Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Portierruit voor verwijderen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2015 om 07:52 #17272675
Weet iemand hoe ik de ruiten van de voor portieren rechts en links kan verwijderen. Met de how to van CAlberts (achterportieren) kom ik al een heel eind. Heb het binnenpaneel er voor weg en de torxbout in de raamslede aan het raammechanisme is er ook al uit. Maar krijg het raam niet uit het portier.
Iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt…
10 juli 2015 om 09:57 #18290013Je dient het elektrieke raam mechaniek ook los te maken en mee te verwijdern.
Is nog al een klus :hmmzGroet jraaf
10 juli 2015 om 10:46 #18290014Die kerel van de sloop waar ik de ‘nieuwe’ ruiten heb gehaald zei me al dat hij de popnagels van het raammechanisme in het portier had uitgeboord om het raam eruit te krijgen.
Maar het kan toch niet zo zijn dat je bij het vervangen van je raampje een dag aan het sleutelen bent en het totale raammechanisme moet uitboren en verwijderen?? Hoe doet Carglass ofzo dat dan? Is toch vast wel een makkelijker manier voor ofniet?
10 juli 2015 om 11:55 #18290015Hoe Carglass dat doet zou idd de moeite waard zijn om te weten. In mijn werkboek staat echter een complete omschrijving waarbij idd alle popnagels worden uitgeboord om zo de verticale stang en onderliggende horizontale stang te verwijderen waarna je het raam omhoog kan trekken met de motoreenheid er nog aan.
Groet jraaf
13 juli 2015 om 07:49 #18290016Ja klopt zo hebben we de ruiten ook uit de sloopauto gehaald. Verder kan ik er op internet eigenlijk niks over vinden. Ook op het vectrac.com forum niet. Vreemd….
Heb een mail met de vraag naar een glasboer gedaan, hopelijk krijg ik een reactie.
5 augustus 2015 om 15:24 #18290017Heb wat mailtjes rond gestuurd naar een aantal glasboeren maar die geven niet prijs hoe je de portier ruit vervangt.
Heb de vraag ook op het Engelse vecta forum gesteld. Kreeg deze reactie:
There are black plastic clips holding the glass to the slider, the plastic clips are in two halves should just unclip with a tap, one bit comes out either side of the runner. Can be fiddly but not bad to do
Geen idee over welke zwarte plastic clipjes hij het heeft. Iemand een idee?
7 augustus 2015 om 21:12 #18290018Dit is heel makkelijk deurpaneel eraf in het midden van de ruit onder zit een plastic borgpin ik zou wel meteen een nieuwe nemen of naderhand kitten ze gaan nogal een stuk. Daarna is de ruit los van het mechanische en makkelijk eruit te schuiven naar boven toe…
8 augustus 2015 om 15:15 #18290019Kan het me eigenlijk niet voorstellen. Het gaat trouwens om de voor portier ruiten van een vectra C2 station. Vergeten te melden :shock:
Ben er vanmorgen weer mee bezig geweest en heb er met meerdere personen naar gekeken. Ben ook nog even naar het erkend schade herstel bedrijf hier om de hoek geweest. De monteurs hebben gekeken en we komen allemaal tot de conclusie dat ik een aantal popnagels waarmee het raammechanisme vast zit moet uitboren om het raam eruit te krijgen.
Zie geen makkelijkere manier en zie ook geen borgpin….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.