Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Plotseling stilvallen. Brandstof toevoer?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2014 om 22:12 #17266309
Beste leden,
Even voorstellen: Bert. 11 jaar in bezit van Astra F 1995 1.4 Tailgate benzine handbak.
Auto heeft 2013 en eerste maanden van 2014 stil gestaan. Pas geleden weer aangepakt, en afgelopen maandag succesvol door de APK.
Woensdag naar het werk, helaas, motor kapt ermee, en niet meer aan de praat te krijgen.Vandaag even alle gangbare zaken nagelopen als zekeringen, verdeler, enz
Bougies geven een vonk.
Voor de zekerheid benzine bijgevuld.
Nu de benzine toevoer:
Onder de achterbank de stekker van de brandstof pomp gehaald en aangesloten op voltmeter
Contact aan geeft spanning, tot ik het relais hoor klikken, dan valt de spanning weg
Bij doorstarten weer spanning, dus dit lijkt me in ordeAlleen, ik hoor de pomp niet, is dit normaal?
Hoe kan ik testen of de motor benzine krijgt?
Mits de pomp defect is, kan deze van bovenaf vervangen worden (heb de bovenplaat nog niet losgeschroefd, weet niet wat ik dan tegen kom), of moet dit onder de wagen gebeuren.Hoop op een reactie van jullie, zodat ik morgen wat gerichter kan gaan uitzoeken.
Bedankt alvast, en goed weekend allemaal met dit mooie weer :thumb
Bert
7 juni 2014 om 22:24 #18237693Stroom op de pomp zetten door het relais door te lossen of benzine aanvoerslang los halen op injectiehuis en kort het contact aan laten zetten.
Let op als de pomp werkt komt t met grote kracht de slang uit
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.8 juni 2014 om 21:46 #18237694Vandaag stuk voor stuk de twee brandstofleidingen van het injectiehuis losgehaald, en op aanraden van Wim in een fles geduwd om te voorkomen dat alles onder kwam te zitten.
Echter, na contact aanzetten, en doorstarten geen benzine toevoer.Brandstofpomp uitgebouwd, en extern op spanning gezet, met als resultaat dat er wel benzine uitliep.
Om zeker te zijn, de pomp rechtop in een emmer gezet en 15 centimeter benzine erin gegoten.
Pomp op spanning gezet (hart vasthoudend dat hij op de tijdelijk gemaakte contactpunten niet zou vonken) en op een beetje borrelen onderin helemaal niks.Pomp werd wel warm, dus lijkt me een uitgemaakte zaak: nieuwe halen.
Gaat morgen helaas niet lukken, winkels dicht, :( .
Waarschijnlijk woensdag nieuwe in huis, laat jullie weten of het gelukt is.Bert
10 juni 2014 om 16:05 #18237695Ben benieuwd.
Mag ook wel een keertje wat stuk gaan na 19jaar.Willem
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.10 juni 2014 om 16:27 #18237696Gisteren pomp helemaal losgehaald, en meegenomen naar de automaterialen zaak waar ik meestal toch al een aardige korting krijg…….. 165 Euro!
Ik heb voor de APK er al 500 inzitten aan remonderdelen (jaja, ook die twee remkrachtverdelers achter :swear ) koplamp en nog wat spul.
Gaat een beetje boven de waarde van de auto uit.
Op de gok vanmorgen er dan maar eentje op de sloop gehaald voor 40 Euro.
Voordeel dat die nog helemaal in elkaar zit, dus die zit er vanavond in een kwartiertje in.
En nou duimen….. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.