Pookknop en Hoes vervangen

Forumindex Forums Modellen Tigra Pookknop en Hoes vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    JustTanya

Hallo Allemaal!

Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een Tigra 1.6 Optic.

Hij ziet er fantastisch uit, enige dingetje is dat de pookhoes redelijk versleten is.

Ik heb vanuit mijn vorige auto de pookknop nog, welke ik nu graag in de Tigra zou willen hebben.

Ik vraag me het volgende af:

Hoe haal ik de originele pookknop er vanaf? en heeft dit geen gevolgen voor “achteruit” omdat je hiervoor iets omhoog moet tillen.

En hoe haal ik de pookhoes eraf?

Groetjes Tanya

JustTanya

Ik ben het gaan vragen bij carstyling, en heb meteen een pookje gekocht welke ook gebruikt kan worden in combinatie met mijn achteruitvergrendeling.

Volgens de mensen daar moet ik de originele pook er echt af slopen, durf dit nog niet zo heel erg goed aan eerlijk gezegd.

Zodra ik er echt de tijd en de durf voor heb, ga ik ermee aan de slag.

Groetjes

kadettje-89

als goed is zit je pookknop erop gepersd zeg maar en zul je hard moeten trekken met beetje draai bewegingen.zo heb ik het bij mn vectra toen gedaan.suc6 en foto,s plaatsen van how to.

JustTanya

thnxs! ik ga vanavond toch maar een poging wagen, en zal foto’s maken.

MissTigra

ben benieuwd want wil er ook een andere pook erop :)

2e-c14nz

En gelukt??

gerrit de gram

ik heb mijn pook vervangen van mijn tigra ik was bij nl power die zei inderdaad hard trekken en draaien did hielp niet ik heb met een scherp stanleymes de oude pook door gesneden en de gele ring ook.ik had wel eerst een speciale pook gekocht want niet alles past er op sucses

Simon3009

De Tigra van mijn dochter moest natuurlijk ook voorzien worden van een “bling-bling” roze pookknop.
                    De oude kun je er af halen door met een draaiende beweging en aanzienlijke opwaartse trekkracht te werken.
                    Let op dat de veer van de achteruit niet door de wagen schiet !
                    Zorg wel voor een pookknop met de juiste adapters om het verschil in diamters op te kunnen vangen, en ook erg belangrijk, de huls van de achteruitvergrendeling moet wel in je nieuwe pookknop passen, de huls is rond 30mm, kijk dus aan de onderkant van je nieuwe knop of deze diameter ook rond 30mm is, liefst iets groter, dan veert de vergrendeling probleemloos terug.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.