Portier Astra F2 afstellen.

Forumindex Forums Modellen Astra Portier Astra F2 afstellen.

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244523
    HuubvG
      Lid sinds:
      28 June 2012

      Hai,

      Het linkerportier van mijn Astra heb ik er al een keer uit gehad, om de draden van de luidsprekers opnieuw te bevestigen. Ik heb toen ontdekt dat het niet de originele deur is. Er ontbreekt nl een sierstrip en er zat een andere spiegel op, van een F1 of van een Kadett, zoals hier iemand opmerkte. Ook is in de ruit een ander kenteken gegraveerd. De auto zal vast wel schade gehad hebben, er zitten meer dingen niet erg netjes gemonteerd, de binnenspatborden en bumper. Maar dat is van later zorg.

      Nu hangt de deur er echter niet mooi in. Niet in stroomlijn. Ook blijft de handgreep de laatste dagen open staan Dus ik wil de binnenbekleding etc. weghalen en de deur afstellen en het scharnier- en sluitwerk oliën.

      Nooit eerder gedaan, dus wi kan mij op weg helpen?

      Bvhd,

      Huub

      De auoto g

      #17963214
      KadAstra-EF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2010

        De handgreep kun je smeren, maar om het goed te doen kun je het beste de binnenbekleding weghalen.

        Ik heb al eens een topic hiervoor aangemaakt:

        viewtopic.php?f=126&t=163230

        Mocht de deur “doorhangen” dan lees ik met je mee want dat probleem heb ik ook haha.

        #17963213
        astraTD
          Lid sinds:
          9 March 2009

          Nieuwe deurspienen halen lijkt me de oplossing.

          2,50 perstuk bij de opeldealer.

          #17963212
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            en als dat niet werkt is er weinig aan af te stellen. Wat je kunt doen is de deur aan het uiteinde oppakken en vervolgens omhoog “tillen”.
            Buigen de bevestigingen van de scharnieren weer wat terug, materiaal waar je deur aanhangt staat onder continu belasting dus kan wat verbuigen in de loop der jaren.

            #17963217
            HuubvG
              Lid sinds:
              28 June 2012

              Hij hangt niet door, er zit ook geen speling in door slijtage. Hij zit helemaal een beetje raar, beneden zit ie te ver naar binnen over de hele lengte en boven zit ie niet dicht genoeg, ook over de hele lengte. Het kan zijn dat het scharnier aan de auto zijde verbogen is bij een aanrijding, er is niet voor niets een ander portier in geplaatst.

              http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-O3IPOEAZ.jpg

              http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IOGLHVKG.jpg

              http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3HUZQFOW.jpg

              Ik dacht dat de scharnieren aan de deurkant afstelbaar zouden zijn, en dat je erbij zou kunnen door de bekleding weg te halen.

              Als het alleen maar verholpen kan worden door verbuigen, dan ga ik dat maar niet doen.

              Wat ik wel doe is de how to van Rik even doornemen om de bekleding te verwijderen. Bedankt!.

              Huub

              #17963216
              astraTD
                Lid sinds:
                9 March 2009

                Keer aanrijding gehad in verleden.

                Dit heb ik ook met de achterdeur.
                Auto heeft eens in begin jaren in elkaar gezeten van de zijkant, en geheel op nieuw gespoten aan een kant.

                Zou er maar aan wennen en niet aan storen.

                #17963215
                joop1970
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 September 2010

                  Mooi gewaxed ;)
                  Maar dat word een beetje lastig inderdaad, zou er niet al te veel aan doen nee. Hoogstens proberen op je je deurslot wat verder naar binnen kunt stellen (dat ijzeren ding waar je deur opvalt aan de B stijl). Die zit als het goed is vast met een paar torx bouten en die kan je wat verstellen.

                  #17963218
                  computerbug
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 April 2011

                    Hoi, allen

                    Als ik mij niet vergis dan denk aan de slotvanger!!, Altans denk ik, de kadett eigenaren kunnen dat wel,
                    beamen een pin met inbus er in geloof ik en bij mijn astra F vierkant oog, die moet per millimeter naar binnen.
                    In dit geval als je deur open doet, rechts op de post van het chassis, die kan je verstellen!
                    Dit gaat niet met centimeters is echt millimeter werk.
                    Ik heb het ook al eens gedaan, ik ben alleen kwijt welke auto dat was.

                    #17963219
                    HuubvG
                      Lid sinds:
                      28 June 2012

                      Ja ik had hem net in de was gezet. :D

                      Hoe ik erbij kwam om te denken dat de portierscharieren aan de binnenkant versteld konden worden, ik weet het niet, verkeerd gekeken. Wel de binnenbekleding eraf gehaald om het sluitwerk te smeren, dat is gelukt. Er lag ook nog een clipje om de spiegel binnen met het kapje af te dichten, dus dat zit ook weer goed. Tevens om de kruk om het raam te openen, het knopje ging bij het open/dichtdraaien er steeds af, nu heb ik achter in het knopje een dikke korte schroef gedraaid, zodat het nu wel blijft zitten. Dan nog twee draden naar de luidspreker doorverbonden, het luidsprekertje in de kap voor de spiegel. Dat was de vorige beunhaas vergeten, toen ie er een andere deur in zette.

                      Maar het afstellen van de deur dmv de slotvanger is niet nodig, hij zit wel goed dicht.

                      Hij hangt gewoon een beetje anders en dat blijft ook maar zo. :hmmz

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.