Poetser / polijster gezocht en dit keer een echte uitdaging.

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Poetser / polijster gezocht en dit keer een echte uitdaging.

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    ikdenman
    Deelnemer

hey looney

als jij het dan allemaal zo goed weet , waarom ga jij die auto dan niet fijn poetsen ?????? ik zeg ook niet dat nieuwere methodes niet werken ! en daarbij dit wordt ook niet in het circuit gedaan maar dat heeft ook niemand gezegd toch !!!!! ik heb prive meerdere auto’s op deze manier weer laten glimmen dus laat verder iedereen in zijn waarde oke ! en de reden dat ik gereageerd heb op dit topic is omdat de manier die ik zei voor mij prima werkt ! en nog iets waarom heb ik jou uit de tent gelokt ????? ik heb gereageerd op dit topic . jij bent de gene die mij afzeikt lijkt mij !!!!!!!!!!!!!!!

Ghanz
      Deelnemer

afzeiken of niet…

mij een zorg.

maar om er toch even op terug te komen.. zoals ergens op de 1e pagina gepost is…
        werkt het geintje namelijk wel degelijk
        en ben zelfs nog van mening om te verklaren dat de middeltjes van weleer, beter zijn
        als de commericele shit van tegenwoordig.

@stender
        :thumb

Ewoud94

Even terug on topic graag, iedereen heeft zijn eigen methode en iedereen doet het anders. Wat ze vroeger gebruikte en door sommige nog steeds gebruikt wordt zal gerust werken maar tegenwoordig zijn er betere en vooral veiligere middelen op de markt gebracht.

Als iemand daar niks mee heeft is dat zijn eigen keuze maar iemand vraagt naar advies en tips en krijgt een antwoord dat hij maar een pot commendant moet pakken. Dit zeg je tegen een onervaren detailer die wellicht zijn gehele lak om zeep helpt.

Leg het dan uit met een compleet verhaal en anders laat het aan iemand over die er wel de tijd en moeite voor neemt een ander iets te leren.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

kadett-supreme
          Deelnemer

Amen

pastry
            Deelnemer

He dames, wat gezellig. Ik was even vergeten waarom ik hier niet zoveel meer post op he opelforum, maar nu weet ik het weer.

Jammer dan meningen of visie’s gelijk worden omgezet in kritiek.Wat en bitchslapping zeg! Ik denk leven en laten leven. Terug naar de eerste post….. Persoonlijk had in eerste instantie misschien ook gekozen voor de oldschool technieken…maar goed in ben in middels geholpen. Juffer gaat me helpen. :jerry

Bedank voor de reacties in iedergeval. :hmmz

kadett-supreme
              Deelnemer

Daar ga je zeer zeker blij van worden. Ik heb meerdere projecten van Arjan gezien en ik weet zeker dat je goed kan helpen en dat jullie een mooi resultaat neerzetten! wel foto’s posten he ;)

Bij deze wil ik ook nog even iedereen die ik misschien door bepaalde uitspraken voor de kop gestoten heb mijn excuses aanbiezen. Het was niet zo bedoeld, maar als ik zo mijn eigen posts teruglees bedenk ik me dat ik beter eerst even had kunnen nadenken voordat ik een uitspraak deed……

Sander86-1

Iedereen poest op zijn eigen manier ;)

Ik ben wel van menig dat je in een loop van tijd uit gepoetst bent op een oude auto,
                  met polijsten haal je steeds een stukje lak eraf, Ik heb ooit een dof vw polotje gehad
                  die had ik toen in 8 uur tijd helemaal weer als nieuw gepoetst maar na 3 a 4 maand werd
                  die weer op dezelfde plekken dof, het was wel een rode..

