poelies vervangen v-snaar/multiriem

Forumindex Forums Techniek Overige motor types poelies vervangen v-snaar/multiriem

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    jopiejo

ben bezig om stuurbekrachtiging in me kadett te maken nou zit er bij mij een v-snaar op , maar de stuurbekrachtiging draait op een multiriem .
      kan ik de krukas poelie en de poelie van de dynamo gewoon omwisselen met een multieriem poelie ???

madmax1969

Van de krukas kan het wel maar er zijn nog een paar problemen

De multiriem word gespannen door een spanrol waarvan niet op alle motoren de gaten zitten, Poelie van de dynamo vervangen heb ik ook geprobeerd maar ging niet werken dan loopt de riem scheef, Wat je wel kan doen is op de sloop gaan kijken naar een 2 liter Omega A die heeft een pomp met V-riem Die past als het goed is zo aan je slangen. scheelt een hoop werk Ik ben ze ook wel eens op calibra’s tegen gekomen.

Harm

jojonopel
        Deelnemer

Krukaspolie gaat, dynamo niet !
          Daarvoor heb je een ander model dynamo nodig,
          en een andere ‘vaste’ dynamosteun.

jopiejo

@madmax1969 wrote:

Van de krukas kan het wel maar er zijn nog een paar problemen

De multiriem word gespannen door een spanrol waarvan niet op alle motoren de gaten zitten, Poelie van de dynamo vervangen heb ik ook geprobeerd maar ging niet werken dan loopt de riem scheef, Wat je wel kan doen is op de sloop gaan kijken naar een 2 liter Omega A die heeft een pomp met V-riem Die past als het goed is zo aan je slangen. scheelt een hoop werk Ik ben ze ook wel eens op calibra’s tegen gekomen.

Harm

bij de kadett die ik heb 1.4 wordt de multiriem gespannen door de dynamo , dus heb geen spanrol nodig , de pomp zit tussen de distributierien in .
            bij een v-snaar pomp zit ie aan de voor kant en dat past niet bij mij omdat het een small blok is .

@jojonopel wrote:

Krukaspolie gaat, dynamo niet !
            Daarvoor heb je een ander model dynamo nodig,
            en een andere ‘vaste’ dynamosteun.

heb juist geen vaste dynamo nodig omdat ik hier de multiriem mee moet spannen , dan moet ik even kijken voor een andere dynamo .

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.