Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Polo bluemotion
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2011 om 12:24 #17241461
Ben van plan mijn tigra dit jaar nog in te gaan ruilen op een nieuwe polo bluemotion, is er hier iemand die al kwaaltjes of slechte punten op deze auto’s heeft gevonden?
Ik rijd voor mijn werk alleen al 110km per dag, en met een tigra die door de leeftijd en slijtage 1 op 10 op de snelweg rijd ben ik met een nieuwe auto stukken voordeliger af, polotjes zouden 1 op 33 moeten halen volgens de fabrieksopgave, laten we zeggen dat ik met mijn rijstijl de 1 op 20 wel moet halen ;)
ben vorige week al langsgeweest voor een proefrit, zo’n 1.2 75pk tdi vind ik nog niet eens zo langzaam, met een chipje erop zit je ook alweer tegen de 100pk aan.
geen opel vs volkswagen oorlog hier aub, vind van beide dat ze prachtige wagens maken vooral de laatste jaren, maar een vw is voor mij net even wat praktischer.Bvd
17 december 2011 om 13:17 #17919617Ik rijd er bijna wekelijks mee, we hebben er 2 op de zaak aangeschaft.
Minpunten:
– Voorbumper erg laag (standaard al) en schaaft over drempels, naar geluid iedere keer
– Als raam open staat (bestuurders kant) wappert de wind heel irritant, zorgt voor aparte druk op oren
– Trekt voor geen meter op, elke keer terugschakelen om beetje power te hebbenPluspunten:
– zeeeeer zuinig, ook bij trappen makkelijk 1 op 30 te halen
– turbo erop
– mooi pakket met navigatie, carkit, stuurwielbediening, parkeersensoren, etc. werkt prima allemaal!17 december 2011 om 13:28 #17919618kijk daar heb ik wat aan ;)
ze zijn nog te jong om problemen op te noemen wat je op langere termijn gaat krijgen.. maar ik heb er een proefrit ingemaakt en het optrekken viel me echt niet tegen, en op de snelweg inhalen dan.. tja even terug naar de 4 of zelfs 3, niet zo’n probleem voor mij aangezien ik nu met een 1.6 tigratje rij die na bijna 17 jaar toch zeker wel 20% vermogen kwijt is en je op hetzelfde aantal pk’s uitkomt :)
ik heb ook gehoord dat de motor nogal rumoerig is bij een koude start weet je daar iets van?17 december 2011 om 13:35 #17919619de koude start kan ik over meepraten.
Een vriendin van mij heeft er 1 en als die dan na een gezellig avondje s’avonds laat weggaat, en nog even met de motor aan staat te praten, kijk ik altijd angstvallig naar de ramen vd buren ;)
Maar goed.. het is ook een kleine diesel.. En de citroen berlingo van paar huizen verderop kan daar ook wat van.
Zij rijdt er gemiddeld zo 1 op 24 mee. En dan trapt ze altijd keihard door.
Ze zijn er over het algemeen erg blij mee!Alleen de beurtjes zullen wat duurder zijn dan bij je tigra. ;)
17 december 2011 om 14:06 #17919620dat betwijfel ik van de beurtjes, ook een van de redenen dat ie weggaat..
ook kwa reiskosten van me werk moet ik nu zelf een aanzienlijk deel bijleggen, en met de polo zal ik overhouden ;)
ik heb dan proefgereden in de full option versie. ook degene waar ik dan voor wil gaan, ziet er allemaal netjes uit en een mooi geluidssysteempje erin!
vergeet trouwens niet dat er 2 jaar garantie bijzit en de apk pas na 3 jaar komt, en daarna nog 2 jaar en dan zal hij alweer boven de 2ton zitten en weg gaan ;)17 december 2011 om 23:39 #17919616is een corsa 1.3 cdti ecoflex niet wat??
is geen anti VW opmerking maar mn zwager is zeker geen opel liefhebber maar vond de corsa duidelijk veel fijner rijden dan de polo en heeft dus de cosra ook gekocht.
