Portier raam doet raar

Forumindex Forums Modellen Calibra Portier raam doet raar

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233186
    BlackVec
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 February 2008

      Mijn portier raam doet raar, wil opeens niet helemaal meer sluiten en gaat uit zichzelf naar beneden.
      Hoe komt dit, is het een sensor? En zoja waar vind ik die?

      #17822179
      red-bull
        Lid sinds:
        30 June 2004

        hallo,

        het raam ondervind dan te veel weerstand , en zakt weer naar beneden, is beveiliging.

        als je het knopje ingedrukt houd dat bij je raambediening zit en je raam sluit zal je ruit wel sluiten.

        je kunt even je rubbers invetten , misschien dat het helpt.

        mvrg Rob

        #17822180
        joop1970
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 September 2010

          Gaat hij het laatste stuk steeds langzamer of stop hij opeen met omhoog gaan? Probeer de geleiders van de ruit eens in te spuiten met silicone spray. Vaak is dat de oplossing.

          #17822181
          red-bull
            Lid sinds:
            30 June 2004

            oja volgende keer even de zoekfunctie gebruiken aub, dit staat namelijk een paar topics terug ook beschreven….

            mvrg Rob

            #17822182
            BlackVec
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 February 2008

              Hij lijkt wel langzamer te gaan, heb het dan ook op een aantal aanloop plekken even ingespoten met wd40.

              Maar volgens mij ligt het hier niet aan maar een sensor, dit heb ik van iemand anders maar die wist ook niet precies hoe het bij opel zat.
              Paar dagen terug begon het, druk op vergrendelen, het cv/alarmsysteem controleert of de ramen dicht zijn maar hierbij ging hij juist een open terwijl ze al dicht zaten..
              (hoop dat dat een beetje duidelijk is)

              En red-bull blijf even weg met die opmerking van zoekfunctie gebruiken, natuurlijk heb ik meteen gekeken of het raam vastliep. (lijkt me logisch)

              #17822183
              Maurice89
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 October 2009

                Ik heb bij me 8klepper gehad dat die niet 100% tot boven aan kwam hij liep bijv bij 3/4 best zwaar tot sloom… daarna liep die te zwaar dus ging die weer automatisch stukje na beneden. Heb de rubbers ingespoten met weet ik veel wat:P staat een waterdruppel op die spuitbus dacht ik… daarna probleem verholpen dus geen wd40

                #17822184
                red-bull
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  En red-bull blijf even weg met die opmerking van zoekfunctie gebruiken, natuurlijk heb ik meteen gekeken of het raam vastliep. (lijkt me logisch)[/rquote]

                  oke jongen ook best , heb maar 7 jaar ervaring met calibra’s en hun techniek (heb er maar 5 helemaal gereviseerd) maar als je mijn hulp niet wenst …prima

                  succes verder.

                  mvrg Rob

                  #17822185
                  BlackVec
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 February 2008

                    Kijk ik zit hier al 3 jaar, dus dan weet ik best dat ik eerst even moet kijken of de vraag niet eerder is gesteld.
                    Maar kijk: als het raam dicht zit en ik doe de auto op slot, gaat het raam 5-10cm naar beneden.
                    Hij wil niet terug helemaal naar boven, gaat telkens weer naar beneden daarom denk ik een sensor oid. :)

                    #17822186
                    calibra driver
                      Lid sinds:
                      24 December 2010

                      ik ken dit probleem dus ook met me calibra!!het is heel vervelend
                      maar bij mij gaat hij bijna dicht en slaat op laatste stukje kleine stukje weer naar
                      beneden..als ik dan heel snel op knopje druk van de raam dan gaat hij wel dicht
                      maar denk zelf ook dat het met de rubbers te maken heeft
                      dat ze gewoon te stroef zijn en dan laatste stukje tegen houd en dan als beveiliging
                      dan naar beneden gaat..zal zelf ff proberen bij me calibra
                      laat wel weer weten als gelukt is

                      #17822187
                      BlackVec
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 February 2008

                        Ja is goed laat het me maar weten als je wat weet :)
                        Nu is het voor mij iig geen sleutel weer, en anders kijken ze er over een paar weken met de apk wel ff naar.

                        #17822188
                        joop1970
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 September 2010

                          Raamgeleiders niet inspuiten met wd40. Heb ik niet altijd goede ervaringen mee. Siliconen werkt daar beter voor

                          #17822189
                          calibra driver
                            Lid sinds:
                            24 December 2010

                            heb dus gedaan met siliconen spray en naar paar keer proberen deed hij gewoon
                            dus siliconon spray helpt wel..

                            #17822190
                            BlackVec
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 February 2008

                              Vandaag dan ook maar even die siliconenspray gekocht (weer 6 euro lichter):P
                              Maar nee dit werk niet, het raam gaat nu wel zeer soepel maar als hij helemaal boven komt gaat hij automatisch 5cm terug…

                              #17822191
                              trigt
                                Lid sinds:
                                2 July 2006

                                ik had het zelfde probleem heb toen ik me raam geleider afgesteld in de deur , let wel op dat als je raam goed dicht gaat dat hij goed tegen de sponning aan zit gedrukt ivm lekkage :P

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.