Portier af te stellen ?? windgeruis

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Portier af te stellen ?? windgeruis

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254954
    cardwizard
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 January 2013

      Hoi

      Mijn Vectra C heeft behoorlijk last van windgeruis tijdens het rijden , het viel me ook op dat tussen deze deur en auto zelf meer ruimte zit dan bij de andere deur

      Is het mogelijk deze deuren te stellen ?

      #18101464
      GRLWBNL
        Lid sinds:
        12 October 2010

        Heb je de deurrubbers wel eens bekeken? Het is goed mogelijk dat die de oorzaak zijn.

        #18101465
        TWA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2010

          Scheurtje in het rubber idd…zou daar beginnen.

          Tja scheurtje in je rubber wil je nooit hebben :jerry

          #18101466
          cardwizard
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 January 2013

            Heb ik helemaal nagekeken maar kan niks vinden

            #18101467
            Lemmens
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2005

              Kan zijn als de auto ooit een keer schade heeft gehad, bijv. aanrijding aan de zijkant. Hoeft niet eens ernstige schade te zijn maar dan heb je al snel dat een schanier ietwat scheef zit. Je kunt je deur gewoon bijbuigen. Even met twee man. Eentje de deur open houden en de ander de bovenkant van de deur even bijbuigen. Wel met beleid natuurlijk! Had dat zelf ook nadat ik twee nieuwe deuren erin heb moeten hangen. In het begin had ik een kleine kier, sinds het bijbuigen is het vrijwel geruisloos. :)

              #18101468
              cardwizard
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 January 2013

                dat klinkt waarschijnlijk heftiger dan het hopelijk is………………. :thumb

                De deur “knakt” ook bij het openen en sluiten , misschien een scharnier , misschien heeft dat er iets mee te maken

                #18101469
                kimmiej666
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 March 2008

                  Dat knakken kan ook komen van die scharnier die zeg maar je deur in een bepaalde open stand vast houd. (In midden van deur als je de deur open hebt)

                  Die willen weleens beetje vast gaan komen te zitten dat ze niet soepel meer zijn en dan gaan ze ook “knakken”

                  #18101470
                  witje2.4
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 February 2010

                    @Lemmens wrote:

                    Kan zijn als de auto ooit een keer schade heeft gehad, bijv. aanrijding aan de zijkant. Hoeft niet eens ernstige schade te zijn maar dan heb je al snel dat een schanier ietwat scheef zit. Je kunt je deur gewoon bijbuigen. Even met twee man. Eentje de deur open houden en de ander de bovenkant van de deur even bijbuigen. Wel met beleid natuurlijk! Had dat zelf ook nadat ik twee nieuwe deuren erin heb moeten hangen. In het begin had ik een kleine kier, sinds het bijbuigen is het vrijwel geruisloos. :)

                    Zou wel effe het raam openzetten!!!

                    #18101471
                    TWA
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 June 2010

                      @kimmiej666 wrote:

                      Dat knakken kan ook komen van die scharnier die zeg maar je deur in een bepaalde open stand vast houd. (In midden van deur als je de deur open hebt)

                      Die willen weleens beetje vast gaan komen te zitten dat ze niet soepel meer zijn en dan gaan ze ook “knakken”

                      Klopt…dat busje is makkelijk te vervangen en kost bijna niets bij de VOD. Heb ze van de week nog vervangen :thumb

                      #18101472
                      Lemmens
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 October 2005

                        Raam open is inderdaad wel handig ja (slimme opmerking!). ;) ‘t Klinkt inderdaad heftiger dan het is. Bij een schadeherstelbedrijf kunnen ze het ook voor je doen, daar gebruiken ze gewoon een grote rubber hamer om het een en ander recht te tikken. Niks vreemds aan aangezien een auto ook veelal een massageproduceerd ding is dat marges vertoont. Klop klop en het zit recht. :)

                        Dat knakken komt inderdaad van iets anders, heeft niets te maken met het windgeruis maar vaak met de busjes in de deurvangers. Zodra die uitgesleten zijn, krijgt de deurvanger meer speling welke zelf een redelijk knakkend geluid maakt. Zolang die busjes nog goed zijn, hoor en merk je dat niet. Pas als de busjes uitgesleten zijn hoor je het knakken.

                        #18101473
                        Family man
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 August 2012

                          @cardwizard wrote:

                          dat klinkt waarschijnlijk heftiger dan het hopelijk is………………. :thumb

                          De deur “knakt” ook bij het openen en sluiten , misschien een scharnier , misschien heeft dat er iets mee te maken

                          idd, Heb zelf ooit de sleutel op het dash laten liggen bij klant (autobedrijf) voor de deur, zij hebben mijn portier geopend met zo’n opblaaszakje, en meet haakje sleutel gepakt.
                          Toen deur open en weer dicht ging, stond de bovenkant ook op een kier van 2 cm… oh dat is zo gemaakt zei de monteur,

                          raam open, potier helemaal open, 1 knie tegen binnenbekleding/armsteun/stevige plek, en bovenste porierrand boven raam beetpakken en een beetje hangen/buigen (met beleid), en passen of het goed is, beter 3 keer doen met beleid, dan 1 keer dat misschien je lakt krakt (of erger).
                          Sloot weer perfect aan (naad lag gelijk met achterportier), later zelf ook nog eens gedaan bij voorportier van een vriend van me met zelfde klacht als jij, daar zat ook ongeveer een halve cm verschil in met achterportier, gevolg geruis. ook zo opgelost. ongeveer 2 minuten werk dus!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.