Portier bijrijder gaat moeilijk (met handleiding) open.

Forumindex Forums Modellen Omega Portier bijrijder gaat moeilijk (met handleiding) open.

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    DiviNe187
    Deelnemer

Een goedemiddag!

Ik heb een vraag over het portier aan de kant van de bijrijder van een Opel Omega B Diamond uit 96′

Een tijd geleden (helaas al te lang geleden) kwam het euvel al omhoog dat vanaf de binnenkant de deur moeilijk tot bijna helemaal niet te openen was, alleen met wat brute kracht was dit nog mogenlijk.

Vanwege de apk keuring moest dit opgelost worden en is dit dus verholpen.. maar na een kleine 3-4 maanden begon het terug te keren maar dan andersom.. :swear

Het probleem nu is dat de portier netjes opengaat zonder enige moeite vanaf de binnenkant, maar vanaf de buitenkant is het een ander verhaal.. je kan trekken wat je wilt maar de portier komt niet in beweging tenzij je de deur wat optilt en dan pas naar je toe trekt.

Ik denk ik waag de gok om even te vragen op het forum of hier iemand mee bekend is voordat ik het hele paneel los moet gaan trekken aangezien ik een vermoeden heb dat er bij het afstellen in de garage iets niet helemaal goed is gegaan, en het wellicht iets kleins kan zijn. Ik heb het slot en de haak aan de deur wat ingesmeerd maar dit mocht ook niet baten.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Nogmaals, het portier gaat open, maar alleen zolang je deze optilt en dan naar je toe trekt, verder werkt alles naar behoren.

Mvg,
      Kevin

Edit*
      Om nog even toe te voegen; Ik heb de portier ook opengezet en deze geprobeerd naar boven en beneden te wiebelen om te kijken of de deur zelf in beweging kwam maar deze verroerde zich niet (behalve de gehele auto zelf :D ) Ik kan er dus bijna van uit gaan dat de scharnieren wel degelijk zitten en niet “hangen”.

Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer

Kan zijn dan de pin waarmee de handel aan de buitenkant het slot open duwt,, niet ver genoeg omlaag gaat waardoor het slot niet goed ontgrendeld. Dit gedeelte kun je verdraaien waardoor de handgreep eerder opend.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.