Lid sinds:
                                          6 June 2006

                                          vocht in de lichten is inderdaad te vervangen onder garantie .
                                          dat trillen in5/6 is te verhelpen door een software update van het motorstuur apparaat . ten zei er iets anders scheelt

                                          #18018962
                                          angi
                                            Lid sinds:
                                            7 January 2014

                                            Hij heeft dit jaar nog al zijn updates gehad…..zal de dealer weer eens bellen en vragen of ze nogmaals een update uit willen voeren…

                                            #18018963
                                            angi
                                              Lid sinds:
                                              7 January 2014

                                              De dealer heeft niet eerder van het trillen gehoord (ook niet van de achterlichten trouwens). Kan iemand mij vertellen welke update de auto dan precies nodig heeft?

                                              #18018964
                                              nicocorsa
                                                Lid sinds:
                                                6 June 2006

                                                dan gaat uwe dealer eens moete wakker worden vermoed ik .

                                                ik zelf heb al een aantal set achterlichten met vocht onder garantie vervangen op insignia .
                                                inverband de update van trillen de specifieke nr ken ik niet van buiten .

                                                maar ze moete gewoon een services programmatie doen van de ecm of motorstuurapparaat en dan zou het verholpen moeten zijn . als het natuurlijk in de software zit het probleem

                                                #18018965
                                                angi458
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  7 February 2009

                                                  Opel dealer Stam Nieuwegein wil de achterlichten niet vervangen onder garantie, zelfs niet onder coulance. Mijn insignia is van 2011. Valt daarom net buiten de garantie en ze hebben er nog nooit van gehoord. Ook van het trillen hebben ze niet eerder gehoord. Ik zou bijna afreizen naar België om daar een bezoek te brengen aan de dealer van NicoCorsa, want die achterlichten kosten nogal wat om te vervangen!

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.