Ik zal straks ook wel een tijdje bezig zijn met mijn nieuwe b senator :thumb

mscalibrav6

Klopt. Eigenlijk ben ik al jaren uitgepoetst, en rijd alleen met bepaalde auto’s als het mooi weer is. En commandant heb ik sowieso nooit gebruikt, daar heb ik het nooit zover voor laat komen. Maar dat werd altijd als een goed middel beschouwd, algemeen dan. Hoewel je ook dát niet te vaak moet gebruiken. Maar toch wel aardig om te zien dat de een het zus doet, de ander zo. ;)

Sander86-1

Als je auto gewoon goed schoon houd hoe je ook niet zo vaak te poetsen ;) Ik heb ooit een keer me auto gepoetst bij zo’n box waar je auto kan afspuiten daar werd ik toen weg gestuurd omdat de eigenaar dan evt inkomsten mis zou lopen terwijl het totaal niet druk was, sterker nog ik was de enige.. Ik zei je loopt idd inkomsten mis want ik kom hier nooit meer :jerry

Overigens is het heel belangenrijk om je auto goed af te drogen na het schoonmaken tussen de kiertjes en randen hoeveel van jullie doen dat eigenlijk ook?

pastry
                      Deelnemer

Gisteren was het zover en heb ik mijn Corsa 1.3 GT laten poetsen Arjan en zijn team. Waarom een oude Corsa laten poetsen? Gewoon om dat het een leuke bak is…. en er omdat er nog maar 17 Corsa GT ‘s zijn in NL zijn die rijden. :jerry king:
                        Ik weet niet precies wat er allemaal gedaan is, maar mijn Corsa heeft een complete beautybehandeling gehad. De lak was erg dof, zo dof dat je niet eens een reflectie kon zien als de zon er op scheen.
                        De details zal Arjan zelf even posten.

Zo kwam mijn corsa a,

Eerst werd de corsa gewassen en gekleid, er zat heel veel vuil in de lak.

Daarna werd de dikte van de lak gemeten, die was dik genoeg. Als de lak te dun is werd er niet zo stevig gepolijst.

Daarna werd er verschillende keren gepolijst, en nog eens en nog eens. :angel

Op deze foto zie je duidelijk al wat verschil van voor en na.

De materialen en de kennis over poetsmiddelen logen er niet om. Nu had ik toen ik mijn astra had ook aardig wat spul… maar hier kon ik niet tegenop.

Met drie man sterk bezig met de corsa.

Het eind resultaat is een ongelooflijk verschil met het verschil.

Arjan zal hopelijk technische verhaal en betere foto’s op het forum zetten. Conclusie is dat mijn Corsa GT weer blinkt alsof hij net gespoten is. Dit had ik naar mijn mening zelf nooit gekunnen met de middelen die ik bezit. Dus Arjan en team hartstikke bedankt! :jerry

Anoniem

Die is goed opgeknapt. :thumbup

Juffer1
                          Deelnemer

Hier een linkje naar het stappenplan : viewtopic.php?f=124&t=180765

turbootje
                            Deelnemer

ziet er weer goed uit. kan je wel over laten aan arjan.wilma en gerrit :thumbup :thumbup :thumbup

Anoniem

Echt mooi gepoetst zeg!!! Ben altijd kandidaat om mijn “Khioawan” ook eens deftig onderhanden te laten nemen (uiteraard tegen vergoeding natuurlijk ;) )

Ewoud94

@Thaitanium27 wrote:

Echt mooi gepoetst zeg!!! Ben altijd kandidaat om mijn “Khioawan” ook eens deftig onderhanden te laten nemen (uiteraard tegen vergoeding natuurlijk ;) )

Ik wil je er best mee helpen hoor ala je dat wilt? Ook om het je zo uit te leggen dat je het naderhand zelf kan mits je de spullen ervoor wilt aanschaffen!

Gr ewoud

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

SanguiniusNL

Detailen kun je wel aan Arjan en Co. overlaten :thumb

PyroNiels

Je bent welkom om een langs te rijden met de A dan kan ik eens kijken of en hoe we het beste uit de lak kunnen halen.
                                      Zoals je weet woon ik om de hoek.
                                      Stuur anders eens een PB’tje ;-)

edit;
                                      Niet het hele topic doorgelezen.
                                      Net resultaat, en op de juiste manier gedaan zo te zien :-)
                                      Waar is de lak nu mee gesealed?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Juffer1
                                      Deelnemer

Niels, dan moet je even de show off bekijken : klik
                                        In dit geval hebben we collinite 845 gebruikt ivm de lange standtijd daarvan.

PyroNiels

Fijne wax, heb hem ook, al gebruik ik hem niet veel meer.
                                          Vooral angelwax sealant afgetopt met een wax

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.