plus klem wordt heet

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) plus klem wordt heet

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    morice
    Deelnemer

ik heb 1 ding vastgesteld .
      Auto start geen probleem; klem wordt niet heet,zie via bc computer spanning die naar accu komt 14.1-14.2 v rij even met de auto en volg de spanning blijft rond die waarde ,na 10 minutern rijden zie ik de spanning dalen naar 13.5-13.6 v en voel de klem en is heet geworden,dus als de spanning daalt naar 13.5 v wordt de plus klem heet
      wat kan hiervoor de oorzaak zijn ;slecht poolklem plus,die is aangetast door de hitte die ga ik verandeen,is bestelt maar als dit het ook niet is ,wat dan,ik weet me geen raad meer.

p.s.: ik heb ook extra massa`s getrokken maar dit heeft de probleem ook niet verholpen.

StinG

zelfde vraag, zie: viewtopic.php?f=187&t=176962

[edit] is je eigen topic met de zelfde vraag[/edit]

StinG

topic: plus klem wordt heet
          in het verhaal: klem wordt niet heet
          ik denk dat ik niet goed lees ……

slechte massa ? proberen te verhelpen ? verkeerde plaats ?
          is toch ergens een grote afnemer, die de kabel warm laat worden.
          Meten ?

morice
          Deelnemer

ik bedoel klem wordt pas heet van plus pool als je op display bc (opel zafira b 2007) de spanning ziet dalen naar 13,5 v en ongeveer 10 min of langer blijft hij op 14,1 – 14,3 v dan is de pool normaal geen hitte.
            ik heb massa’s dikker gelegd dan originele 50 mm² van min pool naar carrosserie (nieuwe gordingpunt gemaakt) en van hier naar motor of versnellingsbak.Gemeten deze geeft door.Hierbij moet ik wel vermelden dat de pluspool klem niet optimaal is wegens vorige batterij moest vervangen worden klem op batterij was beetje aangetast door hitte en de klem van de plus is ook door de hitte aangetast,ik heb goed gevijld en gemeten dat het goed door gaf maar een beetje krijg ik er niet af dus heb ik een nieuwe klem bestelt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.