Geen idee of ie zuiniger is,hij rijdt met de corsa zo’n 1 op 24. en hij is ook wegenbelastingvrij.18 december 2011 om 00:37 #17919621daar ga ik ook zeker nog naar kijken bij opel voordat ik m’n beslissing maak, fiat punto evo stond ook op het lijstje maar model vind ik toch niet mooi genoeg om de komende jaren mee over straat te moeten ;)
geloof dat de corsa het zelfde blok heeft als de fiat punto evo?
maar ik ga volgend weekend nog even naar opel met m’n mooie lijstje van vw en dan mogen hun me overhalen om voor de corsa te gaan, even een vergelijking zien te krijgen en een mooie korting voor het einde van hun boekingsjaar natuurlijk ;)18 december 2011 om 00:51 #17919622Ga je langs bij AutoTeam?
18 december 2011 om 09:30 #17919623Jaaaa, Blijf bij Opel :wors
18 december 2011 om 12:31 #17919624Het wordt de Corsa Ecoflex??
18 december 2011 om 13:20 #17919625Ben al sinds 2004 actief op het vwpolo.nl, en de polo heeft jarenlang problemen gehad met de versnellingsbakken (085 bak) bij de benzine smallblok motoren (=voorovergekantelde motoren) en de diesels (D, SDI en 1.4 TDI).
Van de nieuwe polo (6r) heb ik dan ook nog niets anders dan lof gehoord, weet alleen niet wat voor bak daaronder zit maar het zijn prachtige auto’s :Dsuc6
19 december 2011 om 08:42 #17919626@DarkNL08 wrote:
.
Minpunten:
– Trekt voor geen meter op, elke keer terugschakelen om beetje power te hebbenPluspunten:
– turbo erop
!Wat is dan het pluspunt van die turbo als hij toch niet optrekt?
19 december 2011 om 08:44 #17919627Heb een keer met zo’n polo ge reden(die nieuwste variant.) Ik vind hem zwaar tegen vallen.
acceleratie vond ik zelfs levensgevaarlijk. ding komt niet vooruit.
en nee ben geen honderden pk’s gewent. rijd zelf met een vectra 1,8 116pk benzine uit 1999.
Het blokje loopt niet fijn. Als je het vergelijkt met een 4 cilinder diesel loopt die veel soepeler.Mijn keus was dan ook een fiat of de opel geweest.
19 december 2011 om 18:10 #179196283 cilinder diesel is wel een verschrikkelijke grasmaaier met heel weinig pit
wat dat betreft rijdt de 1.3cdti Corsa veel beter. maar die maakt ook herrie vind ik.
maar ik zou zeker de Corsa kiezen, ook omdat je veel meer keuze in varianten hebt.die bleumotions zijn bijna allemaal hetzelfde en dan wit blauw grijs of zwart…
daarom ben ik bang dat van die auto’s de restwaarde ook gaat kelderen.
straks staan overal dezelfde bleumotions te koop.19 december 2011 om 19:24 #17919629@Rick, ja autoteam BoZ waarschijnlijk.. of even in de pauze op me werk langs autoteam Vlissingen..
Vind zelf de polo mooier als de corsa, maar ga toch even kijken voor een vergelijking kwa prestaties, op dit moment staat zuinigheid toch wel voorop, weet alleen niet hoeveel zuiniger de polo is vergeleken met de corsa met 130 ;)20 december 2011 om 07:16 #17919630@DeMeistah wrote:
@Rick, ja autoteam BoZ waarschijnlijk.. of even in de pauze op me werk langs autoteam Vlissingen..
Vind zelf de polo mooier als de corsa, maar ga toch even kijken voor een vergelijking kwa prestaties, op dit moment staat zuinigheid toch wel voorop, weet alleen niet hoeveel zuiniger de polo is vergeleken met de corsa met 130 ;)Met 130 is mijn vectra zuiniger dan welke muesli diesel dan ook. :jerry
Maar ga er mee rijden en kijk welke auto het laagste toerental heeft bij 130.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.